Rallye Dakar 2023 je oficiálně v plném proudu. Ještě před jejím zahájením jsme však zastihli dva piloty z kategorie SSV (T4) z týmu Sébastien Loeb Racing, abychom se dozvěděli více o jejich cílech a přípravách na nejtěžší rallye světa.
Tým Sébastien Loeb Racing tvoří dvě posádky závodící v kategorii SSV: Xavier de Soultrait a spolujezdec Martin Bonnet (#415) a Florent Vayssade a spolujezdec Nicolas Rey (#418). Xavier de Soultrait se Rallye Dakar zúčastnil již celkem devětkrát, z toho pokaždé na motocyklu. Letos bude mít možnost zažít Dakar z jiné perspektivy a bude poprvé závodit v kategorii SSV. Florent Vayssade absolvoval čtyři ročníky na motocyklu, ale při své páté účasti na Rallye Dakar 2022 již závodil v kategorii SSV. Zkušenosti z minulého roku mu jistě pomohou na jeho cestě za úspěchem.
Proč jste se rozhodli zúčastnit se Rallye Dakar ve voze typu side-by-side?
„Rallye Dakar na motocyklu byla posledních deset let rytmem mého života a bylo to krásné dobrodružství,” uvedl Xavier de Soultrait. „Vždycky jsem snil o tom, že jednou pojedu Dakar na čtyřech kolech, a kategorie SSV je pro to ideální. Měl jsem možnost absolvovat jeden nájezd, několik dní testování ve Francii a v říjnu jsem se připojil k dobrodružství Polaris Camp Maroc, ale mou první skutečnou zkušeností s v RZR bude Dakar 2023. Začínám teď nový příběh, a mým cílem je jednou Dakar vyhrát, takže je to pro mě velmi vzrušující.“
„Přesun z motocyklů na SSV v rámci Rallye Dakar je velmi přirozené rozhodnutí,“ řekl Florent Vayssade. „Je to ideální přechod, a já se teď mohu soustředit čistě na jízdu a nemusím se starat o navigaci. Musím zvládnout horší výhled na trať, ale velkým pozitivem jsou samozřejmě lepší bezpečnostní prvky ve srovnání s motocyklem. Navíc představa, že budu moci toto dobrodružství a všechny ty emoce sdílet se spolujezdcem, pro mě dělá z SSV něco naprosto skvělého.“
Jaké byly vaše první dojmy z modelu RZR Pro R?
„Zatím jsme viděli, že tento model je velmi robustní, což nám dává velkou jistotu při startu na Dakaru,“ řekl Xavier de Soultrait. “Pro R bylo navrženo speciálně pro rallye,” pokračoval Florent Vayssade. „Jeho široký rozvor, naddimenzovaný podvozek, nový motor s neuvěřitelným výkonem a agresivní vzhled… Nemůžeme se dočkat, až vyjedeme do prvních zatáček na rychlostních zkouškách v Saúdské Arábii.“
Jak jste se připravovali na letošní Rallye Dakar?
„Lidé z Polaris France mi v Auvergne půjčili Polaris RZR na trénink a já jsem s ním každé pondělí jezdil, abych si udržel své řidičské schopnosti. Po fyzické stránce šlo především o to, abych udržel horní část těla v co nejlepší kondici,“ komentoval Xavier de Soultrait. „Podstoupil jsem stejný trénink jako na motorce,“ řekl Florent Vayssade.„Spousta jízdy na horském kole, silniční cyklistika, individuální program v posilovně pro stabilitu středu těla a nesmím zapomenout ani na zdravý životní styl, který je základem mé přípravy.”
Čeho chcete dosáhnout na Rallye Dakar 2023?
„Mým hlavním cílem je v příštích letech zvítězit v kategorii SSV,“ řekl Xavier de Soultrait. „Letos bude cílem najít správný rytmus, být rychlý a opatrný a vyvarovat se vážných chyb. Samozřejmě se budeme snažit využít našich znalostí a zkušeností získaných z minulých ročníků Dakaru na motocyklu a zaznamenat si co nejvíce informací, které nás nasměrují v dalších ročnících Dakaru.“
„Skvělé je, že jsme se od začátku mohli podílet na vývoji nového modelu Pro R s týmem Sébastien Loeb Racing,“ řekl Florent Vayssade. „V roce 2023 se zaměříme na náš vývoj s RZR, aby bylo co nejspolehlivější pro nadcházející sezony.“
Dakar 2023 pokračuje a posádky týmu Sébastien Loeb Racing se ženou vstříc dni odpočinku v první polovině této extrémně dlouhé a velmi náročné cesty. Obě mají společný cíl – pomoci týmu dosáhnout jeho hlavního poslání, kterým je hrát vedoucí roli v kategorii SSV T4 v jejich pětiletém programu rallye-raid ve spolupráci s Polaris Off Road Vehicles.