Výhradně dámský tým úspěšně dokončil Polaris Outlanding Project 2022 na Islandu

Dámský tým Polaris složený z jezdkyň z celé Evropy úspěšně dokončil Polaris Outlanding Project 2022 – týdenní, 100% outdoorovou expedici napříč sopečnou krajinou Islandu.

Na akci zaměřené na motivaci žen zastupovalo Polaris šest jezdkyň z Francie, Německa, Španělska, Švédska a Spojeného království, všechny se společnou vášní pro přírodu a dobrodružství. Nebyla to však jen expedice, která měla předvést schopnosti side-by-side strojů Polaris v tomto drsném prostředí; byla to šance inspirovat ostatní jezdkyně ke zdolávání podobných výzev v těchto typech vozidel, poskytnout jedinečný pohled na dobrodružství a ukázat, jak ho dosáhnout. Cílem akce bylo také povzbudit další jezdkyně, které jsou připraveny objevovat, aby se nebály plánovat. Po měsících příprav se tým vydal do divočiny Islandu pouze se svými vozidly a vybavením pro kempování – a všechny účastnice se vrátily s nesčetnými vzpomínkami.

Tato životní cesta zavedla jezdkyně z hlavního města Reykjavíku přes ledovce, gejzíry a geotermální jezírka na východě do zasněžených horských průsmyků na severu a zpět na jih přes neúrodná lávová pole a dlouhé úseky černého písku. Tým se více než 1200 kilometrů pohyboval téměř výhradně po nezpevněných cestách: Klíčem k bezpečnému projetí trasy byla nízká rychlost, pečlivě promyšlené tlaky v pneumatikách a neochvějná koncentrace.

„Všechno začalo s cílem předvést naše off-roadové produkty v dramatické krajině Islandu – pro tato vozidla více než ideální – ale ve skutečnosti se ukázalo, že je to mnohem víc, než jsme si dokázali představit,“ řekla Marion Chouanneau, marketingová manažerka Polaris Off Road Vehicles EMEA. „Trasa poskytovala neuvěřitelné výhledy, technický terén a velkou zkoušku síly vůle, ale setkala se s neochvějným nadšením a sebedůvěrou celého týmu. A navíc se vše obešlo bez jediného defektu pneumatiky! Bylo snadné zapomenout, že tato expedice měla být zkouškou síly vozidel, ale nakonec otestovala spíše naše vlastní. Jsem tak hrdá, že jsem součástí tohoto úžasného týmu žen a že pracuji pro značku, jejíž vozidla si na tomto projektu vedla tak velkolepě.”

Jezdkyně na cestě vezla tři off-roadová vozidla Polaris; Polaris General 1000 Deluxe ABS, Polaris Ranger 1000 Nordic Pro Edition a Polaris RZR XP 1000, z nichž se každé hodí pro jiné úkoly, použití a terén, ale všechna umí překonat všechny přírodní překážky, které jim Island postavil do cesty.

V čele projektu stála vlajková loď adventure řady side-by-side – model General – se speciální výbavou pro kempování včetně střešního stanu CAMPWERK iKamper, úložného systému Multi-Rack se speciálním designem Taubenreuther, venkovní kuchyně XOBI, světelné rampy Pro Armor®, úložného prostoru na přední kapotě a mnoha dalšími doplňky. RZR s bezkonkurenčním výkonem, určené pro jízdu na trailech, prokázalo svou sílu, výkon a kontrolu nad drsným terénem na Islandu, přičemž se s naprostou lehkostí a jistotou vypořádalo s každým balvanem a brodem, takže jízda na těch nejnáročnějších stezkách byla radostí. Polaris Ranger je osvědčený dříč a jeho schopnost pokračovat v cestě byla na této expedici neocenitelná. Nejen, že mohl vézt veškeré týmové vybavení v nákladovém prostoru, ale jeho vyhřívání v kabině a pohodlná lavicová sedadla byly vítaným doplňkem této cesty.

Přílet na Island

Tým se v Reykjavíku setkal s velmi vřelým a srdečným přivítáním od společnosti Stormur EHF, oficiálního distributora Polaris na Islandu, u kterého na začátku akce čekala tři skvěle připravená vozidla na naložení kompletní kempingové výbavy na týdenní průzkum Islandu.

1. den: 217 kilometrů

Ponořit se do hloubky je dobrý způsob, jak začít jakýkoli výlet, a to je přesně to, co tým udělal. Jízda začala drsně a technicky skrz trhlinové údolí Þingvellir – skvělý způsob, jak se dostat do jízdního rytmu. Žádná návštěva Islandu není úplná bez zastávky v geotermální oblasti Geysir, kde můžete vidět explodující 30 metrů vysoký gejzír Strokkur a také Gullfoss (což v překladu znamená „Zlaté vodopády“), jeden z nejoblíbenějších islandských vodopádů nacházející se v kaňonu řeky Hvítá. 217 kilometrů od výchozího bodu v Reykjavíku dorazil tým do Hveravellir Lodge – vysokohorské oázy uprostřed Islandu – připraven na první noc kempování.

2. den: 200 kilometrů

Den 2 byl pro tým zlomový, protože nyní už bylo jasné, že terén na Islandu se nepodobá žádnému dosud poznanému, a že vozidla Polaris všechno snadno zvládnou. Zjištění, že všechny silnice, kterými jezdkyně projely, jsou na Islandu normálními legálními cestami, je stejně překvapivé jako inspirativní; nic pro slabé povahy, ale v těchto terénních vozidlech se tým cítil sebejistě. Při jízdě na daleký sever ostrova byly horské průsmyky již v tomto ročním období pokryty sněhem. Následovala rozlehlá, plynoucí údolí obklopená nedotčenými vodopády a spletenými stezkami: Tato konkrétní trasa odhalila skutečnou krásu venkovské vysočiny Islandu.

3. den: 142 kilometrů

Vzhledem k tomu, že se start byl v nejsevernějším bodě trasy, ani ranní sluneční světlo nezastavilo svižný islandský vánek. Zato poskytlo krásné výhledy během jízdy podél dramatického pobřeží směrem k horám. Po krátké zastávce u severního dealerství firmy Stormur, spojené s překvapením v podobě pizza párty, tým pokračoval k velkolepému 30 metrů širokému Goðafossu – „vodopádu bohů“ – než dosáhl dnešního cíle: jezery Mývatn. Bylo by nezdvořilé se před brzkým večerem k odpočinku neponořit do přírodních lázní Mývatn, neprohřát prochladlé svaly a nenačerpat zdravé minerály za pozorování západu slunce.

4. den: 350 kilometrů

Velmi dlouhý den si žádá velmi brzký začátek. Když ranní světlo prosvítilo zipy na stanech, všichni si pomysleli totéž: Slunce se zapojilo do projektu Outlanding – konečně! Na nejdelším úseku cesty – trase ze severu na jih Islandu – jely ženy přes 12 hodin krajinou bez stopy po civilizaci, s výjimkou chaty, která už byla na zimu zavřená. Na světě je pravděpodobně mnoho zemí, kde můžete jet tak dlouho, aniž byste nikoho jiného viděli, ale svou dramatickou sopečnou krajinou s lávovými poli podobnými kráterům, měkkým černým pískem a majestátními horami číhajícími v pozadí je Island opravdu unikátní.

5. den: 143 kilometrů

Je čas podívat se na islandské sopky. Pátý den byla trasa kratší, než jakou tým absolvoval den předtím, ale neméně krásná. Technické cesty zavedly jezdkyně ke Krakatinduru, 858 m vysoké sopce v rozlehlém lávovém poli Nyjahraun, v jejímž stínu tým rozbalil obědový piknik a pozoroval tu odzbrojující krásu.

6. den: 80 kilometrů

Ženy zakončily výlet stylově – krátkou trasou, která je provedla řadou mělkých brodů, což představovalo ideální příležitost, jak dobře smýt prach cest. S mokrými botami a tvářemi plnými úsměvů se definitivně rozloučily se svými věrnými a spolehlivými vozidly Polaris, která jim umožnila spatřit divy Islandu – i ty těžko dostupné.

Velmi zvláštní poděkování týmu Stormur EHF, jehož odborné rady, pomoc, podpora a pohostinnost umožnily uskutečnění projektu Polaris Outlanding Project, a velká gratulace jezdkyním Polaris, které tuto výzvu dokončily – nebyl to snadný úkol!

Společnost Cardo Systems podpořila projekt Polaris Outlanding Project a vybavila kařdou jezdkyni komunikačním systémem Packtalk Edge, aby mohly zůstat neustále v kontaktu. Díky funkcím, jako je systém Cardo’s Dynamic Mesh Communication, umožnila zařízení Packtalk Edge jezdkyním nejen sdílet důležité informace o trase a bezpečnosti a automaticky se znovu připojovat, ale také umožnila týmu poskytovat si v případě potřeby morální podporu, díky čemuž je tato technologie k nezaplacení. Cardo Packtalk Edge je plně odolný vůči povětrnostním vlivům včetně prachu, deště a bláta, jak vyzkoušely a ověřily jezdkyně Polaris, a také se vyznačuje přirozeným hlasovým ovládáním, takže obě ruce mohou zůstat na volantu. Díky zvuku s vysokým rozlišením od JBL umožnily jednotky Cardo jezdkyním komunikovat a zároveň poslouchat playlist Polaris Outlanding Project, který si tým společně vytvořil.

Společnost Garmin Iberia projekt podpořila terénní satelitní navigací Garmin Tread® nainstalovanou v každém vozidle. Tato navigace pomáhá držet směr na technické trase a držet se stále na trati. Garmin Tread® je odolný vůči povětrnostním vlivům a má ultrajasný dotykový displej vhodný pro ovládání v rukavicích a umožňuje týmu nejen plánovat trasu dopředu, ale také sledovat celou off-roadovou cestu krok za krokem – dokonce i nezpevněné cesty a stezky – s OpenStreetMap (OSM).

Společnost GoPro laskavě podpořila generování obsahu týmu pomocí kamerového vybavení GoPro Hero 10 a příslušenství pro vysoce kvalitní, hyper-plynulé zachycení videa bez ohledu na to, jak náročný terén nebo jak chladné a vlhké povětrnostní podmínky byly.

Fotogalerie: