Triumph představuje nový Bonneville Speedmaster

Ležérní britský custom styl

  • Triumph Motorcycles představuje nový Bonneville Speedmaster pro rok 2026
  • Větší 14litrová nádrž pro delší dojezd a ještě větší styl na cestách
  • Komfortnější cestování díky širším sedlům jezdce a spolujezdce, rovnější řídítka pro přirozenější jezdeckou pozici
  • Nové technologie zaměřené na jezdce zahrnují náklonové ABS a kontrolu trakce pro zvýšení jistoty při jízdě
  • Nové odlehčené hliníkové ráfky zlepšují snadnou ovladatelnost modelu Speedmaster
  • Přes 100 položek prémiového příslušenství pro nový Speedmaster, včetně sady restriktoru pro řidičské oprávnění A2

Rafinovaná evoluce klasického britského cruiseru od Triumphu. Bonneville Speedmaster odhaluje větší 14litrovou nádrž, více komfortu a nové technologie zaměřené na jezdce.

Svalnatý a impozantní Speedmaster s nízkým profilem vyzařuje sebevědomí cruiseru. Pro rok 2026 mu větší palivová nádrž, ostřejší karosářské díly a propracované detaily dodávají ještě odvážnější vzhled. Větší objem palivové nádrže nejen zvyšuje schopnost ujet dlouhé vzdálenosti, ale také posiluje jeho postoj a umocňuje nezaměnitelnou siluetu Speedmasteru.

Širší sedla pro řidiče a spolujezdce nabízejí lepší oporu a větší pohodlí při delších cestách, zatímco nová, konvenčnější rovnější řídítka vytvářejí přirozenější, ale stále uvolněnou jízdní pozici. Společně tato vylepšení povznášejí vzrušení z jízdy na Speedmasteru, stejně jako jeho cestovní schopnosti.

Model 2026 také přichází s novými technologiemi zaměřenými na jezdce, získává náklonové ABS a kontrolu trakce, které diskrétně poskytují jezdci extra vrstvu jistoty a kontroly. Nový výkonný LED světlomet s výrazným podpisem denního svícení a USB-C portem přidává moderní komfort a viditelnost, zejména na delších cestách.

Vyplétaná 16palcová kola, obutá do pneumatik šíře 130 a 150 mm, zaručí excelentní přilnavost za všech podmínek. Nové odlehčené ráfky z hliníku snižují neodpruženou hmotnost a zlepšují tak agilnost a odezvu řízení, čímž ještě přiostřují už tak snadnou ovladatelnost Speedmasteru.

Jezdci mohou volit ze dvou nadčasových barevných provedení mezi Carnival Red & Crystal White nebo Sapphire Black & Crystal White. Každé je designované tak, aby doplnilo postoj cruiseru Speedmaster.

Chief Commercial Officer Paul Stroud řekl: „Od jeho uvolněné jízdní pozice a evokativního dvouválcového soundtracku, po elegantní detaily a agilní řízení, Speedmaster byl vždy o radosti z jízdy. Je to motocykl, na kterém si dáte na čas a užijete si každý kilometr. Pro rok 2026 jsme přiostřili jeho postoj custom cruiseru ještě osobitějším vzhledem, vylepšenou ergonomií a novými technologiemi zaměřenými na jezdce. Je to perfektní souhra ležérního komfortu a moderních schopností.“

„Co Speedmaster skutečně odlišuje, to je jeho podání nadčasového charakteru Bonnevillu se stylem továrního customu a univerzálností. Ať už projíždíte zatáčkami nebo po pobřeží, vždy dostanete mimořádně uspokojivý jízdní zážitek, který vyčnívá z modelové řady Modern Classic. Na trhu není nic, co by nabídlo takovou úroveň stylu, komfortu a univerzálnosti přímo z továrny.“

Vylepšený styl a postoj

Silueta Speedmasteru zůstává nadčasová, ale jeho přítomnost na silnici je teď ještě impozantnější.

Nová a větší 14litrová nádrž rozšiřuje stavbu motocyklu a prodlužuje jeho dojezd. Doplňují ji přepracovaná kovová loga Triumph a krásně zpracované víčko. Přepracované boční panely a kryty sání vytváří elegantnější, ostřejší vzhled a dodávají klasickým liniím dotek modernosti.

Od klasických koncovek zapalovacích svíček, po sací hrdla ve stylu karburátorů a klasické, na boku umístěné zapalování, každá součást Speedmasteru byla vycizelována, aby působila skutečně autenticky. Znak „1200cc high torque“ je vytvořen z bronzu, aby dodal prémiový nádech. Zkrácený přední blatník, lakovaný v černé barvě, má stejně jako zadní blatník žlábek uprostřed a zesílené hrany pro posílení tuhosti i stylu. Kartáčovaná víka motoru a čistý design motoru skrývají moderní komponenty pro autentický vzhled. Zadní světlo a špičatá směrová světla jsou ryzí klasikou.

Pro rok 2026 jsou dostupná dvě nová barevná provedení a zákazníci mohou vybírat mezi Carnival Red s Crystal White podkladem a detaily Empire Gold, nebo Sapphire Black s Crystal White podkladem, opět s detaily Empire Gold. Od hlubokého lesku laku, po precizní prošívání sedla a třpytivé chromy, které zachytí světlo i každý pohled, Bonneville Speedmaster je pečlivě zpracován a perfektně nalakován.

Přepracovaný komfort a ovládání

Pro rok 2026 byla jízdní pozice Speedmasteru jemně upravena, nová řídítka nabízí intenzivnější spojení se strojem, přesto zachovávají pohodový charakter motocyklu. Nízká výška sedla 705 mm je přístupná pro jezdce všech velikostí a konfiguraci sedla lze upravit pro jízdu ve dvou nebo sólo, v závislosti na vkusu nebo cestovních potřebách.

Sedlo jezdce i spolujezdce má nový design se širší základnou a silnější pěnou pro vylepšený komfort a dostalo elegantní kontrastní prošívání. Kdykoliv si cesta řekne o společnost, oddělená sedla poskytnou kilometry sdíleného komfortu a lze přidat i opěrku pro spolujezdce. Pro jízdy sólo lze odstranit sedlo spolujezdce pro přiostření obnažené zadní siluety, nebo pro přidání nosiče zavazadel.

Inovativní zadní zavěšení Speedmasteru spočívá v kyvném rámu se skrytým centrálním tlumičem s přepákováním. Je tak zachována obnažená silueta hardtailu – motocyklu bez zadního odpružení – kombinující vzhled zakázkových strojů s moderními výkony. Vpředu poskytne vidlice Showa o průměru 47 mm štědrý zdvih, umožňující Speedmasteru s lehkostí vstřebat vše, co se na silnici namane.

Intuitivní, na jezdce orientované funkce zahrnují nové náklonové ABS a kontrolu trakce, ovládané pokročilou jednotkou IMU, poskytující jezdci nenápadnou oporu za všech podmínek. Dva jízdní režimy Road a Rain odladí odezvu plynu a nastavení kontroly trakce, zatímco tempomat přidá na pohodlí při delších cestách. Spojka typu slip/assist se postará o hladké změny rychlostí a elektronický plyn ride-by-wire o precizní kontrolu. Brzdové třmeny Brembo a dvojice 310mm předních kotoučů zajistí silný a dobře dávkovatelný brzdný účinek.

Legendární výkon Bonnevillu

Srdcem Speedmasteru je 1200cm3 dvouválec Triumph Bonneville. S maximálním výkonem 78 koní a vysokým točivým momentem, vrcholícím 106 Nm už při nízkých otáčkách, je odezva motoru okamžitá při každém otočení plynu, doprovázená vlnou točivého momentu, který pohání jezdce vstříc horizontům.

Klikový hřídel s ojničními čepy po 270 stupních zaručuje responzivní, zábavnou jízdu, zatímco norma EURO 5+ znamená nízké emise a vynikající spotřebu. Chromovaný výfuk, hladce přecházející do dvojice seříznutých tlumičů, obstarává charakteristicky hluboký, bohatý zvuk Bonnevillu Speedmaster.

Nová sada s restriktorem pro řidičské oprávnění A2 je dostupná pro rok 2026, což umožňuje mladším jezdcům v Evropě, aby zažili kouzlo Speedmasteru bez nutnosti čekat na rozšíření řidičského průkazu.

Stvořen k osobitosti

Speedmaster je platforma pro sebevyjádření. S více než 100 dostupnými originálními položkami příslušenství Triumph si může každý jezdec přizpůsobit motocykl svému stylu a potřebám.

Od brašen z kůže nebo voskované bavlny, po cestovní větrné štítky a plotny na nohy, zvýšená řídítka, kapkovitá zrcátka, znaky nebo boční držák registrační značky, veškeré příslušenství je navrženo a testováno spolu s motocyklem a platí pro něj stejná dvouletá záruka bez omezení počtu kilometrů.

Na cestě

S dvouletou zárukou bez omezení kilometrů a servisním intervalem 16 000 kilometrů, který je nejlepší ve třídě, je Speedmaster stvořen pro více času na cestě a méně času v dílně, čímž dává jezdcům svobodu užít si každý kilometr.

Zákazníci ve Velké Británii si mohou nakonfigurovat a rezervovat svůj Bonneville Speedmaster online s použitím nového rozhraní Reserve My Triumph. Tím, že si zajistí a složí zálohu na preferovaný model a zvolenou barvu skrze svého zvoleného obchodníka, si mohou být zákazníci jistí tím, že budou mezi prvními, kdo si převezme nový motocykl. Rezervační systém na nové motocykly bude postupně zaveden napříč Evropou a dalšími hlavními trhy od jara 2026.

 

SPECIFIKACE

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený řadový dvouválec, 8 ventilů, SOHC, 270° firing order
Objem 1200 cm3
Vrtání 97.6 mm
Zdvih 80.0 mm
Kompresní poměr 10:1
Maximální výkon 78 PS / 77 bhp (57.5 kW) při 6 000 ot./min.
Točivý moment 106 Nm při 3 750 ot./min.
Plnění Elektronické vstřikování paliva s elektronicky řízeným plynem. 2 jízdní módy (Road, Rain)
Výfuk Dvouplášťový výfukový systém 2-do-2 z chromované oceli, koncovky tlumičů z chromované oceli
Sekundární převod Řetěz s X-kroužkem
Spojka V olejové lázni, vícelamelová, slip & assist
Převodovka 6 rychlostí

 

ŠASI
Rám Ocelové trubky s ocelovou kolébkou
Kyvná vidlice Oboustranná z ocelových trubek
Přední kolo Vyplétané kolo s hliníkovým ráfkem, 32 drátů, 16 x 2.5 palce
Zadní kolo Vyplétané kolo s hliníkovým ráfkem, 32 drátů, 16 x 3.5 palce
Přední pneumatika 130/90-16
Zadní pneumatik 150/80-16
Přední odpružení Vidlice Showa Ø 47mm
Zadní odpružení Centrální tlumič KYB RSU s přepákováním
Přední brzda Dva Ø310mm pevné kotouče, Brembo dvoupístkové plovoucí třmeny, OCABS
Zadní brzda Jeden Ø255mm kotouč, jednopístkový plovoucí třmen Nissin, OCABS
Přístrojová deska a funkce Analogový rychloměr s multifunkčním LCD displejem

 

ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka 2220 mm
Šířka řídítek 910 mm
Výška bez zrcátek 1055 mm
Výška sedla 705 mm
Rozvor 1500 mm
Úhel řízení 25.3 °
Závlek 91.4 mm
Objem nádrže 14 litrů
Pohotovostní hmotnost 263 kg

 

SERVIS
Servisní interval 16 000km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve)

 

SPOTŘEBA A EMISE
Spotřeba 4.4 l/100km
Emise 102 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy.