Moto Guzzi Stelvio – nekonečná cesta

LEGENDÁRNÍ JMÉNO, KTERÉ JE SYNONYMEM DOBRODRUŽNÉHO CESTOVÁNÍ, SE VRACÍ: MOTO GUZZI S HRDOSTÍ PŘEDSTAVUJE MODEL STELVIO S PODTITULEM NEKONEČNÁ CESTA 

STELVIO SE SVOJÍ VÝRAZNOU OSOBNOSTÍ PŘEPISUJE PRAVIDLA V KAREGORII ON-OFF MOTOCYKLŮ. JE POSTAVENO NA NEJMODERNĚJŠÍCH TECHNICKÝCH ZÁKLADECH ZNAČKY MOTO GUZZI A JEHO KOMPAKTNÍ DVOUVÁLCOVÝ MOTOR NABÍZÍ BEZKONKURENČNÍ JÍZDNÍ VLASTNOSTI. INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE POSOUVAJÍ DÁL RADOST Z JÍZDY I BEZPEČNOST.

SVOJI PREMIÉRU NA STELVIU ZAŽÍVÁ FUNKCE “PFF RIDER ASSISTANCE SOLUTION” VYVINUTÁ V BOSTONU DIVIZÍ PIAGGIO FAST FORWARD, KTERÁ DÍKY RADARŮM A ROBOTICKÝM TECHNOLOGIÍM ZAJIŠŤUJE BEZPEČNOU JÍZDU ZA KAŽDÉ SITUACE  

Značka Moto Guzzi vstupuje do druhého století své existence a chce i nadále vyrábět motocykly, které vyzařují autenticitu a exkluzivitu.

Po oslavě milníku 100. výročí v roce 2021 Moto Guzzi představila model V100 Mandello, inovativní motocykl vyvinutý a navržený úplně od nuly, který představoval epochální technickou revoluci. Motocykl plný zbrusu nových technologií, poháněný novým kapalinou chlazeným podélným 90° vidlicovým dvouválcem.

Na tomto moderním technickém základu nyní Moto Guzzi představuje Stelvio, druhý díl originálního mistrovského díla. Stelvio je všeobecně dobře známý název, kterého si motocyklisté velmi váží. Moto Guzzi se proto záměrně rozhodla nespojovat jej s žádnou další zkratkou a respektovat zavedené pořádky v motoristické komunitě. Moto Guzzi Stelvio bylo pojmenováno po slavném alpském průsmyku, který spojuje dvě údolí prostřednictvím 48 legendárních vlásenkových zatáček a je povinným cílem každého motocyklisty. Stejně tak I Moto Guzzi Stelvio představuje finální cíl pro ostříleného bikera a nabízí příležitost vystoupat na vrchol radosti z jízdy v sedle.

Moto Guzzi Stelvio je nejmodernější motocykl, který směřuje k budoucnosti. Beze změny však zůstává jedinečnost jeho designu a konstrukční filozofie Moto Guzzi, výrazně orientovaná na moderní techniku a design, který v sobě odráží budoucnost a zároveň zachovává nezaměnitelnou podstatu značky Moto Guzzi. Tato filozofie je základem motocyklu pečlivě navrženého do terénu i na nekonečné cesty, který vyzařuje půvab a zároveň nabídne jedinečný zážitek z jízdy. Pohání jej motor se skvělými výkonnostními parametry a charakteristickým zvukem.

Nezaměnitelný design a důmyslná aerodynamika

Fascinující, sofistikované a originální: Moto Guzzi Stelvio je jediným motocyklem ve své objemové třídě se skutečně inovativním kardanovým pohonem a jediným s elektricky výškově nastavitelným čelním plexištítem. Důležitější však je, že se jako jediné může pochlubit takovou architekturou motoru. I když existuje mnoho podmanivých dvouválcových motorů, pouze jeden se může pochlubit 90° podélnou konfigurací V-twinu, který je charakteristickým znakem Moto Guzzi. Má naprosto výrazný a jedinečný charakter díky průběhu točivého momentu. V-twin je však nejen tepajícím srdcem Stelvia, ale také středem jeho designu, stejně jako je tomu u každé Moto Guzzi. Celý design se soustředí kolem tvaru motoru, jehož válce jakoby vystupovaly z nádrže a pokračovaly dál ve velmi moderním stylu. Geometrické rozčlenění základních částí kapotáže mezi nádrží a sedadlem dodává jejím křivkám eleganci, to vše při zachování výjimečného citu pro detaily. Materiály, barvy a povrchové úpravy se zaměřují na stylové trendy budoucnosti a současně zdůrazňují italskou podstatu motocyklu prostřednictvím důmyslných detailů. Dynamiku podtrhuje štíhlá podsedlová část v kontrastu s dominantním předkem motocyklu, přičemž tento design zároveň plní ochranou a komfortní funkci cestovního motocyklu.

Aerodynamika prošla rozsáhlým a pečlivým designovým procesem, vedeným specializovaným týmem inženýrů, zaměřených výhradně na tento aspekt. Cílem bylo optimalizovat ochranu před větrem, pohodlí a radost z jízdy v souladu s filosofií značky Moto Guzzi, která měla svůj vlastní aerodynamický tunel jako první výrobce motocyklů. Více než 1500 hodin simulací ve výpočetním softwaru CFD (Computational Fluid Dynamics) a nespočet testů v aerodynamickém tunelu předcházelo výběru ideálních tvarů, které nabídnou maximální ochranu jezdci a spolujezdci a zároveň zabírají co nejméně místa. Předmětem speciální studie byl také plexištít, který je tvarovaný tak, aby odkláněl proud vzduchu a zároveň nevytvářel turbulence zezadu, k čemuž napomáhá přítomnost dvou bočních deflektorů. Aby se přizpůsobil různým výškám postavy, je elektricky výškově nastavitelný v rozsahu 70 mm až do rychlosti 150 km/h.

Moto Guzzi Stelvio nezapomíná ani na ikonické modely ze své bohaté historie a čerpá inspiraci v prvcích, jako jsou lamely na podsedlových plastech, ale zároveň do své nové podoby zapojuje moderní a inovační myšlení. Jedná se o perfektní motocykl pro ty, kteří ještě před začátkem cesty ocení krásu detailů při přejíždění rukou po jeho povrchu. Ať se podíváte z jakéhokoli úhlu, je to nepochybně Moto Guzzi: identitu potvrzuje zepředu systém osvětlení LED s denním svícením, zdůrazňujícím obrysy orla, z boku pak unikátní architektura zcela odkrytého motoru. Pečlivá pozornost věnovaná detailům je poznat i tady: nenápadné umístění chladiče a ukryté gumové hadice, spolu s důkladně propracovaným elektrickým systémem, jehož kabeláž zůstává zcela skryta – to vše přispívá ke zvýšení mechanické čistoty.

Vylepšený revoluční dvouválcový motor „compact block“

Moto Guzzi Stelvio pohání stejná motorová jednotka nedávno představený model V100 Mandello, ale v několika ohledech se liší a zlepšuje tak celkový dojem z jízdy. Není velkým překvapením, že dva motocykly tak odlišných kategorií sdílejí společný motor. Projekty Moto Guzzi V100 Mandello a Stelvio začaly souběžně a teprve později se jejich vývojové cesty rozešly. Konstruktéři motorů Moto Guzzi dostali hned na začátku jasné instrukce: vyrobit motor vhodný pro různé typy motocyklů. Například rozhodnutí izolovat olejovou vanu od klikové skříně pomocí jazýčkového ventilu vedlo k minimalizaci rozměrů spodní části motoru. Toto konstrukční řešení zvyšuje světlou výšku potřebnou pro překonávání překážek v terénu.

Moto Guzzi „Compact block“ je absolutně nejmodernější motor z hlediska designu a konstrukce; jeho kompaktní tvar a nízká hmotnost přispívají k agilitě podvozku a navíc má temperamentní charakter. Tento výkonný a citlivý motor je připraven doprovázet značku Moto Guzzi v nadcházejících desetiletích a uspokojit potřeby moderních motocyklistů, kteří hledají vzrušení z točivého momentu při každém otočení plynem, a to vše při zachování nízké spotřeby paliva a malých provozních nákladů.

Motor je podélně uložený 90° V-twin s kapalinovým chlazením, rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Jeho účinný zdvihový objem je 1042 cm3, přičemž hodnoty vrtání a zdvihu jsou 96 x 72 mm. Jak již bylo zmíněno, kliková skříň využívá výhody mazání mokrou vanou, přičemž kliková skříň je od olejové vany oddělena jazýčkovými ventily. Tento systém snižuje výšku motoru díky mělčí olejové vane a šetří místo což prospívá ovladatelnosti a – v případě Stelvia – ponechává dostatečnou světlou výšku pro překonávání překážek v terénu. Snížení množství oleje v klikové skříni má navíc výhodu snížení tření a tím i menší spotřeby paliva. Velká pozornost byla věnována co největšímu snížení setrvačnosti (až o 50 % méně než u předchozího motoru 1200 8V), snížení hmotnosti a zajištění lepší odezvy.

Integrovaný protiběžný hřídel je navržený tak, aby nevyvažoval primární síly, protože jsou přirozeně vyváženy 90° architekturou. Místo toho je jeho účelem snížení zpětného točivého momentu, čímž se zlepší jízdní vlastnosti a eliminují se jakékoli nežádoucí reakce při zrychlování i zpomalování. Zařazení tohoto komponentu také umožnilo snížení hmotnosti a rozměrů klikového hřídele, čímž se zvýšila jak kompaktnost, tak celkový výkon motoru. Vnější bloky klikové skříně jsou konstruovány tak, aby vyztužovaly rám prostřednictvím osmi upevňovacích bodů. Stupačky jezdce jsou bezpečně uchyceny ke klikové skříni pomocí několika gumových podložek, které využívají skvělé vyvážení motoru k účinné eliminaci vibrací.

Přepracovaný design tvoří výjimečně kompaktní pohonnou jednotku, která je o 103 mm kratší než menší blok V85 TT a váží méně než motor 1200 8V, poslední čtyřventilový motor vyráběný Moto Guzzi. Významným přínosem je hydraulicky ovládaná mokrá lamelová spojka s antihoppingovou funkcí. Tento systém je nejen odolnější a spolehlivější, ale také kompaktnější a lehčí ve srovnání se suchým jednolamelovým řešením používaným u jiných aktuálních modelů. Alternátor byl přemístěn v zájmu lepší účinnosti zpředu mezi válce.

Dalším charakteristickým znakem nových motorů vyráběných v Mandello del Lario je otočení hlav válců o 90 stupňů. Toto řešení jednak poskytuje více prostoru pro nohy jezdce, a také zjednodušuje uspořádání sacího potrubí a elektronických komponentů vstřikování. Dvě tělesa škrticí klapky mají kratší a přímější kanály, které účinně zvyšují dodávku směsi vzduchu a paliva do spalovacích komor. Výsledkem jsou jasné výhody, jako je vyšší výkon, jeho hladší průběh, nižší spotřeba paliva a méně emisí škodlivých látek. Rozvod DOHC s vahadlem umožnil použít ostřejší vačkové profily a zvýšit výkon.

Tato konstrukce zároveň zvyšuje účinnost spalování a zamezuje plýtvání paliva. Přispívá k tomu elektronický plyn Ride-by-wire, zaručující přesné ovládání bez známek on/off efektu. Rotace hlav válců umožnila vytvořit výfukový systém se dvěma hladce zakřivenými svody, které splývají do dvojité koncovky. Kromě toho jsou svody opatřeny ochrannými štíty, které odvádí proud horkého vzduchu pryč od nohou jezdce.

Šestistupňová převodovka prošla revizí, jejímž výsledkem je ještě hladší a plynulejší řazení. Toho bylo dosaženo přemístěním závlačky z primárního hřídele převodovky na spojku, čímž se zlepšila její tlumicí schopnost a celkový chod. Se stejným cílem bylo upraven výstup z převodovky tak, aby odpovídal optimalizovanému tvaru čepu kyvné vidlice. Kromě toho se zlepšila funkce quickshifteru (dostupný jako příslušenství) díky nové elektronice.

Tato pohonná jednotka nabídne sportovní nepochybně jízdní vlastnosti: maximální výkon činí 115 k při 8700 ot./min, špička točivého momentu 105 Nm nastupuje v 6750 ot./min, přičemž 82 procent je k dispozici již ve 3500 ot./min a omezovač je nastaven na působivých 9 500 ot./min. Tyto statistiky výstižně ilustrují charakter motoru a naznačují masivní zátah při nízkých otáčkách pro zážitek z jízdy, který skutečně ztělesňuje odkaz Moto Guzzi. Moderní konstrukce však také přispěla k nízké spotřebě paliva (5,1 l/100 km) a příznivým provozním nákladům se servisním intervalem 12 000 km.

Moto Guzzi Stelvio splňuje emisní normu Euro 5+, částečně také díky použití tří lambda sond. Pohon kardanem využívá hliníkovou jednostrannou kyvnou vidlici umístěnou na levé straně. Ve srovnání s modelem V100 Mandello byl zesílen, aby se přizpůsobil použití v terénu. Minimální odstup hnacího hřídele a rozsáhlé podélné prodloužení kyvné vidlice účinně eliminovaly počáteční efekt při otevření plynu, čímž odpadla potřeba reakčních tyčí na kyvné vidlici. Výsledkem je plynulá jízda během zrychlování i zpomalování, podobně jako u řetězového pohonu, a přitom si stále můžete užívat všech výhod kardanového pohonu, včetně minimální údržby a snadnějšího čištění. Jedním z charakteristických prvků tohoto systému je samostatný univerzální kloub na kyvné vidlici, nakloněný pod úhlem 6 stupňů. Toto konstrukční řešení nejen zachovává štíhlý středový profil motocyklu, snižuje hmotnost a zlepšuje ergonomii, ale také zahrnuje kuželový převod v úhlu 84° (na rozdíl od úhlu 90°, který se vyskytuje u jiných modelů Moto Guzzi). Toto uspořádání umožňuje kyvné vidlici pojmout pneumatiku 170/60 namontovanou na 4,5palcový bezdušový ráfek, což zdůrazňuje dobrodružného ducha Moto Guzzi Stelvio.

Špičkový zážitek z jízdy

Stelvio bylo navrženo tak, aby vyniklo ve všech jízdních situacích, poskytlo pohodlí a bezkonkurenční výkon při dobrodružném cestování, zajistilo každodenní komfort a zprostředkovalo vzrušující zážitky těm, kteří mají rádi sportovní jízdu na silnici. Tomu říkáme všestrannost a Moto Guzzi Stelvio je zářným příkladem umění propojit několik osobností do jediného motocyklu. Společným jmenovatelem je radost z jízdy a cit pro přední kolo, schopný poskytnout nevídaný zážitek. Toto je výsledek filozofie designu zakořeněné v řemeslné zručnosti mistrů z Mandella, které zná celý svět. Zásluhu na tak skvělých jízdních vlastnostech má optimální rozložení hmoty a snížení hmotnosti, které umožňuje architektura motoru a 21litrová palivová nádrž, která zasahuje až pod sedlo. A také speciální konstrukce nového rámu z ocelových trubek, speciálně vyvinutého pro Moto Guzzi Stelvio, který využívá motor jako nosný prvek. Ve srovnání s jednotkou, která pohání V100 Mandello, prošla přední část kompletním přepracováním, díky čemuž je pevnější a lépe se hodí pro dobrodružnou jízdu. Navíc má nyní jiné rozměry. Rám se také může pochlubit čtyřmi předními montážními body namísto dvou u V100 Mandello, což poskytuje o 20 procent vyšší tuhost. Rozvor 1520 mm a úhel hlavy řízení 25,6° dodávají agilitu a sportovní šmrnc v zatáčkách.

Cestovní charakter je zaručen dostatečným pohodlím velkoryse dimenzovaného sedla umístěného ve výšce pouhých 830 mm nad zemí a aktivní jízdní pozicí, která udržuje záda vzpřímená a nohy mírně pokrčené. Manipulace v klidu je snadná a rovnováhu s oběma nohama na zemi, zajišťuje úzká středová část. V duchu dlouholeté tradice terénních motocyklů Moto Guzzi je nové Stelvio také vybaveno širokými hliníkovými řídítky s proměnlivým průřezem, které jsou ideální pro ovládání v terénu a zároveň poskytují uvolněnější cestovní posez. Spolujezdec je nedílnou součástí designu a může počítat se širokou, dobře polstrovanou částí sedadla s velkými madly a volností pohybu. Systém uchycení zavazadel (která jsou součástí bohaté nabídky specializovaného příslušenství) je důmyslně propracovaný a nevyžaduje jakékoli další podpěry, takže vzhled motocyklu bez nich zůstává čistý, hmotnost se nezvýší a šířka stroje je minimální. Jejich připevnění je hračka – stačí zvednout sedadlo spolujezdce a zasunout háčky do určených otvorů.

Systém odpružení je speciálně přizpůsoben pro model Stelvio a zajišťuje ovladatelnost i vzrušení při sportovní jízdě, stejně jako potřebný komfort na dlouhých cestách a spolehlivou přilnavost v terénu díky velkým, 170mm zdvihům. 46mm vidlice Sachs má nastavitelný odskok a předpětí pružiny, stejně jako zadní tlumič KYB, u nějž se předpětí pružiny nastavuje pomocí pohodlného ručního ovladače. Jeho šikmé uložení je pečlivě navrženo a vyladěno tak, aby poskytovalo progresivní odezvu a citlivost při tlumení nerovností na silnici. Brzdový systém Brembo je složený z dvou předních 320mm plovoucích ocelových kotoučů, na kterých pracují radiálně uchycené monobloky. Hlavní brzdová pumpa je stejně jako u spojky také radiální a obě páčky jsou nastavitelné. Vzadu je kotouči o průměru 280 mm dvoupístkový třmen. Bezdušové paprskové ráfky o průměru 19palců vpředu a 17palců vzadu jsou ideální pro pneumatiky s dezénem vhodným pro jízdu v lehkém terénu.

První s radarovými senzory pro bezpečnější jízdu

Stelvio je prvním modelem značky Moto Guzzi vybaveným volitelnou funkcí PFF Rider Assistance Solution (motocykl lze objednat s ní nebo bez).

Tato špičková asistenční platforma je postavena na technologii 4D Imaging Radar a byla vyvinuta expertní divizí na robotiku Piaggio Fast Forward se sídlem v Bostonu, kterou v roce 2015 založila skupina Piaggio Group.

Je to poprvé, kdy byly takové radarové senzory (jeden je umístěn nad předním světlometem a jeden pod zadním světlem) použity na motocyklu, který má ve srovnání s automobilem velmi odlišnou dynamiku a výrazně mění úhel náklonu při zatáčení. Výhody ve srovnání s tradičním asistenčním systémem založeným na ultrazvukových senzorech spočívají v extrémně širokém zorném poli a spolehlivém monitorování bez ohledu na světelné a další podmínky.

Tato zařízení hrají klíčovou roli v oblasti aktivní bezpečnosti a jsou na ně navázány funkce adaptivního tempomatu (FCC), antikolizního systému (FCW), systému sledování mrtvého úhlu (BLIS) a asistenta změny jízdního pruhu (LCA). FCC představuje pokročilý systém tempomatu, který využívá přední radar k přizpůsobení rychlosti podle vozidla vpředu. Tento systém zasahuje do ovládání brzdného účinku motoru a zesílí jej, pokud vozidlo vpředu zpomaluje.

FCW používá přední radar k rozpoznání možné kolize s vozidly a předměty před motocyklem. BLIS slouží k upozornění jezdce na vozidla nacházející se v mrtvých úhlech zpětných zrcátek. Funkce LCA navíc nepřetržitě snímá oblast až 30 metrů za motocyklem a také rozpozná vozidla přijíždějící ze strany, která by mohla představovat nebezpečí při změně jízdního pruhu. Ve všech případech je řidič varován prostřednictvím zvukových a vizuálních výstrah zobrazených na přístrojovém panelu a ve zpětných zrcátkách.

Systém je součástí špičkového elektronického balíčku, který zahrnuje elektronický plyn Ride-by-wire pro plynulý průběh výkonu a řízení spotřeby paliva, pokročilou řídicí jednotku Marelli 11MP a šestiosou inerciální platformu. Ta má díky akcelerometrům a gyroskopům schopnost rozeznat orientaci motocyklu vzhledem k vozovce. Zaznamenává a analyzuje vstupy z jízdy a přenáší tato data do řídicí jednotky, která následně podle potřeby optimalizuje parametry řízení. Šestiosá platforma umožňuje využít plný potenciál náklonového ABS vyvinutého ve spolupráci se společností Continental k zajištění maximální bezpečnosti na silnici. Tento systém může zlepšit brzdění a zásah ABS v zatáčkách, což umožňuje speciální algoritmus, který nepřetržitě monitoruje různé parametry včetně bočního zrychlení, tlaku na páčku přední brzdy, úhlu náklonu a poloměru zatáčení. Dynamicky upravuje brzdný účinek tak, aby byla zajištěna optimální rovnováha mezi zpomalením a stabilitou.

K dispozici je pět různých jízdních režimů: Touring, Rain, Street, Sport a Off-Road. Každý režim nabízí tři různé motorové mapy, čtyři úrovně kontroly trakce, tři úrovně brzdného účinku motoru a dvě úrovně ABS. Technologie Moto Guzzi je navržena nejen pro zvýšení bezpečnosti a radosti z jízdy, ale také pro zjednodušení života na silnici. Jezdec si snadno vybere jízdní režim, který nejlépe odpovídá jeho preferencím při jízdě, a automaticky dostane optimální nastavení elektronických funkcí. Tato nastavení lze navíc měnit podle vlastních potřeb.

Touring: Tento režim jízdy je nastaven na cestování na dlouhé vzdálenosti. V tomto režimu je zásah motorové brzdy (MGFM) nastaven na mírnou úroveň, což pomáhá zpomalovat zavřením plynu. Průběh výkonu (MGCM) je progresivní, na úrovni 2 ze 3, a kontrola trakce (MGCT) je nastavena na úroveň tři ze čtyř pro větší stabilitu.

Rain: Tento režim je nastaven do náročných podmínek. Brzdění motorem je nastaveno na mírnou úroveň a průběh výkonu je velmi jemný (stupeň 3 ze 3). Kontrola trakce je na nejvyšší úrovni pro maximální bezpečnost při akceleraci.

Road: V tomto režimu je elektronika nastavena na typickou jízdu po silnici. Brzdění motorem je na střední úrovni, průběh výkonu (MGCM) je progresivní (úroveň 2 ze 3) a kontrola trakce (MGCT) je nakonfigurována na druhou úrovni ze čtyř.

Sport: Elektronika je naladěna na vzrušující sportovní zážitek z jízdy. Brzdění motorem je minimální, průběh výkonu (MGCM) je přímější a sportovnější (úroveň 1 ze 3) a kontrola trakce (MGCT) je nejméně defenzivní (úroveň jedna ze čtyř). ABS umožňuje velmi silné brzdění.

Off-Road: Tento režim je nastaven speciálně pro dobrodružství v terénu. Brzdění motorem je výrazné a výkon je maximálně přímý. Kontrola trakce a ABS jsou vyladěny pro použití v terénu. Kontrola trakce zasahuje minimálně zásahy, zatímco ABS je aktivní pouze na předním kole. Tato konfigurace umožňuje užít si dobrodružství v terénu bez rizika ztráty kontroly nad motocyklem. Navíc je možné deaktivovat jak kontrolu trakce (ve všech jízdních režimech), tak ABS na obou kolech (pouze v režimu Off-Road) pro větší flexibilitu a kontrolu.

Standardní výbava zahrnuje kompletní LED osvětlení včetně denního svícení (DRL), systém „přisvěcování do zatáček“ (který pomocí dalších světlometů osvětluje vnitřek zatáčky a zlepšuje viditelnost v náklonu) a USB portumístěný vedle přístrojového panelu s 5palcovým barevným TFT displejem, který nabízí řadu informací, jako je stav paliva, teplota vzduchu a chladicí kapaliny, ukazatel zařazeného převodového stupně, zbývající dojezd a okamžitá spotřeba.

Mezi další příslušenství patří multimediální platforma Moto Guzzi MIA, umožňující propojení smartphonu s přístroji přes Bluetooth. Moto Guzzi MIA kombinuje informační a zábavní systém a umožňuje správu hlasového asistenta, telefonních hovorů a hudby pomocí intuitivních ovládacích prvků na řídítkách a má také navigační funkci. Díky této funkci můžete po nastavení cíle na vašem smartphonu zobrazit trasu přímo na přístrojovém panelu.

Verze a barvy

Moto Guzzi Stelvio je k dispozici ve verzích s nebo bez funkce PFF Rider Assistance Solution.

K dispozici jsou dvě barevné varianty, obě matné: Giallo Savana, která se vyznačuje tmavě žlutým odstínem na přední části nádrže a na bočních panelech, a elegantnější Nero Vulcano, které dominuje kombinace černá/šedá, se žlutými akcenty na nádrži a bočních panelech.

Široká nabídka příslušenství pro každou příležitost

Řada příslušenství k modelu Moto Guzzi Stelvio je do detailu propracovaná, aby zážitek z jízdy byl ještě pohodlnější a poutavější.

Pevné boční kufry: Montují se na motocykl bez nutnosti dalších podpěr a jsou opatřeny lakovanými víky. Levý kufr má kapacitu 30 litrů, zatímco pravý nabízí 29 litrů úložného prostoru. Oba jsou dostatečně prostorné, aby se do nich vešla integrální přilba, a lze je pohodlně otevřít pomocí klíče zapalování motocyklu.

Top case: Víko ladí s bočními kufry, objem 37 litrů, opěrka ze stejné látky jako sedlo. Otevírá se také pomocí klíče zapalování motocyklu.

Top case XL: určený pro cestování na dlouhé vzdálenosti. S objemem 52 litrů pojme dvě integrální přilby. Barevně sladěné víko, opěrka ze stejné látky jako sedlo. Odemyká se stejným klíčem jako motocykl.

Aerodynamický plexištít: vyrobený z polykarbonátu, poskytuje vynikající ochranu na cestách.

Vyhřívané komfortní sedlo: nepostradatelný pomocník do chladnějších klimatických podmínek. Nastavitelná teplota pomocí ovladačů na řídítkách ve třech různých úrovních. 3D síťovaná vložka zvyšuje komfort. K dispozici také ve zvýšené a snížené verzi.

Vyhřívané komfortní sedadlo spolujezdce: polstrované 3D síťkou, která zvyšuje pohodlí při cestování. Nastavitelné na tři úrovně teploty.

Vyhřívané rukojeti: nezbytné do chladného počasí, nevyžadují žádný další ovladač a jsou nastavitelné na tři úrovně teploty.

Kryty motoru: odolné ochranné trubky s práškovým lakováním ve stejné barvě jako rám. Chrání motor v případě pádu.

Kryty hlav motoru: vyrobeny z hliníku, chrání hlavy před náhodnými nárazy.

Centrální stojan: pevná podpora při parkování, užitečný také pro údržbě.

Sada přídavných světel: přídavné LED reflektory, které zesílí světelný paprsek.

USB port: další USB port instalovaný pod sedlem doplní standardně dodávanou USB zásuvku.

TPMS: zobrazuje tlak v pneumatikách na přístrojové desce.

Moto Guzzi MIA: multimediální platforma, která umožňuje připojení smartphonu k přístrojové desce přes Bluetooth a rozšiřuje její funkce.

Quickshifter: obousměrná elektronická převodovka, která umožňuje velmi rychlé řazení bez použití ovládání spojky.

Elektronický imobilizér proti krádeži: instaluje se na původní elektrický systém bez úprav. Vybaven dálkovým ovládáním.

Vnitřní plachta na motorku: elegantní strečový potah přizpůsobený tvarům Stelvia.

Oblečení Moto Guzzi Adventure

Kolekce oblečení určená pro motocyklisty a navržená tak, aby byla všestranná, snadno se oblékala a chránila za všech podmínek.

Bunda Road Carver: dvouvrstvá technická bunda s vyjímatelnou voděodolnou membránou Moto Guzzi Watershield a vyjímatelnou zimní podšívkou a certifikovanými chrániči na loktech a ramenou. Na zadní straně je reflexní design, který odpovídá tvaru denního svícení Stelvia. 

Kalhoty Road Carver: technické kalhoty vybavené voděodolnou membránou Moto Guzzi Watershield a odnímatelným, nastavitelným pasem. Vybaveny kapsami a větracími otvory.

Rukavice Trail Chaser: poskytují ochranu před nepříznivým počasím díky voděodolné membráně Moto Guzzi Watershield. Jsou vybaveny chrániči kloubů a dlaní, mají dotxccfcvykové vložky na prstech a snadno nastavitelný pásek na suchý zip.

Moto Guzzi Stelvio: technické údaje 

MOTOR

Typ Kapalinou chlazený 90° podélně uložený vidlicový dvouválec DOHC se čtyřmi ventily na válec a vahadly
   
Zdvihový objem 1042 cm3
Vrtání x zdvih 96 x 72 mm
Kompresní poměr 12,6:1
Maximální výkon 115 k (84,6 kW) při 8700 ot. za min.
Točivý moment 105 Nm (10,7 kgm) při 6750 ot. za min.
Palivový systém Elektronické vstřikování paliva; dvě vstřikovací jednotky Ø 52 mm, elektronický plyn Ride by wire

 

   
Objem palivové nádrže 21 litrů (rezerva 3,5 litru)
Homologace Euro 5+
Spotřeba paliva (režim WMTC) 5,1 l/100 km
CO2 emise (režim WMTC) 119 g/km

 PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Spojka Vícelamelová v olejové lázni, antihopping, hydraulicky ovládaná

 

Převodovka šestistupňová
Primární převod Přímý, převodový poměr: 31/48 (1.548)
Sekundární převod Kardanový hřídel: převodový poměr: 12/38 (3.166)
Motomanagement 3 palivové mapy (MGCM), 3 úrovně brzdného účinku motoru (MGFM), 4 úrovně kontroly trakce (MGTC), tempomat, 5 jízdních režimů (Touring, Rain, Road, Sport, Off-Road)

 

PODVOZEK A KOLA

Rám Z vysokopevnostních ocelových trubek

 

Přední odpružení Převrácená teleskopická vidlice Sachs, Ø 46 mm, nastavitelné předpětí pružiny a útlum

 

Dráha předního kola 170 mm
Zadní odpružení Hliníková jednostranná kyvná vidlice s tlumičem na levé straně, předpětí nastavitelné kolečkem, nastavitelný útlum
Dráha zadního kola 170 mm
Brzdy Přední: dva nerezové plovoucí kotouče Ø 320 mm, radiálně uchycené čtyřpístkové třmeny Brembo, pancéřové hadice

Zadní: nerezový kotouč Ø 280 mm, plovoucí dvoupístkový třmen Brembo. Náklonové ABS Continental

 

   
Ráfky Z hliníkové slitiny
Přední ráfek Bezdušový vyplétaný 3.0″ x 19″
Zadní ráfek Bezdušový vyplétaný 4.5″ x 17″
Přední pneu Radiální bezdušová 120/70 – R19″
Zadní pneu Radiální bezdušová 170/60 – R17″

 ELEKTRICKÝ SYSTÉM

Alternátor 550 W
Systémové napětí 12 V
Akumulátor 12 V – 12 Ah

ROZMĚRY    

Délka 2195 mm
Šířka 945 mm
Rozvor 1520 mm
Výška sedla 830 mm
Sklon hlavy řízení 25,6°
Závlek předního kola 116,4 mm
Suchá hmotnost 222 kg
Pohotovostní hmotnost *

 

246 kg

* Hmotnost motocyklu připraveného k jízdě se všemi provozními kapalinami a 90 % paliva

Modelová řada

Statické fotografie:

Dynamické fotografie:

Detaily: