STVOŘEN, ABY ZAZÁŘIL
- Triumph uvádí zcela nový Trident 800, nahý roadster s nezaměnitelným charakterem a strhující městskou energií
- Zcela nový tříválcový motor o objemu 798 cm³ se třemi škrticími klapkami přináší okamžitou odezvu na plyn, neutuchající točivý moment a strhující výkon ve vysokých otáčkách
- Lehký podvozek s nastavitelným odpružením Showa zajišťuje intuitivní ovladatelnost a precizní jízdní chování
- Technologie zaměřené na jezdce zvyšují výkon i komfort: náklonově citlivé systémy Optimised Cornering ABS a kontrola trakce, Triumph Shift Assist, Bluetooth konektivita, tři jízdní režimy a tempomat
- Předpokládaná dostupnost u dealerů – březen 2026
Společnost Triumph Motorcycles představuje zcela nový model Trident 800, středně těžký roadster navržený tak, aby přinesl vzrušující výkon, energický městský charakter a intenzivní jízdní zážitek. Díky kompaktnímu a svalnatému postoji a minimalistickému designu přináší Trident 800 do řady roadsterů Triumph novou odvážnou energii.
Nový tříválcový motor o objemu 798 cm³ s trojicí škrticích klapek nabízí návykový výkon v reálném provozu. Okamžitá reakce na plyn, plynulý nárůst točivého momentu ve středních otáčkách a strhující výkon ve vysokých otáčkách vytvářejí jízdu, která je současně syrová i kultivovaná. O nezaměnitelný zvuk se stará charakteristický tříválcový projev Triumphu, laděný sportovním výfukem s krátkým, vytaženým koncovým tlumičem.
Trident 800 je postaven pro čisté jezdecké nadšení. Kombinuje lehký rám s vysoce kvalitním nastavitelným odpružením Showa, což přináší energický jízdní zážitek s přirozenou obratností a jistotou v každé situaci. Široká řídítka, kompaktní rám a sebevědomá jízdní pozice vytvářejí motocykl, který reaguje okamžitě na každý podnět, lehce projíždí zatáčkami a zůstává stabilní i ve vysoké rychlosti. Díky pohotovostní hmotnosti pouhých 198 kg a přilnavým pneumatikám Michelin je Trident 800 hbitý, přesný a vždy připravený vytvořit úsměv na tváři.
Trident 800 je vybaven intuitivními technologiemi zaměřenými na jezdce, které zvyšují zážitek z jízdy. Tři jízdní režimy upravují odezvu na plyn a kontrolu trakce podle aktuálních podmínek, zatímco náklonově citlivé systémy Optimised Cornering ABS a Optimised Cornering Traction Control poskytují jistotu a kontrolu v každé zatáčce. Díky Bluetooth konektivitě My Triumph, tempomatu a přehlednému TFT displeji zůstává jezdec dokonale propojen s motocyklem i s cestou.
Kombinace rebelantské energie a vytříbené DNA roadsterů Triumph se odráží v tvarování nádrže a minimalistické zádi, které vytvářejí štíhlou, moderní siluetu. Prémiové zpracování, od broušeného hliníku přes výrazné barevné kombinace až po kontrastní zlatá kola, podtrhuje jeho dynamickou duši. Ať už stojí zaparkovaný u chodníku, nebo projíždí městem, Trident 800 nabízí neodolatelnou směs stylu, výkonu a preciznosti.
Steve Sargent, Chief Product Officer společnosti Triumph Motorcycles, uvedl: „Obrovský úspěch modelů Trident 660 a Street Triple 765 RS nám jasně ukázal, jak moc si jezdci v této třídě cení vzrušující, sebevědomé jízdy plné charakteru a moderních technologií. S příchodem zcela nového Tridentu 800 jsme tento osvědčený recept posunuli ještě dál – přidali jsme více schopností zaměřených na jízdu po silnici, a ještě silnější dávku adrenalinu.“
„Při vývoji Tridentu 800 jsme se zaměřili na to, aby nabídl výkon a charakter, které jezdci ocení v každodenním provozu. Zcela nový tříválec se třemi škrticími klapkami přináší okamžité zapojení do jízdy a spojili jsme ho s lehkým, špičkovým podvozkem a plně nastavitelným odpružením Showa. Víme, že naši zákazníci hledají technologie, které podporují zážitek z jízdy, nikoli ho narušují. Proto jsme vybavili Trident 800 systémy jako Optimised Cornering ABS a Traction Control, Triumph Shift Assist a tempomat. Tento motocykl je určen pro jezdce, kteří chtějí maximum vzrušení kdykoli a kdekoli. Otevírá dveře nové generaci jezdců, kteří hledají zábavnou, adrenalinovou a zároveň smysluplnou jízdu.“
ZCELA NOVÝ TŘÍVÁLCOVÝ MOTOR
Srdcem Tridentu 800 je zcela nový tříválcový motor o objemu 798 cm³, navržený pro maximální vzrušení. Reaguje okamžitě v jakémkoli převodovém stupni, poskytuje silnou vlnu točivého momentu a působivý výkon, který graduje až k červenému poli při 11 500 ot./min.
