Triumph představuje nový Scrambler 900

RÁZNĚJŠÍ DESIGN. VYLEPŠENÉ SCHOPNOSTI. ZDOKONALENÉ TECHNOLOGIE.

  • Triumph Motorcycles odhaluje nový Scrambler 900 pro rok 2026
  • Vylepšené šasi s litou hliníkovou kyvnou vidlicí a prémiovým odpružením Showa pro snazší ovladatelnost a nižší hmotnost
  • Nové odlehčené hliníkové ráfky obuté do pneumatik Metzeler Tourance na silnici i do terénu přidávají agilitu a odezvu v zatáčkách
  • Nové technologie zaměřené na jezdce zahrnují náklonové ABS a kontrolu trakce

 Triumph Motorcycles představuje Scrambler 900 pro rok 2026 – znatelně vylepšenou evoluci své ikonické moderní klasiky. Nadčasové DNA Triumphu v novém pojetí se svěžím a moderním dotykem, novinka kombinuje nejmodernější technologii s excelentním inženýrstvím, stále však zachovává autentickou identitu Scrambleru.

Scrambler 900 pro rok 2026 získává zdokonalené šasi, vylepšené komponenty tlumení a brzd, odlehčené hliníkové ráfky a zavádí náklonové ABS a kontrolu trakce. Nový a moderní přístrojový panel, plně LED osvětlení a zlepšená konektivita dále zpříjemňují jízdní zážitky, zůstávají však věrné autentickému charakteru motocyklu.

Šasi prošlo podstatným vylepšením. Přepracovaný rám z ocelových trubek je nyní spojen s kyvnou vidlicí z litého hliníku, která zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost. Tlumení zdokonalené obrácenou přední 43mm vidlicí Showa a dvojicí zadních tlumičů s oddělenými nádobkami a nastavitelným předpětím zaručuje přesvědčivou ovladatelnost na celé plejádě povrchů.

Odlehčené hliníkové ráfky kol snižují neodpruženou hmotnost a motocykl je vybaven pneumatikami Metzeler Tourance na silnici i do terénu. Výkon brzd byl zlepšen větším 320mm předním kotoučem a radiálním čtyřpístkovým brzdičem, nabízejícím silnější a lépe dávkovatelný brzdný účinek.

Scrambler 900 je nově vybaven náklonovým ABS a kontrolou trakce, což představuje výrazný pokrok oproti předchozím systémům. Elektronický plyn ride-by-wire podporuje tři jízdní módy – Road, Rain a Off-road. Mód Off-road vypne zadní ABS pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu.

Nový přístrojový panel kombinuje klasickou kulatou formu s moderním LCD displejem a integrovanou TFT obrazovkou, zobrazuje rychlost, otáčky, zařazenou rychlost a jízdní mód. Je-li spárován s volitelným Bluetooth modulem, mají jezdci přístup k ovládání telefonu a hudby, a také k šipkové navigaci. Novinkou pro vyšší komfort je USB-C nabíjecí port, tempomat je dostupný coby příslušenství instalované prodejcem.

Chief Commercial Officer Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Scrambler 900 byl dlouho oslavován pro svůj výrazný charakter a všestrannou univerzálnost. S touto poslední evolucí jsme zdokonalili každý aspekt zážitku z jízdy – soustředili jsme se na intuitivní ovládání, vylepšení ergonomie a prémiové zpracování, které vypovídá o oddanosti Triumphu excelentnímu inženýrství.“

„S uvolněnou a sebejistou jízdní pozicí, snadným ovládáním a dvouválcem Bonneville plným točivého momentu a charakteru, nabízí Scrambler schopnosti pro každý povrch a nezpochybnitelný cool-faktor. Je to motocykl, který jezdí stejně dobře, jak vypadá. Zůstává věrný autentickému duchu Scrambleru, přičemž poskytne výkon, univerzálnost a nadčasový styl, očekávaný dnešními jezdci. Jsme hrdí na to, co motocykl reprezentuje, a nadšení z toho, že to jezdci mohou zažít.“

Pohotový charakter

Srdcem Scrambleru 900 je 900cm3 dvouválec Bonneville, známý pro svůj pohotový charakter a výrazný zvuk Scrambleru. Podává 65 koní výkonu v 7 250 ot./min. a 80 Nm točivého momentu již v 3 250 ot./min, takže nabízí výkon dostupný skrz celé spektrum otáček. Klikový hřídel s ojničními čepy po 270 stupních zajišťuje plynulý, využitelný přísun výkonu, který si užijete při každém svezení, ať už dojíždíte po městě nebo se vydáte mimo zpevněné cesty.

Přepracovaný výfukový systém 2-do-1 s vysoko umístěnými koncovkami z kartáčované nerezové oceli nejen podtrhuje ikonickou siluetu Scrambleru, ale zachovává výrazný zvukový doprovod, přičemž plní moderní emisní standardy. Spojka typu torque-assist s nastavitelnou páčkou umožňuje hladké a progresivní ovládání, užitečné zejména v městské dopravě nebo při manévrování v terénu.

Pro mladší jezdce je k dispozici v rámci příslušenství sada pro řidičské oprávnění A2. Tu může snadno nainstalovat autorizovaný prodejce Triumph a lze ji odstranit, jakmile jezdec obdrží neomezenou skupinu řidičského průkazu A, čímž odemkne plný výkonový potenciál Scrambleru.

Nezaměnitelný styl Scrambleru

Vzpřímený postoj s větším předním kolem propůjčuje Scrambleru 900 impozantní výraz, stvořený pro dobrodružství v terénu. Minimalistické karosářské díly, široká řídítka a charakteristická dvojice vysoko umístěných výfukových koncovek jsou doplněny ochranným krytem olejové vany motoru, a robustními vyplétanými koly obutými do univerzálních pneumatik. To vše podtrhuje přístup Scrambleru, který říká: „jeď kamkoliv“.

Jeho ryzí, obnažená estetika byla pro rok 2026 vylepšena o ostřejší linie a modernizované detaily, a to při zachování přitažlivosti inspirované historií, která definuje DNA Scrambleru.

Dvanáctilitrová palivová nádrž má nyní hranatější profil a nové víčko, což přidává jak styl, tak praktičnost. Nové boční panely, kartáčované hliníkové kryty škrticích klapek a přepracovaná ochrana rámu prohlubují to, jak motocykl vizuálně působí, zatímco přepracovaný výfukový systém se dvěma koncovkami a tepelnými kryty zachovávají ikonický vzhled.

Další zdokonalení přidávají užší blatníky, vylepšená ochrana vidlic a hliníkový držák nového LED světlometu v retro stylu. V zadní části je kompaktní LED světlo a dvoumístné sedlo s novým tvarem na užším podsedlovém rámu, což dotváří čistý a účelný vzhled.

Design motoru zůstává věrný odkazu klasických Triumphů, kombinuje nadčasovou estetiku s přesností moderního inženýrství. Matně černá víka, frézovaná chladicí žebra, skrytý chladič a diskrétně vedená kabeláž se podílí na čistém a přehledném vzhledu, odrážejícím promyšlený design a cit pro detail. Scrambler 900 byl navržen za použití prémiových materiálů a pečlivého řemeslného zpracování, zahrnujícího kartáčovaný hliník a ocel, matné povrchy a eloxované komponenty.

Nový styling je doprovázen dvojicí nových prémiových zbarvení: na dobrodružství připravená kombinace Matt Khaki Green a Phantom Black a ohromující Mineral Grey s Cosmic Yellow. Dostupná je i standardní Urban Grey s černými Jet Black detaily.

Styl zakázkového Scrambleru

Triumph nabízí pro Scrambler 900 přes 120 položek originálního příslušenství, které umožňuje jezdcům doladit motocykl podle jejich představ. Výbava do terénu zahrnuje zvýšený přední blatník, kryty rukou, hliníkovou ochranu motoru a mřížku předního světlometu. Pro vzhled zakázkových motocyklů mohou jezdci volit hnědé prošívané sedlo, tenké LED směrovky nebo multifunkční směrovky se špičatým tvarem. Zadní tlumiče FOX s nastavitelnou kompresí jsou dostupné pro výkonnostní tuning, praktické příslušenství zahrnuje vyhřívané gripy, ochranu nádrže, centrální stojan, nosič zavazadel a odolné brašny.

Na cestě

S dvouletou zárukou bez omezení kilometrů a servisním intervalem 16 000 kilometrů, který je nejlepší ve třídě, je Scrambler 900 stvořen pro více času na cestě a méně času v dílně, čímž dává jezdcům svobodu užít si každý kilometr.

Zákazníci ve Velké Británii si mohou nakonfigurovat a rezervovat svůj nový Scrambler online s použitím nového rozhraní Reserve My Triumph. Tím, že si zajistí a zazálohují preferovaný model a zvolenou barvu skrze svého zvoleného obchodníka, mohou si být zákazníci jistí tím, že budou mezi prvními, kdo si převezme nový motocykl. Rezervační systém na nové motocykly bude postupně zaveden napříč Evropou a dalšími hlavními trhy od jara 2026.

SPECIFIKACE

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený řadový dvouválec, 8 ventilů, SOHC, 270°
Objem 900 cm3
Vrtání 84.6 mm
Zdvih 80 mm
Kompresní poměr 11.0:1
Maximální výkon 65 PS / 64.1 bhp (47.8 kW) při 7 250 ot./min.
Točivý moment 80 Nm při 3 250 ot./min
Plnění Vícebodové elektronické vstřikování paliva, tři jízdní módy
Výfuk Systém 2-do-1 z kartáčované nerezové oceli s dvojicí vysoko umístěných koncovek z kartáčované nerezové oceli
Sekundární převod Řetěz s X-kroužkem
Spojka V olejové lázni, vícelamelová, slip & assist

 

Převodovka 5 rychlostí
ŠASI
Rám Ocelové trubky s ocelovou kolébkou
Kyvná vidlice Oboustranná, odlévaný hliník
Přední kolo Vyplétané, hliníkový ráfek, 32 drátů, 19 x 2.5 palce
Zadní kolo Vyplétané, hliníkový ráfek, 32 drátů, 17 x 4.25 palce
Přední pneumatika 100/90-19
Zadní pneumatika 150/70 R17
Přední odpružení Obrácená vidlice Showa Ø43mm
zdvih 120 mm
Zadní odpružení Dva tlumiče Showa s oddělenými nádobkami a nastavitelným předpětím. Zdvih 120 mm
Přední brzda Jeden Ø320mm plovoucí kotouč, čtyřpístkový radiální třmen, OCABS
Zadní brzda Jeden Ø255mm pevný kotouč, dvoupístkový plovoucí třmen Nissin, OCABS
Přístrojová deska a funkce LCD multifunkční přístrojová deska s integrovaným barevným TFT displejem

 

ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka 2111 mm
Šířka řídítek 853 mm
Výška bez zrcátek 1178 mm
Výška sedla 790 mm
Rozvor 1445 mm
Úhel řízení 25.8 °
Závlek 112 mm
Objem nádrže 12 litrů
Pohotovostní hmotnost 221 kg
SERVIS
Servisní interval 16,000km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve)
SPOTŘEBA A EMISE
Spotřeba 4.0 litry / 100 km
Emise 95 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy.