RÁZNĚJŠÍ DESIGN. VYLEPŠENÉ SCHOPNOSTI. ZDOKONALENÉ TECHNOLOGIE.
- Triumph Motorcycles odhaluje nový Scrambler 900 pro rok 2026
- Vylepšené šasi s litou hliníkovou kyvnou vidlicí a prémiovým odpružením Showa pro snazší ovladatelnost a nižší hmotnost
- Nové odlehčené hliníkové ráfky obuté do pneumatik Metzeler Tourance na silnici i do terénu přidávají agilitu a odezvu v zatáčkách
- Nové technologie zaměřené na jezdce zahrnují náklonové ABS a kontrolu trakce
Triumph Motorcycles představuje Scrambler 900 pro rok 2026 – znatelně vylepšenou evoluci své ikonické moderní klasiky. Nadčasové DNA Triumphu v novém pojetí se svěžím a moderním dotykem, novinka kombinuje nejmodernější technologii s excelentním inženýrstvím, stále však zachovává autentickou identitu Scrambleru.
Scrambler 900 pro rok 2026 získává zdokonalené šasi, vylepšené komponenty tlumení a brzd, odlehčené hliníkové ráfky a zavádí náklonové ABS a kontrolu trakce. Nový a moderní přístrojový panel, plně LED osvětlení a zlepšená konektivita dále zpříjemňují jízdní zážitky, zůstávají však věrné autentickému charakteru motocyklu.
Šasi prošlo podstatným vylepšením. Přepracovaný rám z ocelových trubek je nyní spojen s kyvnou vidlicí z litého hliníku, která zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost. Tlumení zdokonalené obrácenou přední 43mm vidlicí Showa a dvojicí zadních tlumičů s oddělenými nádobkami a nastavitelným předpětím zaručuje přesvědčivou ovladatelnost na celé plejádě povrchů.
Odlehčené hliníkové ráfky kol snižují neodpruženou hmotnost a motocykl je vybaven pneumatikami Metzeler Tourance na silnici i do terénu. Výkon brzd byl zlepšen větším 320mm předním kotoučem a radiálním čtyřpístkovým brzdičem, nabízejícím silnější a lépe dávkovatelný brzdný účinek.
Scrambler 900 je nově vybaven náklonovým ABS a kontrolou trakce, což představuje výrazný pokrok oproti předchozím systémům. Elektronický plyn ride-by-wire podporuje tři jízdní módy – Road, Rain a Off-road. Mód Off-road vypne zadní ABS pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu.
Nový přístrojový panel kombinuje klasickou kulatou formu s moderním LCD displejem a integrovanou TFT obrazovkou, zobrazuje rychlost, otáčky, zařazenou rychlost a jízdní mód. Je-li spárován s volitelným Bluetooth modulem, mají jezdci přístup k ovládání telefonu a hudby, a také k šipkové navigaci. Novinkou pro vyšší komfort je USB-C nabíjecí port, tempomat je dostupný coby příslušenství instalované prodejcem.
Chief Commercial Officer Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Scrambler 900 byl dlouho oslavován pro svůj výrazný charakter a všestrannou univerzálnost. S touto poslední evolucí jsme zdokonalili každý aspekt zážitku z jízdy – soustředili jsme se na intuitivní ovládání, vylepšení ergonomie a prémiové zpracování, které vypovídá o oddanosti Triumphu excelentnímu inženýrství.“
„S uvolněnou a sebejistou jízdní pozicí, snadným ovládáním a dvouválcem Bonneville plným točivého momentu a charakteru, nabízí Scrambler schopnosti pro každý povrch a nezpochybnitelný cool-faktor. Je to motocykl, který jezdí stejně dobře, jak vypadá. Zůstává věrný autentickému duchu Scrambleru, přičemž poskytne výkon, univerzálnost a nadčasový styl, očekávaný dnešními jezdci. Jsme hrdí na to, co motocykl reprezentuje, a nadšení z toho, že to jezdci mohou zažít.“
Pohotový charakter
Srdcem Scrambleru 900 je 900cm3 dvouválec Bonneville, známý pro svůj pohotový charakter a výrazný zvuk Scrambleru. Podává 65 koní výkonu v 7 250 ot./min. a 80 Nm točivého momentu již v 3 250 ot./min, takže nabízí výkon dostupný skrz celé spektrum otáček. Klikový hřídel s ojničními čepy po 270 stupních zajišťuje plynulý, využitelný přísun výkonu, který si užijete při každém svezení, ať už dojíždíte po městě nebo se vydáte mimo zpevněné cesty.
Přepracovaný výfukový systém 2-do-1 s vysoko umístěnými koncovkami z kartáčované nerezové oceli nejen podtrhuje ikonickou siluetu Scrambleru, ale zachovává výrazný zvukový doprovod, přičemž plní moderní emisní standardy. Spojka typu torque-assist s nastavitelnou páčkou umožňuje hladké a progresivní ovládání, užitečné zejména v městské dopravě nebo při manévrování v terénu.
Pro mladší jezdce je k dispozici v rámci příslušenství sada pro řidičské oprávnění A2. Tu může snadno nainstalovat autorizovaný prodejce Triumph a lze ji odstranit, jakmile jezdec obdrží neomezenou skupinu řidičského průkazu A, čímž odemkne plný výkonový potenciál Scrambleru.
Nezaměnitelný styl Scrambleru
Vzpřímený postoj s větším předním kolem propůjčuje Scrambleru 900 impozantní výraz, stvořený pro dobrodružství v terénu. Minimalistické karosářské díly, široká řídítka a charakteristická dvojice vysoko umístěných výfukových koncovek jsou doplněny ochranným krytem olejové vany motoru, a robustními vyplétanými koly obutými do univerzálních pneumatik. To vše podtrhuje přístup Scrambleru, který říká: „jeď kamkoliv“.
Jeho ryzí, obnažená estetika byla pro rok 2026 vylepšena o ostřejší linie a modernizované detaily, a to při zachování přitažlivosti inspirované historií, která definuje DNA Scrambleru.
Dvanáctilitrová palivová nádrž má nyní hranatější profil a nové víčko, což přidává jak styl, tak praktičnost. Nové boční panely, kartáčované hliníkové kryty škrticích klapek a přepracovaná ochrana rámu prohlubují to, jak motocykl vizuálně působí, zatímco přepracovaný výfukový systém se dvěma koncovkami a tepelnými kryty zachovávají ikonický vzhled.
Další zdokonalení přidávají užší blatníky, vylepšená ochrana vidlic a hliníkový držák nového LED světlometu v retro stylu. V zadní části je kompaktní LED světlo a dvoumístné sedlo s novým tvarem na užším podsedlovém rámu, což dotváří čistý a účelný vzhled.
Design motoru zůstává věrný odkazu klasických Triumphů, kombinuje nadčasovou estetiku s přesností moderního inženýrství. Matně černá víka, frézovaná chladicí žebra, skrytý chladič a diskrétně vedená kabeláž se podílí na čistém a přehledném vzhledu, odrážejícím promyšlený design a cit pro detail. Scrambler 900 byl navržen za použití prémiových materiálů a pečlivého řemeslného zpracování, zahrnujícího kartáčovaný hliník a ocel, matné povrchy a eloxované komponenty.
Nový styling je doprovázen dvojicí nových prémiových zbarvení: na dobrodružství připravená kombinace Matt Khaki Green a Phantom Black a ohromující Mineral Grey s Cosmic Yellow. Dostupná je i standardní Urban Grey s černými Jet Black detaily.
Styl zakázkového Scrambleru
Triumph nabízí pro Scrambler 900 přes 120 položek originálního příslušenství, které umožňuje jezdcům doladit motocykl podle jejich představ. Výbava do terénu zahrnuje zvýšený přední blatník, kryty rukou, hliníkovou ochranu motoru a mřížku předního světlometu. Pro vzhled zakázkových motocyklů mohou jezdci volit hnědé prošívané sedlo, tenké LED směrovky nebo multifunkční směrovky se špičatým tvarem. Zadní tlumiče FOX s nastavitelnou kompresí jsou dostupné pro výkonnostní tuning, praktické příslušenství zahrnuje vyhřívané gripy, ochranu nádrže, centrální stojan, nosič zavazadel a odolné brašny.
Na cestě
S dvouletou zárukou bez omezení kilometrů a servisním intervalem 16 000 kilometrů, který je nejlepší ve třídě, je Scrambler 900 stvořen pro více času na cestě a méně času v dílně, čímž dává jezdcům svobodu užít si každý kilometr.
Zákazníci ve Velké Británii si mohou nakonfigurovat a rezervovat svůj nový Scrambler online s použitím nového rozhraní Reserve My Triumph. Tím, že si zajistí a zazálohují preferovaný model a zvolenou barvu skrze svého zvoleného obchodníka, mohou si být zákazníci jistí tím, že budou mezi prvními, kdo si převezme nový motocykl. Rezervační systém na nové motocykly bude postupně zaveden napříč Evropou a dalšími hlavními trhy od jara 2026.
SPECIFIKACE
MOTOR A PŘEVODOVKA | |
Typ | Kapalinou chlazený řadový dvouválec, 8 ventilů, SOHC, 270° |
Objem | 900 cm3 |
Vrtání | 84.6 mm |
Zdvih | 80 mm |
Kompresní poměr | 11.0:1 |
Maximální výkon | 65 PS / 64.1 bhp (47.8 kW) při 7 250 ot./min. |
Točivý moment | 80 Nm při 3 250 ot./min |
Plnění | Vícebodové elektronické vstřikování paliva, tři jízdní módy |
Výfuk | Systém 2-do-1 z kartáčované nerezové oceli s dvojicí vysoko umístěných koncovek z kartáčované nerezové oceli |
Sekundární převod | Řetěz s X-kroužkem |
Spojka | V olejové lázni, vícelamelová, slip & assist
|
Převodovka | 5 rychlostí |
ŠASI | |
Rám | Ocelové trubky s ocelovou kolébkou |
Kyvná vidlice | Oboustranná, odlévaný hliník |
Přední kolo | Vyplétané, hliníkový ráfek, 32 drátů, 19 x 2.5 palce |
Zadní kolo | Vyplétané, hliníkový ráfek, 32 drátů, 17 x 4.25 palce |
Přední pneumatika | 100/90-19 |
Zadní pneumatika | 150/70 R17 |
Přední odpružení | Obrácená vidlice Showa Ø43mm zdvih 120 mm |
Zadní odpružení | Dva tlumiče Showa s oddělenými nádobkami a nastavitelným předpětím. Zdvih 120 mm |
Přední brzda | Jeden Ø320mm plovoucí kotouč, čtyřpístkový radiální třmen, OCABS |
Zadní brzda | Jeden Ø255mm pevný kotouč, dvoupístkový plovoucí třmen Nissin, OCABS |
Přístrojová deska a funkce | LCD multifunkční přístrojová deska s integrovaným barevným TFT displejem |
ROZMĚRY A HMOTNOST | |
Délka | 2111 mm |
Šířka řídítek | 853 mm |
Výška bez zrcátek | 1178 mm |
Výška sedla | 790 mm |
Rozvor | 1445 mm |
Úhel řízení | 25.8 ° |
Závlek | 112 mm |
Objem nádrže | 12 litrů |
Pohotovostní hmotnost | 221 kg |
SERVIS | |
Servisní interval | 16,000km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
SPOTŘEBA A EMISE | |
Spotřeba | 4.0 litry / 100 km |
Emise | 95 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |