Hardcore Indian FTR AMA od Workhorse Speed Shop

Představení první ze dvou speciálních přestaveb Indianu FTR od Brice Henneberta.

Tvůrce projektu Appaloosa, sprintového speciálu na základě Indianu Scout, spojuje hardcore styl osmdesátých let a Indian FTR

Praha, 15. února 2022 – Indian Motorcycle a Workhorse Speed Shop představují FTR AMA, první ze dvou dlouho očekávaných přestaveb Indianu FTR od Brice Henneberta. Ten je známý svými jedinečnými kreacemi a dvěma projekty Appaloosa – závodními sprintovými speciály, postavenými na základu Indianu Scout. Díky těmto zkušenostem Brice získal zakázku na speciální úpravy modelu FTR: Black Swan a FTR AMA.

Zatímco Black Swan stále čeká na své představení, jeho budoucí majitel si u Brice objednal druhou přestavbu pro svého bratra. Výsledkem je FTR AMA, impozantní motocykl v hardcore stylu osmdesátých let.

„Zadání bylo docela volné: něco barevného, a tak drsného jako válečný tank.“ Jediným omezením byla barevná kombinace inspirovaná grafikou Martini Racing. Po krátkém průzkumu a brainstormingu jsem se zaměřil na závodní stroje AMA SBK z 80. let a rallye automobily ze stejné doby. Hlavní vliv měla Lancia Delta HF namíchaná s Bol d’Ory 750 a trochou DNA muscle biků,“ řekl Brice.

Prvním rozhodnutím Brice, který začal pracovat na začátku února 2021, bylo zachovat vzpřímenou jízdní pozici jako na původním FTR a použít originální řídítka. Pak už se toho ale hodně měnilo.

„Zatímco tvary modelu Black Swan vznikaly na hliněné maketě, při navrhování tohoto motocyklu jsem se rozhodl jít jiným směrem. Použil jsem rovnou CAD návrh vytvořený ze 3D skenu podvozku FTR. Poté byly všechny části karoserie vytištěny na 3D tiskárně a vyztuženy karbonovými vlákny.“

Na přední masce z 3D tiskárny je umístěno závodní světlo PiAA a pod ním uchycení chladiče oleje Setrab. Za přední maskou je umístěna originální přístrojová deska z nového Indianu Chief, jejíž design lépe ladí s retro závodním stylem, a zároveň nabízí všechny možnosti moderního stroje, jako je připojení telefonu a nabíjení.

Vytištěný modul, který tvoří podsedlovku a držák zadního světla, slouží také jako držák baterie, která byla přemístěna dozadu jako u speciálů na vytrvalostní závody. Sedlo čalouněné hladkou broušenou kůží pochází z dílny dlouholetého spolupracovníka Jeroena ze Silver Machine a doplňuje jej oldschoolové zadní světlo uzpůsobené pro využití LED diod.

Aby se do sání vešly vzduchové filtry DNA Performance, byl celý systém přepracován a vytištěn na 3D tiskárně, zatímco dvě hliníkové palivové nádrže jsou vyrobeny tak, aby pasovaly na novou karoserii. Jedna z nich je uložená pod krytem nádrže a druhá zavěšená pod sedlem. Propojeny jsou konektory AN10 a jejich společný objem odpovídá 14 litrům originálního motocyklu.

Výztuhy podvozku dostaly závodnější vzhled podle Briceových CAD návrhů ve firmě Vinco Racing v Holandsku, kde proběhly i ostatní obráběcí práce na tomto projektu, a to včetně komponentů kyvné vidlice, brzdových držáků a třmenů, komponentů palivových nádrží, předních držáků chladiče oleje a dalších.

„Ve Vinco Racing strávili obráběním spoustu času, což mě zase spoustu času ušetřilo, takže jsem se mohl soustředit na jiné oblasti.“

Můstky vidlic jsou repliky můstků z Bol d’Or 750, přizpůsobené 43mm vidlicím Öhlins. A zadní část byla upravena tak, aby se daly použít dva tlumiče Öhlins se zakázkovou trubkovou kyvnou vidlicí z hliníku. Design kyvné vidlice byl inspirován stejnou dobou a je o 40 mm delší oproti originálu. Vodítko řetězu vytištěné na 3D tiskárně chrání trubky vidlice.

„Sada kol je totální designová bomba. Spolupracoval jsem s Fabiem z JoNich Wheels v Itálii, z jehož ráfků Rush vychází design. Kola jsou rovněž vyrobena z hliníku, ale bez karbonových přírub. Design mi připomíná kola turbo ventilátorů používaných na závodní Lancii, takže to pro mě byla perfektní volba. Doplňuje je sada pneumatik Dunlop GP se šílenými 200 mm šířky vzadu.“

Prostor pro brzdový systém byl u těchto kol trochu problematický, takže Brice oslovil dalšího dlouholetého spolupracovníka, Etienna z Beringer Brakes.

„Zavolal jsem Etiennovi, aby mi dodal jejich 4D brzdový systém, stejný jako jsem použil na projektech Appaloosa. Etienne v takových technických výzvách vždy najde motivaci. Takže jsme si hráli s různými barvami na komponentech, abychom je sladili se stylem AMA. A pak, protože jsem odstranil modul ABS, bylo třeba najít jiný způsob, jak získat informace o rychlosti jízdy, a řešením byl Motogadget Moto Scope Mini.“

Výfukové svody jsou krásně posvařovány z výseků nerezového plechu a zakončeny dvěma upravenými koncovkami S&S Cycle Grand National.

„Úžasné lakování, navržené společností Axecent v Japonsku, zhotovil můj přítel Fabian, který pracuje nedaleko od mé dílny. Tato stavba je agresivní, masivní a jízda s ní je skutečným potěšením. Její testování mě fakt hodně bavilo.“

Sledujte Brice na Instagramu @workhorse_speedshop a Facebooku @workhorsespeedshop.