Xiaomi dosáhlo v prvním čtvrtletí 2025 tržeb ve výši 111,3 miliardy RMB

Strategie zaměřená na prémiové produkty napříč všemi kategoriemi pohání silný růst ve všech obchodních segmentech.

Společnost Xiaomi, zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, jejímž jádrem jsou mobilní telefony a chytrý hardware propojené platformou internetu věcí (IoT), oznamuje své neauditované konsolidované výsledky za tři měsíce končící 31. března 2025 („výsledky za Q1 2025“). Xiaomi vykázalo tržby přesahující 100 miliard RMB (304,8 miliardy Kč1) už druhé čtvrtletí v řadě a poprvé v historii dosáhlo upraveného čistého zisku přes 10 miliard RMB (30,5 miliardy Kč1). Výsledky překonaly očekávání trhu: tržby za první čtvrtletí dosáhly 111,3 miliardy RMB (339,2 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 47,4 %. Upravený čistý zisk činil 10,7 miliardy RMB (32,6 miliardy Kč1), což představuje meziroční růst o 64,5 % a značí silný start roku 2025.

V daném čtvrtletí byl zaznamenán silný růst ve všech obchodních segmentech. Tržby ze segmentu chytrých telefonů vzrostly meziročně o 8,9 % na 50,6 miliardy RMB (154,2 miliardy Kč1). Tržby z IoT a lifestylových produktů se meziročně zvýšily o 58,7 % na 32,3 miliardy RMB (98,5 miliardy Kč1)  – přičemž dodávky praček a ledniček dosáhly rekordních hodnot a dodávky klimatizací navzdory nepříznivým podmínkám vzrostly o více než 65 % meziročně. Tržby ze segmentu chytrých elektromobilů (EV), umělé inteligence (AI) a dalších nových iniciativ dosáhly 18,6 miliardy RMB (56,7 miliardy Kč1), přičemž bylo doručeno celkem 75 869 vozů řady Xiaomi SU7.

Xiaomi zaznamenalo výrazný úspěch své strategie zaměřené na prémiové produkty napříč všemi kategoriemi. Průměrná prodejní cena smartphonů v prvním čtvrtletí 2025 vzrostla na 1 211 RMB (3 691,1 Kč1), což představuje historicky nejvyšší hodnotu. Prodeje modelu Xiaomi 15 Ultra, uvedeného na trh letos v únoru, vzrostly oproti předchůdci ve stejném období o 90 %.

Chytré telefony Xiaomi znovu po deseti letech obsadily první příčku na pevninské Číně a získaly 18,8% podíl na trhu

Ve Q1 2025 vzrostly tržby Xiaomi z chytrých telefonů meziročně o 8,9 % na 50,6 miliardy RMB (154,2 miliardy Kč1). Celosvětové dodávky chytrých telefonů dosáhly 41,8 milionu kusů, což znamená meziroční růst již sedmé čtvrtletí v řadě. Podle společnosti Canalys (nyní součást Omdia) si Xiaomi udrželo pozici mezi třemi největšími světovými výrobci podle počtu dodaných telefonů již devatenácté čtvrtletí po sobě, s globálním podílem 14,1 %, a potvrdilo meziroční růst dodávek rovněž sedmé čtvrtletí po sobě. Výrazný úspěch zaznamenalo Xiaomi na domácím čínském trhu, kde se jeho podíl meziročně zvýšil o 4,7 procentního bodu na 18,8 %, což znamená páté čtvrtletí po sobě s meziročním růstem podílu a návrat na první místo v počtu dodávek po deseti letech.

Xiaomi nadále posilovalo svou pozici v prémiových segmentech trhu. Podle údajů třetích stran činil v pevninské Číně podíl prodejů chytrých telefonů Xiaomi s cenou od 3 000 RMB (9 144 Kč1) výše 25 % z celkových prodejů značky v této zemi, což představuje meziroční nárůst o 3,3 procentního bodu. U chytrých telefonů s cenou od 4 000 RMB (12 192 Kč1)výše dosáhlo Xiaomi podílu na trhu 9,6 %, což je meziroční nárůst o 2,9 procentního bodu.

Tržby a hrubá marže IoT segmentu dosáhly rekordních hodnot. Segment chytrých velkých domácích spotřebičů zaznamenal dvojnásobný růst

Segment IoT a lifestylových produktů skupiny si udržel rychlý růst – tržby ve Q1 2025 vzrostly meziročně o 58,7 % na 32,3 miliardy RMB (98,5 miliardy Kč1). Hrubá marže se zlepšila o 5,4 procentního bodu na 25,2 %, čímž byly dosaženy rekordní hodnoty jak u tržeb, tak u marže. Navzdory tradiční mimosezóně pro prodej domácích spotřebičů zaznamenaly chytré velké domácí spotřebiče Xiaomi explozi růstu. Dodávky klimatizací překročily 1,1 milionu kusů, což znamená meziroční nárůst o více než 65 %, dodávky ledniček přesáhly 880 000 kusů, rovněž s růstem přes 65 %, a dodávky praček vzrostly meziročně o více než 100 % na 740 000 kusů. Dodávky ledniček i praček tak dosáhly rekordních hodnot. Xiaomi navíc plánuje letos zahájit provoz ve své nové továrně na chytré domácí spotřebiče.

Také segment tabletů Xiaomi si udržel silný růst. Podle údajů společnosti Canalys vzrostly globální dodávky tabletů ve Q1 2025 meziročně o 56,1 %, čímž Xiaomi poprvé dosáhlo na globální třetí místo v tomto segmentu a zároveň si udrželo třetí příčku na pevninské Číně. Dodávky chytrých náramků Xiaomi obsadily první místo na světě a druhé místo na pevninské Číně. V případě bezdrátových TWS sluchátek se Xiaomi umístilo na druhém místě globálně a na prvním místě na pevninské Číně.

K 31. březnu 2025 vzrostl počet připojených IoT zařízení (bez započítání chytrých telefonů, tabletů a notebooků) na platformě Xiaomi AIoT na 943,7 milionu, což představuje meziroční nárůst o 20,1 %.
Počet uživatelů s pěti a více zařízeními připojenými k platformě Xiaomi AIoT (opět bez chytrých telefonů, tabletů a notebooků) dosáhl 19,3 milionu, což je meziroční nárůst o 26,5 %. V březnu 2025 vzrostl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) aplikace Mi Home na 106,4 milionu, což je meziroční růst o 19,5 %. Počet MAU hlasového asistenta AI Assistant se zvýšil na 146,7 milionu, což znamená meziroční růst o 17,5 %.

Hrubá marže internetových služeb vzrostla na 76,9 % a uživatelská základna dále roste

Segment internetových služeb Xiaomi pokračoval ve stabilním růstu – tržby ve Q1 2025 vzrostly meziročně o 12,8 % na 9,1 miliardy RMB (27,7 miliardy Kč1). Hrubá marže se zvýšila o 2,7 procentního bodu na 76,9 %.

Uživatelská základna internetových služeb Xiaomi dále expandovala a dosáhla rekordních hodnot jak globálně, tak na pevninské Číně. V březnu 2025 vzrostl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) globálně na 718,8 milionu, což představuje meziroční růst o 9,2 %, zatímco v pevninské Číně se počet MAU zvýšil na 181,1 milionu, což je meziročně více o 12,9 %.

Segment chytrých elektromobilů Xiaomi dosahuje stabilního růstu a navyšuje výrobní kapacity, aby splnil celoroční cíl doručení 350 000 vozů

Tržby ze segmentu chytrých elektromobilů, umělé inteligence a dalších nových iniciativ Xiaomi vykázaly stabilní růst a ve Q1 2025 dosáhly celkových 18,6 miliardy RMB (56,7 miliardy Kč1). Dodávky vozů řady Xiaomi SU7 postupovaly plynule, když bylo během čtvrtletí doručeno 75 869 vozů. Společnost plánuje i nadále zvyšovat výrobní kapacity a usiluje o dosažení celoročního cíle 350 000 doručených vozů za rok 2025.

Xiaomi nadále rozšiřovalo svou prodejní a servisní síť. K 31. březnu 2025 provozovalo Xiaomi celkem 235 prodejních center chytrých elektromobilů ve 65 městech na pevninské Číně.

Během uplynulého roku výrazně posílila řada Xiaomi SU7 vnímání značky Xiaomi jako prémiového výrobce. Model Xiaomi SU7 Ultra, uvedený na trh v únoru, redefinoval prémiový segment elektromobilů a vstoupil do ultra-prestižní kategorie s cenou začínající nad 500 000 RMB (1 524 000 Kč1). Chystaný model Xiaomi YU7, označovaný jako „vysoce výkonné luxusní SUV“, má dále rozšířit přítomnost Xiaomi v segmentu prémiových elektromobilů. Dodavatelské schopnosti Xiaomi EV se mezitím neustále zlepšují – kumulativní počet doručených vozů od debutu značky už překročil 258 000 kusů. Měsíční dodávky překonaly hranici 20 000 vozů již šest měsíců po sobě. V dubnu se navíc Xiaomi SU7 stalo nejprodávanějším modelem ve své třídě mezi vozy s cenou nad 200 000 RMB (609 600 Kč1).

Investice 200 miliard RMB (609,6 miliardy Kč1) do výzkumu a vývoje během příštích pěti let s cílem vybudovat technologickou konkurenční výhodu v oblastech čipů, umělé inteligence (AI) a operačních systémů (OS)

Xiaomi je pevně odhodlané investovat do klíčových základních technologií a stát se globálním lídrem v oblasti nejmodernějších technologických inovací. Výdaje na výzkum a vývoj dosáhly ve Q1 2025 6,7 miliardy RMB (20,4 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 30,1 %. K 31. březnu 2025 dosáhl počet pracovníků ve výzkumu a vývoji rekordních 21 731 osob. Xiaomi dále rozšířilo své kapacity v oblasti duševního vlastnictví a získalo už více než 43 000 patentů po celém světě. Skupina plánuje v příštích pěti letech investovat do výzkumu a vývoje celkem 200 miliard RMB (609,6 miliardy Kč1), čímž posiluje svůj závazek k inovacím v oblasti základních technologií.

Dne 22. května představilo Xiaomi svůj vlastní čip Xiaomi XRING O1 3nm SoC, který je už nasazen v chytrých telefonech a tabletech. Tento milník představuje plné nasazení klíčových základních technologií Xiaomi – čipů, umělé inteligence (AI) a operačního systému (OS). Tím, že Xiaomi postupně buduje dlouhodobou technologickou konkurenční výhodu, nadále stanovuje globální měřítka v oblasti špičkových inovací a upevňuje svou pozici lídra v technologickém ekosystému.

1 Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 3,048 Kč) k 28. 5. 2025.