První společný projekt po téměř 15 letech postavený pro tatéra Nikka Hurtadu
PRAHA, (10. srpna 2021) – Indian Motorcycle, první americká motocyklová značka, představuje custom Indian Chief od Paula Coxe a Keino Sasakiho, první ze tří projektů, které mají ukázat rozsáhlé možnosti personalizace zcela nového modelu Indian Chief.
Unikátní interpretace novinky v podání známého dua úpravců spojuje minulost s přítomností a zároveň je významným milníkem v jejich osobních životech; naposledy spolupracovali na stavbě, která vznikla na počest legendárního úpravce a jejich společného přítele Indiana Larryho po jeho předčasném úmrtí.
Cox a Sasaki však po celou dobu zůstali v kontaktu a nyní se rozhodli, že nastal ten správný čas spojit znovu síly a využít jedinečných dovedností. Stalo se tak poté, co je společnost Indian Motorcycle požádala, aby vytvořili přestavbu modelu Chief v rámci oslav stého výročí tohoto ikonického stroje.
„Koncem minulého roku mně oslovila společnost Indian Motorcycle, abych postavil custom z jejich připravovaného modelu Indian Chief společně s mým starým partnerem, Keino Sasakim. Naštěstí jsem po celou dobu zůstal přes všechny životní vzestupy a pády pořád aktivní a ocenil jsem, že společnost Indian Motorcycle měla důvěru v naší práci. Mluvil jsem s nimi trochu déle, a když jsem konečně viděl nový model 2022 řekl jsem: ano, to vypadá jako perfektní základ pro chopper,“ řekl Paul Cox.
Přestože spolupráce Coxe a Sasakiho byla přerušena skoro 15 let, všechno se rychle vrátilo do starých kolejí.
„Chief byl sám o sobě trochu retro, ale s moderními detaily, takže se přímo nabízelo postavit z něj repliku starého chopperu. Už když jsme s Keinem poprvé mluvili o projektu, oba jsme znali způsob uvažování a práce toho druhého, takže náš brainstorming trval asi jen pět minut a měli jsme základní design celého motocyklu.“
Vzali tedy jednoduchý osekaný základ sériového Indianu Chief, Cox přenesl jejich nápady na papír a pak se oba úpravci pustili každý do své části práce.
„Protože mám solidní umělecké vlohy, rád kreslím naše projekty na papír a skečuji a vymýšlím technická řešení za pochodu. Tak jsem si sedl, načrtl profil, a přitom vyřešil nějaké problémy s geometrií. V této fázi jsme si rozebrali konkrétní úkoly a pustili se do práce. Keino si chtěl vzít na starost výrobu nádrže a výfuk a já jsem si vybral stavbu přední části.“
Kvůli agresivnímu vzhledu zepředu úpravci kompletně odstrojili přední část, a dokonce předělali řazení na ruční a spojku na nožní ovládání.
„Stroj už měl agresivní výraz s krátkou stopou kvůli lepší manévrovatelnosti, tak jsem vyrobil jedno z mých předních zavěšení Girdraulic s tlumičem řízení pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Potom jsme odstranili páčky a přední brzdový systém. Namontovali jsme ruční ovladače na dragsterová řídítka a 6palcové představce Bare Knuckle Performance. Padly tam perfektně.“
Kromě přední části měli Cox a Keino v plánu udělat výrazné změny také vzadu.
„Abychom dosáhli opticky nižší zadní části, namontovali jsme na kyvnou vidlici zadní blatník těžkého kalibru od Led Sled s upravenými vzpěrami. Dokonale objímá 180 mm širokou pneumatiku Avon. Měl jsem světlo z předního blatníku starého Indianu, které s novými červenými čočkami Indian Motorcycle skvěle pasovalo jako zadní světlo.“
Klíčovým cílem projektu bylo zachovat jednoduchost a čistotu finální podoby motocyklu a zároveň neobětovat žádný z moderních prvků Indianu Chief.
„Mým dalším úkolem bylo schovat veškerou elektroniku, a díky zakrytované části pod sedlem jsme mohli spoustu komponentů ukrýt právě sem, spolu s menším akumulátorem Antigravity.“
S blížícím se finálním sestavením přišly na řadu poslední detaily, lakování a sedlo.
„Nalakoval jsem motocykl včetně Keinovy ručně vyrobené nádrže mojí zakázkovou metalízou s kovovými třpytkami Soylent Green, ručně vyrobil sedlo motocyklu a dozdobil motocykl černými vyplétanými ráfky. Protože se stroj stavěl v mojí dílně, řešili jsme všelijaké kabeláže, hadice, ovladače, ukrývání drátů a konečnou montáž právě tady.“
„Bylo skvělé spolupracovat se společností, která naprosto důvěřuje našim nápadům, a která nás v průběhu celého procesu plně podporovala.“
Přestavba Indianu Chief od Coxe a Sasakiho bude mít svou garáž v jižní Kalifornii u celosvětově známého tatéra Nikka Hurtady. Majitel značky Black Anchor Tattoo se salony v Hollywoodu a Hesperi se proslavil jako mistr v používání barev a průkopník stylu hyper-realismus. Hurtado přišel do kontaktu s motocykly už v brzkém věku, jeho otec trávil hodiny v rodinné garáži při úpravách svých vlastních motocyklů.
„Motocykly a všechno co je mechanické a ručně dělané… v tom všem můžete cítit duši, a to mě na tomto motocyklu baví. Můžete vidět Paulovu a Keinovu duši v každém kousku jejich díla,“ řekl Hurtado. „Mám rád, když značky a lidé posouvají své limity dál, a přesně to teď dělá značka Indian Motorcycle. Jsem skutečně poctěn, že mohu být součástí tohoto programu.“
Indian Chief od dvojice Cox-Keino je prvním ze série tří projektů, ve které společnost Indian Motorcycle oslovila úpravce vidlicových dvouválců s žádostí o naprosto unikátní přestavbu modelu Indian Chief 2022. Ještě letos Indian Motorcycle představí projekt od legendy freestyle motokrosu Careyho Harta a stavbu od zakladatele populární značky Bratstyle jménem Go Takamine, který je světově uznávaným expertem na retro přestavby a restaurování motocyklů.
Sociální sítě
Paul Cox: Instagram
Keino Sasaki: Instagram
Nikko Hurtado: Instagram Facebook