Je na trhu více než 70 let a stále je to kráska. Je to módní ikona, je absolutně svobodná, je zábavná, je inovativní, bezpečná, ekologická, praktická. Je to láska na první pohled, je to Vespa. Její čas, stejně jako čas lásky, přichází právě teď na jaře, kdy ulice měst začne brázdit až neuvěřitelná směsice lidí na této italské krásce.
Zrodila se legenda
Italská společnost Piaggio, pod kterou značka Vespa patří, původně vyráběla lokomotivy, části lodí, či letadla a k výrobě skútrů přešla teprve po Druhé světové válce. Enrico Piaggio, jeden ze synů zakladatele firmy, chtěl po válce zpřístupnit všem lidem lehký, pohodlný a levný dopravní prostředek a snil o jednoduchém skútru. Do té doby se totiž jezdilo pouze na těžkých motocyklech. Pro svou pokrokovou myšlenku potřeboval partnera, a tak spojil síly s leteckým inženýrem Corradinem D´Ascaniem, který vdechl nové Vespě život, a hlavně její osobitost. Ve chvíli, kdy Enrico uviděl první model, zvolal „Sembra una vespa“ – „Podobá se vose“, a tak pojmenovali nový skútr Vespa (italsky vosa). Ústřední dvojici výjimečných mužů lze právem považovat za vynálezce prvního masově vyráběného civilního skútru a za ty, kteří udali směr dalšího vývoje tohoto specifického stroje. První Vespa opustila továrnu v roce 1946 a pomohla motorizovat celou, válkou zničenou Itálii. Vespa si postupně získala srdce mnoha zákazníků a stala se symbolem italského životního stylu a kultury. Během své historie se hojně objevovala ve filmech a literatuře po celém světě. Zřejmě největší reklamu jí udělal kultovní film Prázdniny v Římě, kde se na Vespě proháněl Gregory Peck s Audrey Hepburn, která si v sedle Vespy užívala krásy historického Říma a svobodného bezstarostného života. Italská ikona má milióny nadšených milovníků, kteří jsou na svou krásku v garáži náležitě pyšní. Hrdě s ní jezdí do práce ucpanými městy, na výlety do přírody či svezou svou milovanou nebo svého milovaného na romantickou vyjížďku a vyměňují si obrázky i zkušenosti v klubech po celém světě.
Vhodná i pro sukně
Na Vespu se nemusí bát sednout jak začátečníci, tak ani dámy. Její řízení není žádný složitý technický proces, naopak je ovládání zcela intuitivní. Není potřeba řešit řazení, jak tomu je u klasických motorek, stačí pouze přidávat plyn nebo brzdit. I proto pro jízdu na Vespě postačí řidičský průkaz skupiny B, a to až do objemu motoru 125 cm3. Kromě toho, že se jedná o jednoduchý a elegantní stroj, může i sama žena při řízení zůstat elegantní a stylová. Důkazem jsou „vespistky“, které brázdí ulice měst s vlajícími sukněmi, barevně vyladěnými helmami a v neposlední řadě i s dokonale padnoucím módním oblečením značky Vespa.
Všechny barvy života
Ve filozofii značky Vespa je také doslova otisknuto známé italské „La Dolce Vita“ – sladký život. Láska k životu, ke svobodě, k tvůrčímu duchu, k individualitě, ale zároveň k lidské pospolitosti tryská z barevných variant a kombinací, které můžeme potkat na silnicích celého světa. Od tradičních barev, přes unikátní barevné odstíny a kombinace až po speciální limitované řady. Každý rok Vespa přidává nové a nové barvy a barevné varianty. Letos se například objevuje jedna z nejoriginálnějších „limitek“ poslední doby – Vespa Primavera Sean Wotherspoon nebo edice Racing Sixties.
Spolupráce s významným americkým designérem Seanem Wotherspoonem přinesla Vespě jedinečný model, kterému hravě až drze dominuje žlutá, červená a zelená barva. Zároveň v sobě tento kousek spojuje jak tradičního ducha Vespy, tak současnou moderní a městskou náladu. Do limitované edice patří také nepřehlédnutelná přilba a kolekce módního oblečení ve street stylu.
Řada Racing sixties zase vzdává hold motoristickému sportu a je inspirována érou džentlmenských jezdců z šedesátých letech. Modely v této edici jsou elegantně sportovní, ve dvou barevných variantách. První kombinuje žlutou se zelenou v klasickém stylu, druhá verze ladí dohromady červenou a bílou do parádní sportovnější a dynamičtější varianty.
Nejen stylová, ale také ekologicky šetrná
Skútry se mohou stát také šikovnou alternativou pro ty, kterým záleží na životním prostředí. Jsou obecně menší a lehčí než automobily, proto i jejich spotřeba paliva je mnohem nižší. Vespa šla však ještě dále, když v loňském roce uvedla na trh elektrický skútr Vespa Elettrica s nulovými emisemi. Letos pak představila inovovanou verzi prvního zcela elektrického skútru s maximální rychlostí až 70 km/h.
„Vespa mód“
Jedna věc jsou elegantní a barevné stroje, ale bez dokonalých detailů není velkých věcí. Také Vespa proto ladí pro své fanoušky vše do detailu. Cit pro design a trendy se tak u italské značky projevuje nepřeberným množstvím technických a módních doplňků. Na jízdu „vespista“ či „vespistka“ dokonale sladí helmu, rukavice, nebo bundu. Když pak zaparkuje svůj skútr, je zase nohama na zemi a vyráží domů, do kanceláře, nakoupit, či do kina, i nadále může zůstat v klidu ve svém povznášejícím „Vespa módu“. V nabídce jsou trička, bundy, batohy, kabelky, boty, tenisky, hodinky a mnoho dalšího módního oblečení.