Nový skútr Aprilia SR GT

  • ZNAČKA APRILIA PŘEDSTAVUJE PRVNÍ “URBAN ADVENTURE” SKÚTR
  • MODEL SR GT JE NEZASTAVITELNÝ V MĚSTSKÉM PROVOZU A ZÁROVEŇ PŘIPRAVENÝ NA VZRUŠUJÍCÍ DOBRODRUŽSTVÍ. JEHO SPORTOVNÍ DESIGN, UNIVERZÁLNÍ KOLA, ZVÝŠENÁ SVĚTLÁ VÝŠKA A DLOUHÉ ZDVIHY ODPRUŽENÍ JEJ ČÁSTEČNĚ ŘADÍ DO KATEGORIE ENDURO
  • OBRATNÝ A ZÁBAVNÝ SKÚTR SR GT POHÁNÍ DVA MODERNÍ MOTORY I-GET O OBJEMU 125 A 200 CM3, NEJVÝKONNĚJŠÍ VE SVÉ KATEGORII
  • NOVINKA BUDE V PRODEJI U ČESKÝCH AUTORIZOVANÝCH DEALERŮ APRILIA NA JAŘE 2022, CENA NEBYLA ZATÍM STANOVENA

Aprilia využívá veletrh EICMA 2021 jako příležitost k představení inovativního produktu v kategorii kompaktních GT skútrů a uvádí na trh novinku Aprilia SR GT. Aprilia SR GT je prvním “urban adventure” skútrem značky Aprilia, který dodá faktor zábavy každodennímu jezdění po městě, ale také delším cestám, a díky výbavě inspirované světem endura i jízdě po nezpevněných cestách. Díky tomu je ideálním společníkem v každé situaci.

Aprilia SR GT rozšiřuje řadu Aprilia Urban Mobility, kterou tvoří extrémně funkční stroje, navržené podle posledních trendů městské mobility tak, aby každodenní cestování bylo bezpečnější, jednodušší a více vzrušující, ale zároveň byl zachován ryzí charakter značky Aprilia. Řada Aprilia Urban Mobility již zahrnuje elektrické skútry eSR1 a eSR2 a maloobjemový městský skútr Aprilia SXR 50 s výbavou, jakou obvykle mívají skútry vyšší kategorie.

Aktivní jízdní pozice a široká motocyklová řídítka poskytují Aprilii SR GT dokonalou ovladatelnost, zatímco dlouhé zdvihy odpružení a zvýšená světlá výška zaručují, že při jízdě městem překonáte snadno každou překážku. Pneumatiky se svým velkorysým profilem a terénním vzorkem pak umožní jezdci zažít dobrodružství na jakémkoli povrchu, od asfaltu přes dlažební kostky až po nejzapadlejší polní cesty.

To vše doplňuje sportovní design značky Aprilia, nejmodernější motory i-get 125 a 200 cm3 se systémem Start & Stop a špičkovým výkonem, a komplexní výbava včetně kompletního LED osvětlení, LCD přístrojového panelu a volitelné konektivity APRILIA MIA.

Jedinečný styl se sportovními křivkami a prvky ze světa motocyklů

Všestrannost modelu Aprilia SR GT je okamžitě patrná z jeho designových detailů, které odkazují na závodní charakter sportovních motocyklů Aprilia, ale také na off-roadový svět.

Kompaktní profil modelu Aprilia SR GT s minimálními přesahy kapotáže a dynamickými křivkami zvýrazňuje jeho sportovní charakter. Středový tunel, ve kterém je uložena nádrž, spojuje přední a zadní část, a dává modelu SR GT vzhled motocyklu. Kromě toho, držák registrační značky, umístěný na zadním kole, zeštíhluje zadní část. Madla pro spolujezdce jsou dokonale integrovaná do designu stroje. Skvělý dojem dělá rovněž zadní světlo osazené LED včetně směrovek.

Jízdní pozice, orientovaná hlavně na zábavu, je u Aprilie SR GT v porovnání s tradičními GT skútry méně vzpřímená a vice „aktivní“. Ale jezdec může za řídítky zaujmout různé pozice s nohama více vpředu na stupačkách, pro uvolněnější jízdní styl, který na delších cestách neunaví. To je možné díky ergonomickým stupačkám, jejichž vnější část připomíná tvar ochranných prvků na terénních motocyklech.

Na přední části vyniká třídílný LED světlomet, typický pro sportovní motocykly z Noale, stejně jako dvouvrstvá kapotáž, překrytá stranami plexištítu. Vliv endura je patrný ze sníženého plexištítu a širokých řídítek, která přispívají k dokonalé ovladatelnosti, speciálně při manévrování v nízkých rychlostech v městském provozu. Řídítka jsou namontována na hliníkových představcích s logem Aprilia, přičemž ergonomické a intuitivní ovladače jsou převzaty ze světa motocyklů.

Přístrojový panel je plně digitální a na velkém LCD displeji se zobrazují veškeré provozní údaje o vozidle i aktuální cestě. Výběr zobrazovaných údajů se provádí pomocí tlačítka MODE na levém ovládacím panelu. Pokud je skútr vybaven konektivitou APRILIA MIA (dostupná jako příslušenství), tak jakmile se smartphone připojí přes Bluetooth ke skútru, na přístrojovém panelu se zobrazují rovněž upozornění na příchozí hovory a zprávy. Systém rovněž umožňuje provádět správu hovorů pomocí speciálního tlačítka konektivity na pravém ovladači a používat hlasové příkazy k zahajování hovorů nebo přehrávání hudby aktivací playlistu.

Nezastavitelný ve městě, připravený na dobrodružství

Zábavný skútr Aprilia SR GT udělá z každé cesty vzrušující zážitek. Oblast podvozku mají technici Aprilia dokonale zvládnutou, což je zárukou přesných a dynamických jízdních vlastností. Dvojitý kolébkový rám z trubek z vysokopevnostní oceli doplňuje zcela nové odpružení s dlouhými zdvihy, vyvinuté speciálně pro tento model.

Přední vidlice Showa o průměru trubek 33 mm se pyšní zdvihem 122 mm, což znamená o 22 % vícenež nabízí nejbližší konkurenční model, zatímco dva zadní tlumiče Showa s vinutými pružinami a pětipolohovým nastavením předpětí mají zdvih 102 mm, což je o 7 % více než u konkurence. Tato konfigurace spolu se specifickým nastavením odpružení zlepšuje ovladatelnost, jízdní komfort a bezpečnost, obzvlášť na nerovném povrchu, aniž by ovlivňovala požitek z jízdy.

S důmyslně propracovaným podvozkem a hmotností pouhých 144 kg s plnou nádrží (148 kg u verze 200 cm3) a ráfky z lehké slitiny – 14” vpředu a 13” vzadu – obutými do širokých pneumatik (110/80 a 130/70) nabízí Aprilia SR GT vynikající obratnost a ovladatelnost v městském provozu, a zároveň stabilitu ve vyšších rychlostech. Brzdový systém využívá přední kotouč o průměru 260 mm s vlnitým okrajem, který je lehčí a lépe odvádí teplo. Zadní kotouč má průměr 220 mm a u verzí 200 cm3 a 125 Sport rovněž vlnité okraje.

Aprilia SR GT vyniká také svojí minimální světlou výškou 175 mm, jakou doposud nenabízí žádný jiný tradiční kompaktní GT skútr. To umožňuje jezdci snadno překonat každou nerovnost na cestě a sjíždět z libovolně vysokého obrubníku. Všechny tyto vlastnosti, spolu s univerzálními pneumatikami s lehce hrubým vzorkem, dělají z Aprilie SR GT extrémně flexibilní skútr na jakýkoli typ použití. Nezastavitelný ve městě, kde jsou překážky jako dlažební kostky, tramvajové koleje, kanálová víka, výmoly a nerovný asfalt na každém kroku, a zároveň připravený na vzrušující cesty, během kterých jezdec může dokonce opustit asfaltku a vydat se po polních cestách.

Překonávání dlouhých vzdáleností není pro SR GT vůbec žádný problém také díky velké palivové nádrži, jejíž objem 9 litrů představuje dojezd zhruba 350 km.

Do podsedlového prostoru o objemu 25 litrů se vejde integrální přilba, zatímco v nabídce originálního příslušenství jsou další možnosti, jak připravit Aprilii SR GT na delší cestu – například pevný a prostorný hliníkový zadní kufr o objemu 33 litrů.

Motory i-get poslední generace pro špičkový výkon

Aprilia SR GT vyniká v segmentu kompaktních GT skútrů také výkonem a účinností motoru. Dvojice pohonných jednotek z rodiny i-get, plnící normu Euro 5, má elektronické vstřikování paliva, čtyři ventily a kapalinové chlazení. Konstrukce je dílem vývojového centra Piaggio Group R&D specializovaného na skútrové motory, které patří k nejvýznamnějším v Evropě.

Kromě jednoválce i-get 125 cm3, s maximálním výkonem 11 kW v 8750 otáčkách a točivým momentem 12 Nm v 6500 otáčkách, přichází Aprilia SR GT 200 se zcela novým jednoválcem o objemu 174 cm3, který se pyšní výkonem 13 kW v 8500 otáčkách a točivým momentem 16,5 Nm v 7000 otáčkách. Tyto hodnoty jsou zárukou elasticity, rychlé akcelerace a plynulé jízdy za každých podmínek.

Za těmito výsledky je pečlivá práce na celé řadě komponent s cílem optimalizovat termodynamické procesy. Konkrétně nový 200 cm3 motor má hliníkový válec s povrchovou úpravou Nikasil (řešení převzaté z motocyklu), nový píst s upravenou geometrií koruny a novou hlavu, která přispívá k optimální účinnosti spalování.

Lepší výkon motoru si vyžádal také lepší odvádění tepla, zatímco převodovka s variátorem CVT má větší spojku, přizpůsobenou výkonové křivce nového motoru.

Všechny modely řady Aprilia SR GT jsou vybaveny systémem Start & Stop známým pod označením RISS (Regulator Inverter Start & Stop System). Tento systém využívá místo tradičního startéru bezkartáčový dynamostartér, umístěný přímo na klikové hřídeli. Má celou řadu výhod včetně tiššího startování, nižší hmotnosti, větší spolehlivosti a nižší spotřeby paliva. Systém Start & Stop automaticky vypne motor za 1 až 5 sekund po zastavení skútru (v závislosti na tom, zda motor už dosáhl správné provozní teploty nebo ještě ne). K opětovnému spuštění motoru, které probíhá díky absenci tradičního startéru naprosto tiše, stačí mírně pootočit plynovou rukojetí.

To vše se promítá do extrémně nízké spotřeby, která v režimu WMTC dosahuje hodnoty 2,5 l/100 km u modelu SR GT 125 a 2,6 l/100 km u modelu SR GT 200.

Ostřejší verze Sport doplňuje řadu

Kromě klasičtější verze Aprilia nabízí také sportovnější variantu modelu SR GT, která se pyšní ostřejší sportovní grafikou a odvážnějším lakováním.

Aprilia SR GT je v nabídce ve třech barvách, Aprilia Black, Street Grey a Infinity Blue, které mají stříbřitě šedé stupačky, boky a madla spolujezdce. Ráfky kol jsou černé, sedlo černé s šedým prošíváním.

Verze Sport má ještě blíže k typickým barvám sportovních motocyklů Aprilia, a je v nabídce v matných barevných provedeních Street Gold, Iridium Grey a Red Raceway doplněných červeně lakovanými ráfky a dvoutónovým černě šedým sedlem s červeným prošíváním. Na stříbřitě šedých stupačkách je nápis Aprilia, zatímco středový tunel a boky jsou matně černé a madla spolujezdce barevně sladěná se skútrem. Velké ‘a’ jako Aprilia zdobí strany plexištítu.

Aprilia SR GT Range

Aprilia SR GT Lifestyle