PRÉMIOVÁ VÝBAVA PRO JEŠTĚ VÍCE DOBRODRUŽSTVÍ
- Triumph uvádí nové výrazné edice Alpine a Desert napříč modelovými řadami Tiger 900 a Tiger 1200, které přinášejí rozšířenou výbavu a ještě vyšší úroveň jízdních schopností.
- Obě edice spojují výkon a univerzálnost modelů Tiger s novým vzhledem, atraktivními barevnými kombinacemi a exkluzivní grafikou Alpine Edition a Desert Edition.
- Modely Tiger 1200 Special Edition nyní standardně zahrnují systémy Blind Spot Assist a Lane Change Assist a také vyhřívaná sedla pro jezdce i spolujezdce.
- Poprvé v historii adventure motocyklů Triumph je výfuk Akrapovič součástí standardní výbavy u obou verzí Tiger 900 Special Edition.
- Model Tiger 900 Alpine Edition je navíc vybaven ochrannými rámy motoru a Tiger 900 Desert Edition dostal ochranné rámy palivové nádrže pro vyšší odolnost v terénu.
- Vylepšené modely budou k vidění u prodejců značky Triumph od ledna 2026.
Triumph Motorcycles představuje nové speciální edice Tiger Alpine a Tiger Desert, výrazné adventure motocykly stvořené k dobývání dvou z nejpestřejších a nejnáročnějších prostředí na světě.
Inspirovány čistým alpským vzduchem a žárem pouště jsou nové edice k dispozici jak pro Tiger 900, tak pro Tiger 1200. Nabízejí vyšší úroveň výbavy, prémiové lakování s exkluzivními grafikami a nový výrazný vizuální styl, a to vše za velmi konkurenceschopnou cenu.
Tiger Alpine Edition, zrozený pro objevování zasněžených vrcholů, vychází z modelu GT Pro zaměřeného na silniční cestování a přináší vylepšené technologie a nové barevné provedení inspirované horským prostředím. Model Tiger 900 Alpine Edition je lakován v kombinaci Snowdonia White a Sapphire Black s detaily v odstínu Aegean Blue, zatímco Tiger 1200 Alpine Edition nabízí dvě výrazné barevné varianty určené jezdcům, kteří hledají dokonalý výkon na dlouhé cesty a výrazný vzhled.
Zrozený k dobývání rozpálených dun, Tiger Desert Edition vychází ze špičkového modelu Rally Pro a podtrhuje legendární off-roadové schopnosti rodiny Tiger. Obě speciální edice přinášejí prémiové komponenty a pokročilé technologie, které posouvají jejich schopnosti ještě dál. Model Tiger 900 Desert Edition je lakován v kombinaci Urban Grey a Sapphire Black s výraznými detaily v odstínu Baja Orange, zatímco Tiger 1200 Desert Edition nabízí dvě exkluzivní barevná provedení, která spojují robustní výkon, odolnost a osobitý styl pro jezdce, kteří chtějí objevovat rozmanitý terén bez omezení.
Ať už jde o průjezd těsnými serpentinami alpských průsmyků, nebo jízdu přes nekonečné písečné pláně, edice Alpine a Desert přinášejí novou úroveň výbavy i technologií, a to při zachování mimořádně atraktivní ceny.
Poprvé v historii dobrodružných motocyklů Triumph je oběma verzím Tiger 900 Alpine a Desert Edition dodáván prémiový výfuk Akrapovič jako součást standardní výbavy. Edice Alpine navíc získává ochranné rámy motoru, zatímco edice Desert přidává ochranné rámy palivové nádrže pro vyšší odolnost při jízdě v náročném terénu. Pro jezdce, kteří chtějí více pohodlí nebo jistoty, je v nabídce také vyhřívané či snížené sedlo jako originální příslušenství.
Modely Tiger 1200 Special Edition prošly dalším vylepšením – nově jsou již v základní výbavě vybaveny vyhřívanými sedly pro jezdce i spolujezdce a také systémy Blind Spot Assist a Lane Change Assist, které se u modelů značky Triumph s dvacetilitrovou palivovou nádrží objevují vůbec poprvé.
Paul Stroud, Chief Commercial Officer společnosti Triumph Motorcycles, uvedl:
„Edice Alpine a Desert přinášejí všechny schopnosti, které od modelů Tiger očekáváte, doplněné o rozšířenou výbavu a výrazný, promyšlený design. Jsou poctou dobrodružství, která naši zákazníci zažívají, když se svými Tigery zdolávají zasněžené vrcholy i nekonečné písečné duny. To, co tyto speciální edice skutečně odlišuje, je jejich mimořádně atraktivní kombinace výbavy, stylu a precizního zpracování. Kromě špičkové kvality, důrazu na detail a výkonu tříválcového motoru, které jsou pro Triumph typické, nyní jezdci získávají ještě více technologií, stylu a schopností už v základní výbavě.“
VYLEPŠENÝ STYL A VÝRAZNĚJŠÍ VZHLED
Koncepty Alpine a Desert, poprvé představené v roce 2020 na modelech Tiger 1200 XRx a XCx, se pro rok 2026 vracejí v zcela nové podobě. Navržené pro jezdce, kteří vyhledávají silné zážitky a rádi posouvají své hranice, přinášejí tyto speciální edice do adventure řady Triumph novou energii a osobitý styl. Nové logotypy s motivem horských štítů a pouštních dun symbolizují jejich charakter a dobrodružného ducha.
Nové edice Tiger 900 Alpine a Desert ještě více zdůrazňují sebevědomý charakter modelů Tiger. Každý detail, od typického předního „zobáku“ a kokpitu až po tvarované boční panely, úzkou konstrukci kolem sedla a doplňkové ochranné rámy, byl navržen tak, aby posílil jejich připravenost na dobrodružství a cestu mimo asfalt.
Tiger 900 Alpine Edition zaujme elegantní barevnou kombinací Snowdonia White a Sapphire Black doplněnou kontrastními akcenty Aegean Blue. Mezi charakteristické prvky patří přední blatník, „zobák“, zakončení nádrže a kryty chladiče v barvě Sapphire Black, zatímco palivová nádrž a panely pod sedlem jsou v odstínu Snowdonia White. Výrazný zadní kryt chladiče v barvě Aegean Blue ladí s grafikou Alpine Edition, inspirovanou dramatickými liniemi horských masivů. Celkový vzhled doplňuje madlo pro spolujezdce v matném provedení Matt Phantom Black.
Naopak Tiger 900 Desert Edition přináší odvážnou kombinaci Urban Grey a Sapphire Black s kontrastními detaily v odstínu Baja Orange. Přední část motocyklu, blatník, zakončení nádrže a kryty chladiče, jsou v barvě Sapphire Black, zatímco palivová nádrž a boční panely sedla mají odstín Urban Grey. Zadní kryt chladiče v odstínu Baja Orange dodává designu energii a osobitost. Exkluzivní grafika Desert Edition s oranžovými akcenty umocňuje robustní vzhled a perfektně ladí s off-roadovým charakterem modelu.
Každá z verzí Tiger 1200 Special Edition nabízí výběr ze dvou nových barevných provedení, která odrážejí ducha dobrodružství i osobitý styl. Ať už inspirované alpskými vrcholy, nebo pouštní krajinou, přinášejí tyto kombinace svěží vizuální energii vlajkové lodi rodiny Tiger.
Základní varianta Tiger 1200 Alpine Edition je dostupná v kombinaci Satin Crystal White & Matt Metallic Grey, s akcenty Caspian Blue na palivové nádrži, bočních panelech a nové grafice inspirované horskými štíty. Palivová nádrž v odstínu Satin Sapphire Black je doplněna panely nádrže, horním blatníkem a kryty chladiče v barvě Satin Crystal White, zatímco kokpit a madlo spolujezdce v odstínu Matt Metallic Grey vytvářejí decentní kontrast. Na nádrži je umístěna grafika GT Pro v barvách Granite a Sapphire Black, a logo Alpine Edition s modrými akcenty Caspian Blue se nachází na krytu baterie.
Pro jezdce, kteří preferují výraznější styl, je Tiger 1200 Alpine Edition k dispozici také v kombinaci Ash Grey & Intense Orange. Toto provedení spojuje palivovou nádrž v odstínu Satin Sapphire Black s detaily v barvě Ash Grey na panelech nádrže, horním blatníku a krytu chladiče. Kokpit a madlo spolujezdce v odstínu Matt Metallic Grey dodávají kontrast, zatímco grafika GT Pro v barvách Granite a Sapphire Black a oranžové akcenty na logu Alpine Edition vytvářejí výrazný a sjednocený vizuální celek.
Tiger 1200 Desert Edition je nabízen ve dvou výrazných kombinacích, z nichž každá odráží ducha objevování a schopnosti v terénu. První varianta spojuje Satin Granite s odstínem Triumph Performance Yellow, čímž vytváří robustní, a přitom atraktivní vzhled. Palivová nádrž a kryty chladiče v barvě Satin Sapphire Black doplňují horní blatník a panely nádrže v odstínu Satin Granite, zatímco kokpit a madlo spolujezdce v matné černi Matt Phantom Black dodávají decentní kontrast. Na nádrži je umístěna grafika Rally Pro v odstínech Graphite a Crystal White a logo Desert Edition s akcenty Triumph Performance Yellow zdůrazňuje dobrodružný charakter motocyklu.
Druhá varianta Desert Edition nabízí čistší, ale stejně sebevědomý vzhled v kombinaci Crystal White & Red. Tato barevná kombinace spojuje horní blatník, kryt chladiče a panely nádrže v barvě Crystal White s palivovou nádrží v odstínu Satin Sapphire Black. Kokpit a madlo spolujezdce v barvě Matt Phantom Black doplňují design, zatímco grafika Rally v barvách Sapphire Black s akcenty Korosi Red a Cinder Red dodává motocyklu dynamiku. Logo Desert Edition na krytu baterie v odstínech Korosi Red a Cinder Red završuje odvážný a sebevědomý charakter motocyklu.
Celkový dojem umocňuje LED osvětlení s charakteristickým denním svícením (DRL), které nejen zlepšuje viditelnost, ale zároveň podtrhuje sebevědomý vzhled a přítomnost modelů Tiger na silnici.
TŘÍVÁLCOVÝ VÝKON BEZ KOMPROMISŮ
Srdcem každého modelu Tiger je jedinečný tříválcový motor Triumph s klikovým hřídelem
T-plane, který kombinuje charakter a pružnost dvouválce v nízkých otáčkách s vzrušujícím výkonem tříválce ve vysokých. Toto specifické uspořádání zajišťuje plynulé zrychlení ve středním pásmu a přesné dávkování točivého momentu, což jezdcům přináší jistotu a kontrolu v nejrůznějších jízdních situacích.
Tiger 900 udává standard ve střední třídě adventure motocyklů díky motoru o objemu 888 cm³, který poskytuje výkon 108 k při 9 500 ot./min a točivý moment 90 Nm při 6 850 ot./min. Díky okamžité reakci na plyn, výborné účinnosti a plnění emisní normy Euro 5+ je ideální jak pro cestování, tak pro náročnou jízdu v terénu, protože nabízí dokonale vyváženou kombinaci výkonu a praktičnosti.
Pro jezdce, kteří hledají maximální výkon, je tu Tiger 1200, špička své třídy s výkonem 150 k při 9 000 ot./min a točivým momentem 130 Nm při 7 000 ot./min. Jeho specifické pořadí zapalování 1-3-2 zajišťuje mimořádně plynulý a uvolněný chod motoru, zatímco silný zátah od nízkých otáček a výrazný výkon ve vyšších otáčkách dělají z tohoto agregátu ideální volbu pro opravdové dobrodruhy. Samozřejmostí je plná shoda s normou Euro 5+, díky čemuž motor spojuje sílu, ovladatelnost a kultivovanost do dokonale vyváženého celku.
SCHOPNOST ZVLÁDNOUT KAŽDÝ POVRCH
Modely Tiger 900 a Tiger 1200 jsou navrženy s důrazem na sílu, ovladatelnost a odolnost. Všechny verze využívají oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlici, která zajišťuje stabilitu a precizní chování v zatáčkách, doplněnou o vysoce výkonné brzdové systémy s komponenty Brembo pro maximální brzdný účinek. Uchycení řídítek s tlumením vibrací pak zvyšuje komfort při dlouhých jízdách. Modely Rally Pro a Desert Edition jsou navíc vybaveny vyplétanými koly s bezdušovými pneumatikami, které zaručují odolnost a jistotu při jízdě v různorodém terénu.
U modelu Tiger 900 je podvozek přizpůsoben konkrétnímu zaměření jednotlivých verzí. Tiger 900 Alpine Edition používá 45mm obrácené vidlice Marzocchi s manuálním nastavením odskoku a komprese a zdvihem 180 mm, zatímco Desert Edition přechází na 45mm vidlice Showa se zdvihem 240 mm, ideální pro náročné terénní podmínky. Zadní odpružení odpovídá této filozofii – u verze Alpine jsou použity jednotky Marzocchi se zdvihem 170 mm, zatímco Desert Edition využívá Showa s rozsahem 240 mm.
O brždění se starají dva přední kotouče o průměru 320 mm se s třmeny Brembo Stylema a zadní kotouč 255 mm, přičemž Tiger 900 Alpine Edition je obut do pneumatik Metzeler Tourance™ Next, zatímco Desert Edition používá Bridgestone Battlax Adventure, které poskytují jistý záběr na všech typech povrchu.
Tiger 1200 je vybaven poloadaptivním odpružením Showa napříč celou modelovou řadou, nabízejícím 200 mm zdvihu vpředu i vzadu pro špičkový komfort a kontrolu. Lehká hliníková kyvná vidlice Tri-Link přidává na pevnosti i stabilitě, zatímco brzdový systém tvoří dvojice 320mm předních kotoučů s monoblokovými třmeny Brembo Stylema a zadní kotouč 282 mm s třmenem Brembo.Motocykl stojí na vyplétaných kolech s bezdušovými pneumatikami, o velikosti 21” vpředu a 18” vzadu. Tiger 1200 Alpine Edition používá Bridgestone A41 pro jistotu na všech typech silnic, zatímco Desert Edition je vybaven pneumatikami Metzeler Karoo Street, které kombinují vynikající přilnavost na silnici i v lehčím terénu – ideální pro dobrodružství bez hranic.
KOMFORT, KONTROLA A JISTOTA
Všechny modely Tiger 900 a Tiger 1200 Special Edition přinášejí prvky, které dále zvyšují komfort, ovladatelnost a jistotu při jízdě.
Každý model Tiger je vybaven systémem Triumph Shift Assist pro hladké řazení bez použití spojky a barevným 7” TFT displejem se systémem MyTriumph Connectivity, který poskytuje přehledné a intuitivní zobrazení informací a jízdních režimů. Modely Alpine a Desert nabízejí pět, respektive šest jízdních režimů, přičemž Desert Edition navíc přidává režim Off-Road Pro, určený pro zkušené jezdce v náročném terénu. Obě speciální edice lze doplnit o vyhřívané nebo snížené sedlo, což činí Tiger 900 ideální volbou pro ty, kteří hledají univerzální a odolný motocykl vhodný jak na silnici, tak mimo ni.
Modely Tiger 1200 Special Edition posouvají technologie zaměřené na jezdce i úroveň ochrany ještě dál. Obě verze, Alpine i Desert, nyní nabízejí vyhřívaná sedla pro jezdce i spolujezdce pro ještě vyšší komfort. Stejně jako GT Pro má Alpine Edition k dispozici pět jízdních režimů, zatímco Desert Edition disponuje šestým režimem, optimalizovaným pro precizní ovládání v terénu.
Všechny modely Tiger 1200 jsou navíc vybaveny funkcí Active Preload Reduction, která společně s nastavitelnou výškou sedla umožňuje snížení motocyklu až o 20 mm při zastavení, pro snadnější manévrování i větší jistotu v nízkých rychlostech. Nové speciální edice zároveň standardně přinášejí systém Triumph Blind Spot Radar, vyvinutý ve spolupráci se společností Continental. Funkce Blind Spot Assist využívá zadní radarový senzor k upozornění jezdce na vozidla v jeho mrtvém úhlu, zatímco Lane Change Assist vydává výraznější varování v případě, že jezdec signalizuje změnu jízdního pruhu a jiný vůz se k němu blíží.
PŘIZPŮSOBTE SI HO PODLE SVÝCH PŘEDSTAV
Nové speciální edice přinášejí mimořádnou úroveň výbavy a kombinují prvky, které jsou běžně vyhrazené pro prémiové verze. Ať už jde o Tiger 900, nebo Tiger 1200, oba modely nabízejí jedinečné spojení špičkové techniky, kvality a stylu, které z nich činí mimořádně atraktivní volbu ve své kategorii.
Model Tiger 900 se pyšní zárukou na dva roky bez omezení najetých kilometrů a servisním intervalem 10 000 km. Větší Tiger 1200 s kardanovým pohonem nabízí nejdelší servisní interval ve své třídě – 16 000 km a navíc tříletou záruku bez omezení kilometrů, která podtrhuje jeho spolehlivost a kvalitu.
Speciální edice Tiger Alpine a Tiger Desert lze dále přizpůsobit pomocí více než 50 originálních doplňků Triumph, které zvyšují komfort, praktičnost i cestovní potenciál motocyklu. Jezdec si může vybrat mezi dvěma prémiovými sadami zavazadel, Trekker a Expedition, navrženými pro maximální odolnost a pohodlí na dlouhých cestách. V nabídce doplňků nechybí ani prvky pro zvýšení komfortu, ochrany a stylu, přičemž všechny jsou kryty stejnou zárukou jako samotný motocykl, což zajišťuje naprostý klid a jistotu při každé jízdě.
Nové modely budou v České republice dostupné od 399 000 Kč s očekávanými dodávkami od ledna 2026 prostřednictvím oficiální dealerské sítě společnosti Triumph Motorcycles.
Další informace a seznam dealerů naleznete na webu www.triumphmotorcycle.cz.
SPECIFIKACE
TIGER 900 ALPINE EDITION
| MOTOR A PŘEVODOVKA | |
| Typ | Kapalinou chlazený, dvanáctiventilový, DOHC, řadový tříválec |
| Zdvihový objem | 888 cm³ |
| Vrtání | 78.0 mm |
| Zdvih | 61.9 mm |
| Kompresní poměr | 13.0:1 |
| Maximální výkon EC | 108 PS / 106,5 bhp (79,5 kW) při 9 500 ot./min |
| Max. točivý moment EC | 90 Nm při 6 850 ot./min |
| Palivový systém | Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým ovládáním škrticí klapky |
| Výfukový systém | Nerezový tříkomorový výfuk (3 do 1) s postranním nerezovým tlumičem |
| Koncový převod | Řetěz s O-kroužky |
| Spojka | Vícelamelová, v olejové lázni, s funkcí „slip & assist“ |
| Převodovka | 6stupňová |
|
PODVOZEK |
|
| Rám | Hlavní rám z ocelových trubek s příhradovou konstrukcí, šroubovaný hliníkový zadní podrám |
| Kyvná vidlice | oboustranná, z hliníkové slitiny |
| Přední kolo | Z lité hliníkové slitiny, 19 × 2,5″ |
| Zadní kolo | Z lité hliníkové slitiny, 17 × 4,25″ |
| Přední pneumatika | Metzeler TouranceTM Next, 100/90-19 |
| Zadní pneumatika | Metzeler TouranceTM Next, 150/70R17 |
| Přední odpružení | Obrácené vidlice Marzocchi (USD) o průměru 45 mm, s ručním nastavením odskoku a komprese, zdvih 180 mm |
| Zadní odpružení | Jednotka Marzocchi s elektronicky nastavitelným předpětím pružiny a odskokem, zdvih kola 170 mm |
| Přední brzdy | Dva plovoucí kotouče Ø 320 mm, čtyřpístkové monoblokové třmeny Brembo Stylema, radiální hlavní brzdový válec, systém Optimised Cornering ABS |
| Zadní brzdy | Jeden kotouč Ø 255 mm, jednopístkový plovoucí třmen, systém Optimised Cornering ABS |
| Přístrojový panel a funkce | Plně barevný 7″ TFT displej se systémem My Triumph Connectivity |
|
ROZMĚRY A HMOTNOST |
|
| Délka | 2305 mm |
| Šířka (řídítka) | 930 mm |
| Výška bez zrcátek | 1 410 mm (nízká poloha plexi) / 1 460 mm (vysoká poloha plexi) |
| Výška sedla | 820/840 mm |
| Rozvor | 1556 mm |
| Úhel hlavy řízení | 24.6 ° |
| Závlek | 102.7 mm |
| Provozní hmotnost | 224 kg |
| Objem palivové nádrže | 20 litrů |
|
SERVIS |
|
| Servisní interval | 10 000 km nebo 12 měsíců – podle toho, co nastane dříve) |
| SPOTŘEBA A EMISE | |
| Spotřeba paliva | 4,7 l / 100 km (60,4 mpg) |
| Emise CO₂ | 108 g/km Údaje o emisích a spotřebě paliva dle normy EURO 5+ jsou měřeny podle nařízení (EU) 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí z definovaných testovacích podmínek a slouží pro srovnávací účely; skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a provozních podmínkách. |
TIGER 900 DESERT EDITION
|
MOTOR A PŘEVODOVKA |
|
| Typ | Kapalinou chlazený, dvanáctiventilový, DOHC, řadový tříválec |
| Zdvihový objem | 888 cm³ |
| Vrtání | 78.0 mm |
| Zdvih | 61.9 mm |
| Kompresní poměr | 13.0:1 |
| Max. výkon EC | 108 PS / 106,5 bhp (79,5 kW) při 9 500 ot./min |
| Max. točivý moment EC | 90 Nm při 6 850 ot./min |
| Palivový systém | Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým ovládáním škrticí klapky |
| Výfukový systém | Nerezový výfukový systém 3 v 1 s postranním nerezovým tlumičem výfuku |
| Koncový převod | Řetěz s O-kroužky |
| Spojka | Vícelamelová v olejové lázni, s funkcí „slip & assist“ |
| Převodovka | 6stupňová
|
PODVOZEK |
|
| Rám | Hlavní rám z ocelových trubek s příhradovou konstrukcí, šroubovaný hliníkový zadní podrám |
| Kyvná vidlice | Oboustranná, litá z hliníkové slitiny |
| Přední kolo | Vyplétané bezdušové, 21 × 2,15″ |
| Zadní kolo | Vyplétané bezdušové, 17 × 4,25″ |
| Přední pneumatika | Bridgestone Battlax Adventure 90/90-21 |
| Zadní pneumatika | Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17 |
| Přední odpružení | Obrácené vidlice Showa (USD) o průměru 45 mm, s ručním nastavením předpětí, odskoku a komprese, zdvih 240 mm |
| Zadní odpružení | Jednotka Showa s ručním nastavením předpětí pružiny a odskoku, zdvih kola 230 mm |
| Přední brzdy | Dva plovoucí kotouče Ø 320 mm, čtyřpístkové monoblokové třmeny Brembo Stylema, radiální hlavní brzdový válec, systém Optimised Cornering ABS |
| Zadní brzdy | Jeden kotouč Ø 255 mm, jednopístkový plovoucí třmen, systém Optimised Cornering ABS cornering ABS |
| Přístrojový panel a funkce | Plně barevný 7″ TFT displej se systémem My Triumph Connectivity |
|
ROZMĚRY A HMOTNOST |
|
| Délka | 2317 mm |
| Šířka (řídítka) | 935 mm |
| Výška bez zrcátek | 1 452 mm (nízká poloha plexi) / 1 502 mm (vysoká poloha plexi) |
| Výška sedla | Nastavitelná, 860 / 880 mm |
| Rozvor | 1551 mm |
| Úhel hlavy řízení | 24.4 ° |
| Závlek | 116.8 mm |
| Provozní hmotnost | 231 kg |
| Objem palivové nádrže | 20 litrů |
|
SERVIS |
|
| Servisní interval | 10 000 km nebo 12 měsíců – podle toho, co nastane dříve |
|
SPOTŘEBA A EMISE |
|
| Spotřeba paliva | 4,7 l / 100 km (60,4 mpg) |
| Emise CO₂ | 108 g/km Údaje o emisích a spotřebě paliva dle normy EURO 5+ jsou měřeny podle nařízení (EU) 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí z definovaných testovacích podmínek a slouží pro srovnávací účely; skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a provozních podmínkách. |
TIGER 1200 ALPINE EDITION
|
MOTOR A PŘEVODOVKA |
|
| Typ | Kapalinou chlazený, tříválcový motor, 12 ventilů, DOHC |
| Zdvihový objem | 1 160 cm³ |
| Vrtání | 90.0 mm |
| Zdvih | 60.7 mm |
| Kompresní poměr | 13.2:1 |
| Max. výkon EC | 150 PS / 148 bhp (110,4 kW) při 9 000 ot./min (100 PS v jízdním režimu Rain) |
| Max. točivý moment EC | 130 Nm při 7 000 ot./min |
| Palivový systém | Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým ovládáním škrticí klapky, 5 jízdních režimů |
| Výfukový systém | Nerezový výfukový systém 3 v 1 s centrálně umístěným primárním tlumičem a postranním sekundárním tlumičem výfuku |
| Koncový převod | Kardanový převod |
| Spojka | Hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni, s funkcí „slip & assist“ |
| Převodovka | 6stupňová, systém Triumph Shift Assist |
|
PODVOZEK |
|
| Rám | Trubkový ocelový rám s kovanými hliníkovými výztuhami, šroubovaný hliníkový zadní podrám |
| Kyvná vidlice | Oboustranná hliníková kyvná vidlice typu „Tri-Link“ s dvojicí hliníkových ramínek torzního vedení |
| Přední kolo | Lité z hliníkové slitiny, 19 × 3,0″ |
| Zadní kolo | Lité z hliníkové slitiny, 18 × 4,25″ |
| Přední pneumatika | 120/70R19 |
| Zadní pneumatika | 150/70R18 |
| Přední odpružení | Obrácené vidlice Showa (USD) o průměru 49 mm, se semiaktivním tlumením, zdvih kola 200 mm |
| Zadní odpružení | Jednotka Showa s poloaktivním tlumením a automatickým elektronickým nastavením předpětí, zdvih kola 200 mm |
| Přední brzdy | Dva plovoucí kotouče Ø 320 mm, čtyřpístkové radiální monoblokové třmeny Brembo Stylema M4.30, systém Optimised Cornering ABS (OCABS), radiální hlavní brzdový válec Magura HC1 s oddělenou nádobkou a nastavitelným rozsahem páčky |
| Zadní brzdy | Jeden kotouč Ø 282 mm, jednopístkový axiální třmen Brembo, systém Optimised Cornering ABS |
| Přístrojový panel a funkce | Plně barevný 7″ TFT displej s integrovaným systémem My Triumph Connectivity |
|
ROZMĚRY A HMOTNOST |
|
| Délka | 2245 mm |
| Šířka (řídítka) | 849 mm / 984 mm (s / bez krytů řídítek) |
| Výška bez zrcátek | 1 436 mm / 1 497 mm (nízká / vysoká poloha plexi) |
| Výška sedla | Nastavitelná, 850 / 870 mm |
| Rozvor | 1560 mm |
| Úhel hlavy řízení | 24.0° |
| Závlek | 120 mm |
| Provozní hmotnost | 247 kg |
| Objem palivové nádrže | 20 litrů |
| SERVIS | |
| Servisní interval | 16 000 km (10 000 mil) nebo 12 měsíců – podle toho, co nastane dříve |
|
SPOTŘEBA A EMISE |
|
| Spotřeba paliva | 5,5 l / 100 km (51,5 mpg) |
| Emise CO₂ | 129 g/km Údaje o emisech a spotřebě paliva dle normy EURO 5+ jsou měřeny podle nařízení (EU) 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí z definovaných testovacích podmínek a slouží pro srovnávací účely; skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a provozních podmínkách. |
TIGER 1200 DESERT EDITION
|
MOTOR A PŘEVODOVKA |
|
| Typ | Kapalinou chlazený tříválcový motor, 12 ventilů, DOHC |
| Zdvihový objem | 1 160 cm³ |
| Vrtání | 90.0 mm |
| Zdvih | 60.7 mm |
| Kompresní poměr | 13.2:1 |
| Max. výkon EC | 150 PS / 148 bhp (110,4 kW) při 9 000 ot./min (100 PS v jízdním režimu Rain) |
| Max. točivý moment EC | 130 Nm při 7 000 ot./min |
| Palivový systém | Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým ovládáním škrticí klapky, 6 jízdních režimů |
| Výfukový systém | Nerezový výfukový systém 3 v 1 s centrálně umístěným primárním tlumičem a postranním sekundárním tlumičem výfuku |
| Koncový převod | Kardanový převod |
| Spojka | Hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni, s funkcí „slip & assist“ |
| Převodovka | 6stupňová, systém Triumph Shift Assist |
|
PODVOZEK |
|
| Rám | Trubkový ocelový rám s kovanými hliníkovými výztuhami, šroubovaný hliníkový zadní podrám |
| Kyvná vidlice | Oboustranná hliníková kyvná vidlice typu „Tri-Link“ se dvěma hliníkovými ramínky torzního vedení |
| Přední kolo | Drátové bezdušové, 21 × 2,15″ |
| Zadní kolo | Drátové bezdušové, 18 × 4,25″ |
| Přední pneumatika | 90/90-21 |
| Zadní pneumatika | 150/70R18 |
| Přední odpružení | Obrácené vidlice Showa (USD) o průměru 49 mm se semiaktivním tlumením, zdvih kola 220 mm |
| Zadní odpružení | Jednotka Showa s poloaktivním tlumením a automatickým elektronickým nastavením předpětí, zdvih kola 220 mm |
| Přední brzdy | Dva plovoucí kotouče Ø 320 mm, čtyřpístkové radiální monoblokové třmeny Brembo Stylema M4.30, systém Optimised Cornering ABS (OCABS), radiální hlavní brzdový válec Magura HC1 s oddělenou nádobkou a nastavitelným rozsahem páčky |
| Zadní brzdy | Jeden kotouč Ø 282 mm, jednopístkový axiální třmen Brembo, systém Optimised Cornering ABS |
| Přístrojový panel a funkce | Plně barevný 7″ TFT displej s integrovaným systémem My Triumph Connectivity |
|
ROZMĚRY A HMOTNOST |
|
| Délka | 2274 mm |
| Šířka (řídítka) | 849 mm / 984 mm (bez / s chrániči rukou) |
| Výška bez zrcátek | 1 487 mm / 1 547 mm (nízká / vysoká poloha plexi) |
| Výška sedla | Nastavitelná, 875 / 895 mm |
| Rozvor | 1560 mm |
| Úhel hlavy řízení | 23.7° |
| Závlek | 112 mm |
| Provozní hmotnost | 251 kg |
| Objem palivové nádrže | 20 litrů |
|
SERVIS |
|
| Servisní interval | 16 000 km nebo 12 měsíců – podle toho, co nastane dříve |
|
SPOTŘEBA A EMISE |
|
| Spotřeba paliva | 5.5 litres / 100km (51.5 mpg) |
| Emise CO₂ | 129 g/km Údaje o emisích a spotřebě paliva dle normy EURO 5+ jsou měřeny podle nařízení (EU) 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí z definovaných testovacích podmínek a slouží pro srovnávací účely; skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a provozních podmínkách. |






































