- Triumph Motorcycles odhaluje nová vylepšení pro Scrambler 1200 XE
- Špičková specifikace s plně nastavitelnými 47mm vidlicemi Showa a dvojicí tlumičů Öhlins
- Nové modely pro rok 2026 budou dostupné ve dvou prémiových barevných provedeních, a zaujmou výraznou grafikou XE a zlatými detaily na palivové nádrži
Společnost Triumph Motorcycles pro rok 2026 uvádí klíčová vylepšení modelu Scrambler 1200 XE. Na požadavky zákazníků reaguje prémiovým upgradem odpružení a výraznými novými barevnými variantami.
K už tak impozantní specifikaci dostává 1200 XE plně nastavitelné vidlice Showa o průměru 47mm a dva tlumiče Öhlins s dvojitou pružinou, čímž se dále posouvá jeho výkon a schopnosti v terénu.
Modely 2026 jsou k mání ve dvou prémiových barevných provedeních s výraznou XE grafikou a zlatými detaily na nádrži. Jezdci mohou volit mezi dobrodružnou kombinací Matt Khaki Green & Matt Crystal White, nebo výraznou Silver Ice & Phantom Black. Jako standardní varianta zůstává nenápadná Sapphire Black.
Nekompromisní směsí schopností v těžkém terénu, nadčasovým stylem Scrambleru a nejmodernější technologií nastavuje Scrambler 1200 XE měřítka pro dobrodružné moderní klasiky.
Chief Commercial Officer Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Naši zákazníci očekávají, že od Scrambleru 1200 XE dostanou nekompromisní výkony, a poptávka po odpovídajících špičkových komponentech nikdy nebyla vyšší. Kombinace prémiového odpružení Showa a Öhlins dává jezdci kontrolu, komfort a jistotu, kterou potřebují na silnici nebo na rozbitých tratích. Pro XE jsme vybrali to úplně nejlepší, abychom posílili reputaci motocyklu coby stroje, který má jet dál, těžším terénem a s absolutní přesností.“
„Tak jako výrazný výkon, hledají jezdci Scrambleru 1200 XE i zocelený styl a sofistikovanost, která udělala z tohoto modelu perfektní volbu pro agenta 007 v Není čas zemřít. Naši zákazníci hledají motocykl, který bude odrážet jejich osobní styl, a Scrambler 1200 XE v roce 2026 přesně toto přináší s dvojicí nových výrazných zbarvení.“
Postaven do terénu. Zdokonalen pro silnici.
Jádrem schopností XE je jeho specifické Scrambler šasi, navržené pro jistotu v každém terénu. Kyvná vidlice z litého hliníku a plně nastavitelné odpružení umožňují obdivuhodných 250 mm zdvihu kol. Prémiová obrácená vidlice Showa o průměru 47 mm nabízí plnou nastavitelnost vpředu, zatímco vzadu se dvojice tlumičů Öhlins s oddělenou nádobkou, každý se zdvojenou pružinou, stará o bezkonkurenční kontrolu a komfort, ať už jedete sólo, nebo plně naloženi.
Nekompromisní je také výkon brzd. Radiální monoblokové třmeny Brembo Stylema M4.30, spárované se dvěma 320mm kotouči, nabízí prvotřídní brzdný účinek, doplněný zadním třmenem Nissin a 255mm kotoučem. Systémy náklonového ABS a kontroly trakce od Triumph zajistí maximální jistotu v každé zatáčce, stále s možností zásahy elektroniky úplně vypnout pro pokročilou jízdu v terénu.
Výkon s osobností
Scrambler 1200 XE je poháněn legendárním výkonným dvouválcem Triumph Bonneville o objemu 1200 cm3 se specifickým zvukem Scrambleru.
S maximálním výkonem 90 koní a bohatým podáním točivého momentu napříč otáčkovým spektrem, vrcholícím 110 Nm již ve 4 250 otáčkách, nabízí motor vzrušující akceleraci a ovladatelný přísun síly v jakýchkoliv podmínkách. Velké 50mm škrticí klapky zlepšují proudění směsi, zatímco vysoko umístěné výfukové koncovky z kartáčované oceli poskytnou nezaměnitelný soundtrack Scrambleru. Šestistupňová převodovka a spojka s funkcí assist zajistí hladké a snadné ovládání.
Technologie, která pozvedne každou jízdu
XE disponuje elektronickým ride-by-wire plynem Triumph, umožňujícím šest jízdních módů: Road, Rain, Sport, Rider – konfigurovatelný, Off-Road a Off-Road Pro, který je exkluzivní pro XE. Každý mód odladí odezvu plynu, ABS a kontroly trakce, aby se přizpůsobil terénu a preferencím jezdce. Off-Road Pro zcela vypne ABS a kontrolu trakce, čímž odemkne plný terénní potenciál XE.
Tempomat ovládaný jedním tlačítkem přidá komfort na delších cestách, zatímco plně barevný TFT displej nabídne dva designy zobrazení, tři možnosti rozvržení a automatické přizpůsobení kontrastu. Jezdci mohou dokonce personalizovat zahajovací obrazovku svým jménem.
O intuitivní ovládání se postarají podsvícené ovladače a pětisměrný joystick, XE je také připraveno pro systém konektivity MyTriumph, zpřístupňující ovládání telefonu, hudby a šipkové navigace skrze rozhraní na TFT displeji. USB nabíjecí port pod sedlem udržuje zařízení nabitá i na cestách.
Styl definující Scrambler
Silueta XE je nezaměnitelná. Od impozantního postoje a 21palcového předního kola, po nádrž s ostrými tvary a vroubkované ploché sedlo, každý detail dotváří ryzí Scrambler. Prémiové povrchy zahrnují víčko nádrže Monza z kartáčovaného hliníku, eloxovanou kyvnou vidlici, hliníkovou číselnou tabulku a ochranu motoru nebo kartáčovaná loga.
V nabídce je přes 70 položek originálního příslušenství Triumph, od vysokých cestovních štítků a kožených brašen po terénní vylepšení. Každé příslušenství je navrženo současně s motorkou, aby dokonale sedělo, vypadalo a fungovalo. Majitelé mohou zosobnit svého Scramblera, aby seděl k jejich stylu jízdy a ambicím, s jistotou neomezené tovární záruky.
Na cestě
S dvouletou zárukou bez omezení kilometrů a servisním intervalem 16 000 kilometrů, který je nejlepší ve třídě, je Scrambler 1200 XE stvořen pro více času na cestě a méně času v dílně, čímž dává jezdcům svobodu užít si každý kilometr.
Zákazníci ve Velké Británii si mohou nakonfigurovat a rezervovat svůj Bonneville Speedmaster online s použitím nového rozhraní Reserve My Triumph. Tím, že si zajistí a zazálohují preferovaný model a zvolenou barvu skrze svého zvoleného prodejce, mohou si být zákazníci jistí tím, že budou mezi prvními, kdo si převezme nový motocykl. Rezervační systém na nové motocykly bude postupně zaveden napříč Evropou a dalšími hlavními trhy od jara 2026.
MOTOR A PŘEVODOVKA | |
Typ | Kapalinou chlazený řadový dvouválec, 270° zapalování, SOHC |
Objem | 1200 cm3 |
Vrtání | 97.6 mm |
Zdvih | 80 mm |
Kompresní poměr | 11:1 |
Maximální výkon | 66.2kW/89bhp/90PS při 7 300 ot./min. |
Točivý moment | 110Nm při 4 500 ot./min. |
Plnění | Vícebodové sekvenční vstřikování, elektronický plyn |
Výfuk | Jednoplášťový, kartáčovaný výfukový systém 2-do-1 s vysoko umístěným tlumičem. |
Sekundární převod | Řetěz s O-kroužkem |
Spojka | V olejové lázni, vícelamelová |
Převodovka | 6 rychlostí |
ŠASI | |
Rám | Ocelové trubky s ocelovou kolébkou |
Kyvná vidlice | Oboustranná, odlévaný hliník |
Přední kolo | Vyplétané, hliníkový ráfek, 36 drátů 2.15” x 21” |
Zadní kolo | Vyplétané, hliníkový ráfek 32 drátů, 4.25” x 17” |
Přední pneumatika | 90/90-21 |
Zadní pneumatika | 150/70 R17 |
Přední odpružení | Obrácená vidlice Showa BP-SFF Ø47mm, nastavitelné předpětí, komprese a odskok. 250mm zdvih |
Zadní odpružení | Öhlins s oddělenou nádobkou a dvojitou pružinou. Nastavitelné předpětí, komprese a odskok. 250mm zdvih |
Přední brzda | Dva 320mm kotouče, čtyřpístkové radiální monoblokové třmeny Brembo M4.30, OC-ABS |
Zadní brzda | Jeden 255mm kotouč, jednopístkový plovoucí třmen Nissin, OC-ABS |
Přístrojová deska a funkce | Multifunkční přístroje s barevným TFT displejem |
ROZMĚRY A HMOTNOST | |
Délka | 2325 mm |
Šířka řídítek | 905 mm |
Výška bez zrcátek | 1250 mm |
Výška sedla | 870 mm |
Rozvor | 1570 mm |
Úhel řízení | 26.9 ° |
Závlek | 129 mm |
Objem nádrže | 16 litrů |
Pohotovostní hmotnost | 227 kg |
SERVIS | |
Servisní interval | 16,000km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
SPOTŘEBA A EMISE | |
Spotřeba | 4.7 litrů / 100km |
Emise | 109 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |