Tržby Xiaomi dosáhly ve 2. čtvrtletí 2025 116 miliard RMB (338,14 miliardy Kč)

Upravený čistý zisk meziročně vzrostl o 75,4 %

Strategie prémiového zaměření nabírá na obrátkách a podporuje silný růst napříč segmenty smartphonů, chytrých elektromobilů a domácích spotřebičů

Společnost Xiaomi, přední výrobce spotřební elektroniky a chytrých technologií, oznamuje své neauditované konsolidované výsledky za druhé čtvrtletí roku 2025. Tržby společnosti vzrostly meziročně o 30,5 % na 116 miliard RMB (338,1 miliardy Kč1), což znamená už třetí čtvrtletí po sobě s příjmy přesahujícími hranici 100 miliard RMB (291,5 miliardy Kč1). Upravený čistý zisk vyskočil o 75,4 % na 10,8 miliardy RMB (31,5 miliardy Kč1) a druhý kvartál v řadě tak překonal hranici 10 miliard RMB (29,2 miliardy Kč1). Tyto výsledky potvrzují stabilní ziskovost Xiaomi a schopnost udržovat vysoké tempo růstu i z již silné základny.

Pod vedením strategie „Human x Car x Home“ vykázaly ve druhém čtvrtletí tři klíčové oblasti podnikání (smartphony, chytré elektromobily a velké domácí spotřebiče) výrazný růst. Tržby ze smartphonů dosáhly 45,5 miliardy RMB (132,6 miliardy Kč1), přičemž objem dodávek rostl již 8. čtvrtletí v řadě a Xiaomi si udrželo pozici v první trojce světových výrobců smartphonů již 20. čtvrtletí po sobě. Segment IoT a životního stylu zaznamenal nové rekordní tržby ve výši 38,7 miliardy RMB (112,8 miliardy Kč1), což představuje meziroční růst o 44,7 %, tažený zejména 66,2% nárůstem tržeb z chytrých domácích spotřebičů. Segment chytrých elektromobilů, umělé inteligence a dalších nových iniciativ vygeneroval tržby ve výši 21,3 miliardy RMB (62,1 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 234 %. Samotné tržby z elektromobilů přitom poprvé překročily hranici 20 miliard RMB (58,3 miliardy Kč1), což představuje významný milník pro tuto oblast podnikání.

Strategie prémiového směřování společnosti ve všech produktových kategoriích dále zrychluje. Ve druhém čtvrtletí se tržní podíl Xiaomi v segmentech smartphonů s vyšší cenou dále rozšiřoval. V červnu společnost představila své první SUV, řadu Xiaomi YU7. Tento model, uvedený jako „výkonné luxusní SUV“, vyvolal ohromnou tržní odezvu, když během pouhých 18 hodin od zahájení prodeje získal více než 240 000 závazných objednávek.

Smartphony Xiaomi si již 20 čtvrtletí v řadě drží pozici v TOP 3 na světě, s nepřetržitými úspěchy v prémiovém segmentu

Navzdory celkovému tlaku na globálním trhu smartphonů během 2. čtvrtletí prokázal segment smartphonů Xiaomi odolnost jak na pevninské Číně, tak i v zahraničí. Tržby segmentu dosáhly 45,5 miliardy RMB (132,6 miliardy Kč1). Celosvětové dodávky smartphonů činily 42,4 milionu kusů, což znamená již osmé po sobě jdoucí čtvrtletí s meziročním růstem. Podle společnosti Canalys (nyní součást Omdia) dosáhl podíl Xiaomi na globálním trhu podle počtu dodaných kusů ve 2Q 2025 hodnoty 14,7 %, čímž si značka zajistila místo v první trojce světových výrobců smartphonů již 20. čtvrtletí v řadě. Po návratu na první místo v počtu dodaných smartphonů v pevninské Číně během prvního čtvrtletí si Xiaomi udrželo vedení i v počtu aktivací nových zařízení ve druhém čtvrtletí.

Strategie prémiového směřování společnosti přináší nadále významné výsledky. Podle údajů třetích stran tvořily prodeje prémiových smartphonů (s cenou od 3 000 RMB (8 745 Kč1) výše) v pevninské Číně 27,6 % z celkových prodejů smartphonů společnosti, což je meziročně o 5,5 procentního bodu více. Společnost dále posílila své vedení v segmentu s cenou 4 000–5 000 RMB (11 660-14 575 Kč1), kde její tržní podíl meziročně vzrostl o 4,5 procentního bodu na 24,7 %, a potvrdila tak pozici domácí jedničky. V segmentu 5 000–6 000 RMB (14 575-17 490 Kč1) dosáhl tržní podíl 15,4 %, což znamená meziroční nárůst o 6,5 procentního bodu.

Dodávky elektromobilů Xiaomi dál rostou

Segment chytrých elektromobilů, umělé inteligence a dalších nových iniciativ Xiaomi zaznamenal výrazný růst. Ve druhém čtvrtletí dosáhly celkové tržby tohoto segmentu 21,3 miliardy RMB (62,1 miliardy Kč1), přičemž samotné tržby z elektromobilů poprvé překročily hranici 20 miliard RMB (58,3 miliardy Kč1). To potvrzuje vstup této oblasti do fáze rychlého růstu. Dodávky elektromobilů Xiaomi pokračovaly ve druhém čtvrtletí v růstu a za sledované období bylo zákazníkům předáno 81 302 vozů.

Ještě před zahájením dodávek modelu Xiaomi YU7 přitom Xiaomi ve 1. pololetí roku dodalo více než 157 000 vozů. K červenci 2025 pak kumulativní počet dodávek od uvedení elektromobilů Xiaomi na trh překročil hranici 300 000 kusů. Provozní ztráta v oblasti elektromobilů se ve druhém čtvrtletí snížila na 300 milionů RMB (874,5 milionu Kč1) a očekává se, že ve druhé polovině roku by se tento segment mohl dostat na hranici ziskovosti.

Společnost také pokračovala v rozšiřování své prodejní a servisní sítě. K 30. červnu 2025 provozovalo Xiaomi již 335 prodejních center chytrých elektromobilů ve 92 městech pevninské Číny.

IoT segment Xiaomi dál roste, chytré spotřebiče překonávají tržní trendy

Segment IoT a produktů pro životní styl dosáhl ve druhém čtvrtletí tržeb 38,7 miliardy RMB (112,8 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 44,7 %. Hrubá marže se zároveň zvýšila o 2,8 procentního bodu na 22,5 %. Navzdory silné cenové konkurenci na širším trhu domácích spotřebičů zaznamenaly velké chytré domácí spotřebiče Xiaomi mimořádný úspěch – jejich tržby meziročně vzrostly o 66,2 %. Dodávky se přitom vyvíjely proti trendu trhu: dodávky klimatizací překročily 5,4 milionu kusů (+60 % meziročně), dodávky chladniček stouply o 25 % na více než 790 000 kusů a dodávky praček vzrostly o 45 % na více než 600 000 kusů.

Segment tabletů Xiaomi si během období udržel silnou dynamiku. Podle společnosti Canalys vzrostly globální dodávky tabletů Xiaomi meziročně o 42,3 %, což bylo nejvíce ze všech pěti největších světových výrobců. Dodávky bezdrátových TWS sluchátek obsadily 2. místo celosvětově a 1. místo na pevninské Číně. V červnu společnost uvedla na trh své první Xiaomi AI Glasses, jejichž prodeje výrazně překonaly očekávání. Verze s elektrochromatickými čočkami je již vyprodaná a Xiaomi zrychluje výrobu, aby uspokojilo poptávku.

K 30. červnu 2025 vzrostl počet připojených IoT zařízení na platformě AIoT společnosti (s výjimkou smartphonů, tabletů a notebooků) na 989,1 milionu, což představuje meziroční růst o 20,3 %. Počet uživatelů s pěti a více připojenými zařízeními dosáhl 20,5 milionu (+26,8 % meziročně). V červnu 2025 se počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) aplikace Mi Home zvýšil meziročně o 16,8 % na 113,1 milionu, zatímco počet měsíčně aktivních uživatelů AI Asistenta vzrostl o 16,4 % na 153,2 milionu.

Internetové služby si udržují vysokou marži díky rostoucí uživatelské základně

Segment internetových služeb si udržel stabilní výkonnost, když ve druhém čtvrtletí dosáhl tržeb 9,1 miliardy RMB (26,5 miliardy Kč1), což představuje meziroční růst o 10,1 %. Hrubá marže segmentu zůstala na vysoké úrovni 75,4 %. Spolu s tím, jak se dále rozšiřovala uživatelská základna internetových služeb, dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) globálně i na pevninské Číně nových rekordních hodnot. V červnu 2025 činil globální MAU 731,2 milionu, což je meziročně o 8,2 % více. V pevninské Číně dosáhl MAU 184,8 milionu, což představuje meziroční růst o 12,4 %.

Investice Xiaomi do klíčových technologií prudce rostou, čtvrtletní výdaje na výzkum a vývoj dosáhly rekordních 7,8 miliardy RMB (22,7 miliardy 1)

Xiaomi nadále prohlubuje své investice do základních klíčových technologií a dosahuje významných průlomů v oblastech automobilového průmyslu, čipů a umělé inteligence. Výdaje společnosti na výzkum a vývoj dosáhly ve druhém čtvrtletí rekordních 7,8 miliardy RMB (22,7 miliardy Kč1), což je meziročně o 41,2 % více. K 30. červnu 2025 dosáhl počet zaměstnanců v oblasti výzkumu a vývoje nového maxima 22 641.

V oblasti čipů Xiaomi představilo vlastní vlajkový 3nm čip Xiaomi XRING O1. Díky tomu se Xiaomi stalo čtvrtou společností na světě a vůbec první v pevninské Číně, která je schopna samostatně navrhovat a vyvíjet 3nm vlajkový čip. Prémiový vlajkový smartphone Xiaomi 15S Pro a ultra prémiové OLED tablety Xiaomi Pad 7 Ultra a Xiaomi Pad 7S Pro, poháněné čipem Xiaomi XRING O1, byly postupně uvedeny na trh ve druhém čtvrtletí a setkaly se s velmi pozitivním přijetím ze strany zákazníků.

Xiaomi rovněž dosáhlo několika průlomů v oblasti velkých jazykových modelů umělé inteligence. V květnu společnost oficiálně uvedla a zpřístupnila jako open source svůj multimodální velký jazykový model Xiaomi MiMo-VL-7B. V červenci bylo celkem 12 vědeckých prací Xiaomi o velkých jazykových modelech přijato k publikaci na špičkových světových konferencích, včetně ICCV 2025 a ACL 2025, což představuje nejnovější výsledky výzkumu v této oblasti. V srpnu Xiaomi otevřelo zdrojové kódy vlastního velkého jazykového modelu pro zpracování zvuku MiDashengLM-7B, který dosáhl špičkových výsledků v 22 testech zaměřených na porozumění a analýzu zvukových dat.

1 Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 2,915 Kč) k 19. 8. 2025.