Motor dosahuje výkonu 115 PS při 10 750 ot./min a maximálního točivého momentu 84 Nm při 8 500 ot./min. Návykový zátah ve středních otáčkách doprovází hluboký zvuk sání přes trojici škrticích klapek, zesílený přepracovaným airboxem a sacím systémem pro optimalizovaný průtok vzduchu. Výsledkem je hutný, chraplavý tón v nízkých otáčkách a typický „řev“ Triumphu ve vysokých. Vnitřní konstrukce motoru zahrnuje tvářený klikový hřídel, unikátní vačkové hřídele a vyvažovače, kované ojnice a vysokokompresní písty, které maximalizují výkon i odolnost.
DOKONALÁ OVLADATELNOST A OBRATNOST
Motor doplňuje podvozek konstruovaný pro energickou jízdu. Lehký rám a nastavitelné odpružení Showa zajišťují precizní ovladatelnost. Dvoudílné sedlo ve výšce 810 mm má úzký profil a tvarování, které pevně drží jezdce. Vpředu jsou obrácené 41mm vidlice Showa s velkopístovým, odděleným tlumením a nastavením komprese i odskoku. Zadní jednotka Showa monoshock nabízí nastavení předpětí i odskoku pro dokonale vyladěný jízdní komfort. Brzdný výkon zajišťují dvojité radiální čtyřpístkové třmeny s 310mm kotouči a ocelovými pancéřovými hadicemi pro silné a přesné brzdění.
TECHNOLOGIE ZAMĚŘENÉ NA JEZDCE
Trident 800 přináší pokročilé technologie, které podporují jízdu, aniž by jezdce rozptylovaly. Základem jsou tři jízdní režimy (Road, Sport a Rain) které upravují odezvu na plyn i kontrolu trakce podle aktuálních podmínek. Ať už jde o maximalizaci výkonu, nebo jistotu na mokré vozovce, systém vždy udržuje jezdce plně v kontaktu s motorkou i s povrchem.
Pokročilé náklonově citlivé systémy Optimised Cornering ABS a Traction Control dodávají větší jistotu v zatáčkách díky využití dat v reálném čase, které upravují brzdný účinek i přenos výkonu podle úhlu náklonu. Výkon přenáší hladká šestistupňová převodovka s funkcí Triumph Shift Assist, umožňující řazení bez spojky nahoru i dolů pro plynulé zrychlení. Tempomat přináší pohodlí na delších cestách.
Konektivita a přehlednost jsou na stejně vysoké úrovni. Systém My Triumph Bluetooth umožňuje snadné ovládání hudby, hovorů i navigace, přičemž všechny údaje se zobrazují na přehledném kulatém 3,5″ TFT displeji. Kompletní LED osvětlení zahrnuje typický kulatý světlomet s DRL signaturou, integrované zadní světlo a automatické směrovky, které zajišťují viditelnost a moderní vzhled ve dne i v noci.
DESIGN S CHARAKTEREM
Trident 800 zaujme na první pohled. Jeho design spojuje drsnost s elegancí a ostré hrany s plynulými liniemi, čímž vytváří silnou a atletickou siluetu. Široká 14litrová palivová nádrž plynule přechází do tvarovaného sedla a štíhlé zádě, zatímco krátký výfuk s vytaženou koncovkou a minimalistický držák registrační značky udržují zadní část čistou a sportovní. Lakovaný kryt motoru a přední štítek sladěné s barvou motocyklu přidávají aerodynamický nádech a posilují silniční postoj modelu.
Každý detail byl navržen s maximální péčí. Vyražené logo Triumph na sedle působí elegantně, zatímco lehké lité hliníkové ráfky s kontrastním zlatým povrchem umocňují sebevědomý styl motocyklu. Design kol ladí se všemi třemi dostupnými barevnými variantami: Ash Grey s detaily Diablo Red, Carnival Red s doplňky Graphite a Jet Black pro temnější, elegantní vzhled.
Styl Tridentu 800 lze dále přizpůsobit pomocí originálního příslušenství Genuine Triumph Accessories, které umožňuje individualizaci podle vkusu jezdce. Mezi volitelné doplňky patří například elegantní výfuk Akrapovič s titanovým pláštěm a koncovkou z uhlíkového vlákna, který zvýrazňuje sportovní charakter motocyklu.
NA CESTĚ
S dvouletou zárukou bez omezení kilometrů a servisním intervalem 16 000 km je nový Trident 800 navržen tak, aby strávil více času na silnici a méně v servisu, a dává jezdcům svobodu užít si každý kilometr naplno.
Zákazníci ve Spojeném království si mohou nový Trident 800 nakonfigurovat a rezervovat online prostřednictvím služby Reserve My Triumph. Po složení zálohy a výběru preferované barvy u zvoleného dealera se stanou mezi prvními, kdo si svůj motocykl převezmou. Tato služba bude od jara 2026 postupně zavedena také v Evropě a na dalších klíčových trzích.
První kusy Tridentu 800 by měly na showroomy dorazit v březnu 2026.
Další informace a seznam dealerů naleznete na www.triumphmotorcycle.cz.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
| MOTOR A PŘEVODOVKA | |
| Typ | Kapalinou chlazený, tříválec, 12 ventilů, DOHC |
| Objem | 798 cm³ |
| Vrtání | 78,0 mm |
| Zdvih | 55,7 mm |
| Kompresní poměr | 13,2:1 |
| Maximální výkon | 115 PS / 113 bhp (84,6 kW) při 10 750 ot./min |
| Točivý moment | 84 Nm při 8 500 ot./min |
| Plnění | Bosch multipoint sekvenční elektronické vstřikování s elektronickým ovládáním plynu, 3 jízdní režimy (Rain, Road, Sport) |
| Výfuk | Nerezový 3–1 systém s bočním nerezovým tlumičem |
| Koncový pohon | řetěz s X-kroužky |
| Spojka | Vícelamelová, v olejové lázni, se systémem Slip & Assist |
| Převodovka | 6stupňová převodovka s Triumph Shift Assist |
| ŠASI | |
| Rám | Trubkový ocelový rám s obvodovou konstrukcí |
| Kyvná vidlice | Dvouramenná, lisovaná ocelová konstrukce |
| Přední kolo | 17″ x 3,5″, litý hliníkový pětipaprskový ráfek |
| Zadní kolo | 17″ x 5,5″, litý hliníkový pětipaprskový ráfek |
| Přední pneumatika | 120/70 R17 |
| Zadní pneumatika | 180/55 R17 |
| Přední odpružení | Showa 41mm USD SFF-BP, zdvih 120 mm, nastavení komprese a odskoku |
| Zadní odpružení | Showa monoshock RSU, nastavení předpětí a odskoku, zdvih 130 mm |
| Přední brzda | Dvojité 310mm plovoucí kotouče, 4pístkové radiální třmeny, systém OCABS |
| Zadní brzda | Jednotlivý 220mm kotouč, 1pístkový třmen, systém OCABS |
| Přístrojová deska a funkce | Multifunkční LCD přístroje s integrovaným barevným TFT displejem |
| ROZMĚRY A HMOTNOST | |
| Délka | 2 024 mm |
| Šířka řídítek | 815 mm |
| Výška bez zrcátek | 1 088 mm |
| Výška sedla | 810 mm |
| Rozvor | 1 402 mm |
| Úhel řízení | 24,5° |
| Závlek | 108 mm |
| Objem nádrže | 14 litrů |
| Pohotovostní hmotnost | 198 kg |
| SERVIS | |
| Servisní interval | 16 000 km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
| SPOTŘEBA A EMISE | |
| Spotřeba | 4,7 l / 100 km |
| Emise | 109 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |































