VYLEPŠENÉ CESTOVNÍ SCHOPNOSTI SE SPORTOVNÍM VÝKONEM
- Triumph uvádí nový adventure sport-tourer Tiger Sport 800, který nabízí vzrušující sportovní výkony, vylepšenou cestovní výbavu a vynikající poměr ceny a hodnoty
- Posílené cestovní schopnosti s centrálním stojanem, kryty rukou, vyhřívanými rukojeťmi a dvoudílným Komfortním sedlem již ve standardu
- Integrovaná lakovaná zavazadla dodávaná jako standard, s barevně sladěnými bočními kufry a vrchním boxem na dvě přilby s dvojitou opěrkou zad, uchycenými na hliníkový nosič
- Tiger Sport 800 Tour bude dostupný od února 2026
Triumph Motorcycles přidává nový adventure sport-tourer do své modelové řady pro rok 2026 a představuje Tiger Sport 800 Tour, který nabízí vzrušující sportovní výkon, vylepšenou výbavu a mimořádný poměr ceny a hodnoty.
Tiger Sport 800 Tour staví na oceňovaném Tigeru Sport 800 s přidanými cestovními prvky, dodávanými ve standardu. Ty zahrnují centrální stojan, vyhřívané rukojeti, kryty rukou a dvoudílné komfortní sedlo.
Nový model, připravený na jakékoliv dobrodružství, disponuje také hliníkovým nosičem zavazadel s integrovanými, barevně sladěnými bočními kufry a vrchním boxem na dvě přilby s dvojitou opěrkou zad. Pro přidanou bezpečnost a uživatelskou přívětivost získává Tour také systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS).
Tiger Sport 800 Tour je dostupný ve dvou nových výrazných zbarveních, která podtrhují jeho dynamický styl. Matná Cobalt znamená okázalý moderní vzhled s hluboce modrými tóny, se kterými kontrastuje matná černá Sapphire a matně zlaté detaily na kokpitu, kapotáži a zadních panelech. Pro jezdce, kteří preferují sytější barvy, nabízí rudá Carnival bohatý lesklý povrch, párovaný s detaily v černé Sapphire a stejnými zlatými akcenty pro dramatické, energické vzezření. Obě zbarvení elegantně přechází i na sladěné kufry a vrchní box, čímž vytváří plně integrovaný, prémiový vzhled.
Vysoce výkonný 800 cm3 tříválec Triumph, který debutoval v Tigeru Sport 800, pohání i nový model Tour, kde nabízí strhujících 115 koní maximálního výkonu v 10 750 otáčkách za minutu. 90 % točivého momentu je k dispozici skrz střední pásmo otáček a vrcholí v 84 Nm v 8 500 otáčkách za minutu, což znamená hbitou a okamžitou odezvu napříč otáčkovým spektrem.
Díky jistě působícímu šasi, nastavitelnému odpružení Showa, radiálním brzdovým třmenům a pohotovostní hmotnosti 232 kilogramů (včetně dodávaných zavazadel), je Tiger Sport 800 agilní a svižně reagující. Výrazná kapotáž a standardně dodávaný nastavitelný větrný štít poskytuje vylepšenou ochranu před větrem. Na dvoudílném Komfortním sedle je dostatek místa pro pasažéra a velké, barevně sladěné boční kufry o kapacitě 57 litrů, spolu s velkým 49litrovým vrchním boxem, disponují zavazadlovým prostorem pro dva.
Nový Tiger Sport 800 Tour přidává TPMS do sady komplexních, na jezdce zaměřených technologií, která již obsahuje tři jízdní módy, elektronický plyn a vypínatelnou kontrolu trakce. Optimální kontrolu i v těch nejnáročnějších podmínkách zajistí rychlořazení Triumph Shift Assist, náklonové ABS a náklonová kontrola trakce. Standardní výbava jako je LED osvětlení, multifunkční LCD a TFT přístrojový panel se šipkovou navigací a Bluetooth konektivita s telefonem dále zlepšuje jízdní zážitek.
Paul Stroud, obchodní ředitel Triump Motorcycles, říká: „Tiger Sport 800 Tour kombinuje prověřené sportovní výkony a agilitu Tigeru Sport 800 a přidává plnou cestovní výbavu, dodávanou jako standard.“
„O tento motocykl si naši zákazníci říkali a je navržen pro zvýšení komfortu a schopností při dlouhých dobrodružstvích. Tím, že nabízí takovou úroveň výbavy za atraktivní cenu, činí kategorii sport-touring dostupnější a vytváří lákavou nabídku, která pomůže našemu tržnímu podílu růst.“
SPORTOVNÍ VÝKONY
Tříválec v Tigeru Sport 800 Tour nabízí ryzí vzrušení s hladkým a lineárním podáním výkonu, které kombinuje nízko položený točivý moment dvouválce s vysokootáčkovým výkonem řadového čtyřválce. Trojice sacích hrdel umožňuje unikátní řev tříválce Triumph ze sportovního výfuku, který lze ještě vylepšit tlumičem Akrapovič z nabídky příslušenství.
Stejně jako na Tigeru Sport 800, disponuje Tour rovněž přesnou šestistupňovou převodovkou, standardně osazenou rychlořazením Triumph Shift Assist, které zajistí, že je každé přeřazení hladké, precizní a bez námahy, a to i na delších cestách.
AGILITA BEZ NÁMAHY
Navržen pro hbité řízení a stabilní jistotu na každém povrchu, disponuje Tiger Sport 800 špičkovými nastavitelnými komponenty tlumení. Odpružení zahrnuje přední 41mm obrácenou vidlici Showa s nastavitelným odskokem a kompresí, spárovanou s centrálním tlumičem Showa s nastavitelným odskokem, 150 mm zdvihem kola a odděleným hydraulickým nastavením předpětí pro rychlé naladění při naložení zavazadel nebo pasažéra.
Brzdný účinek vychází z radiálně uchycených čtyřpístkových třmenů s logem Triumph a dvojice 310mm předních kotoučů, podpořených jednopístkovým plovoucím třmenem a 255mm kotoučem na zadním kole. Tato kombinace poskytuje precizní kontrolu a silný zastavovací účinek, a to i při plném zatížení. Lehká litá kola z hliníku jsou obuta do sportovně-cestovních pneumatik Michelin Road 5 pro spolehlivou přilnavost a stabilitu za všech podmínek.
Tiger Sport 800 Tour zachovává prostornou jízdní pozici a ergonomicky navržené Komfortní sedlo pro jezdce i pasažéra má integrované úchopy pro dodatečné bezpečí. Komfortní sedlo, nyní dodávané ve standardu, přidává technologii 3D síťky pro optimální rozložení hmotnosti a integrované vzduchové kanálky pro lepší větrání. Zahrnutí krytů rukou a vyhřívaných rukojetí je zárukou, že jezdci dostanou vše, co potřebují, aby si užili příští dobrodružství.
Přístupná výška sedla 835 mm a úzká stavba v místě sedla zjednodušuje manévrování v nízké rychlosti, centrální stojan pak činí parkování a údržbu snazší. Jednou rukou nastavitelný větrný štítek a integrované deflektory zlepšují ochranu před vnějšími vlivy ve vyšších rychlostech. Nádrž na 18,6 litru znamená dlouhý dojezd, díky štědrému zavazadlovému prostoru o kapacitě 106 litrů je tu dost místa na dvě integrální přilby velikosti XL (dvě ve vrchním boxu, nebo po jedné v každém bočním kufru) a prostor na všechno od týdenního nákupu po víkendové výlety.
TECHNOLOGIE ZAMĚŘENÁ NA JEZDCE
Ať už jedete dálku nebo řežete zatáčky, Tiger Sport 800 Tour je vybaven technologiemi zaměřenými na jezdce, aby učinil každou jízdu snadnou. Inteligentní elektronika a volitelné jízdní módy upravují přísun výkonu a jízdní asistenty podle podmínek, nové TPMS, zahrnuté ve standardu, přidá na klidu.
Tři jízdní módy, Sport, Road a Rain jsou dostupné na stisk tlačítka. Sport přiostří odezvu plynu pro lepší pocit z dynamiky, Road nabídne vyvážený výkon pro každodenní ježdění a Rain poskytne extra jistotu v mokrých podmínkách. Náklonové ABS a kontrola trakce dále posouvají úroveň jistoty, když se podmínky stanou náročnými.
Konektivita a viditelnost jsou neméně pokročilé. Systém konektivity My Triumph je dodáván ve standardu, umožňuje šipkovou navigaci, integraci telefonu a ovládání hudby přes Bluetooth. Přehledný multifunkční displej kombinuje LCD s barevnou TFT obrazovkou pro rychlý, intuitivní přístup k informacím, plně LED osvětlení zaručuje excelentní viditelnost a dotváří charakteristický, agresivní vzhled modelu Tiger Sport 800 Tour.
NEJNIŽŠÍ PROVOZNÍ NÁKLADY VE TŘÍDĚ
Tiger Sport 800 Tour nabízí nejlepší servisní intervaly ve třídě a kratší dobu strávenou v servisu, jako záloha je tu celosvětová dvouletá záruka bez omezení kilometrů, vztahující se i na originální příslušenství Triumph. Výsledkem jsou nižší provozní náklady a více času na cestě.
Pro jezdce, kteří chtějí motorku podle svého, nabízí Triumph 35 položek originálního příslušenství, sahajícího od stylu a ochrany až po výkonnostní vylepšení. Každé příslušenství je navrženo se stejnými standardy jako samotný motocykl, což zaručuje perfektní integraci a spolehlivost.
Tiger Sport 800 Tour lze objednávat již nyní u prodejců Triumph, ceny začínají na 390 000 Kč, stroje dorazí do obchodů od února 2026. Pro více detailů nebo nalezení lokálního prodejce navštivte triumphmotorcycle.cz.
SPECIFICATION – TIGER SPORT 800 TOUR
| ENGINE AND TRANSMISSION | |
| Typ | Chlazení kapalinou, 3 válce, 12 ventilů, DOHC |
| Objem | 798 cm3 |
| Vrtání | 78.0 mm |
| Zdvih | 55.7 mm |
| Komprese | 13.2:1 |
| Maximální výkon | 115 PS / 113 bhp (84.6 kW) při 10,750 ot. /min. |
| Maximální točivý moment | 84 Nm při 8,500 ot. /min. |
| Palivový systém | Sekvenční elektronické vstřikování Bosch Multipoint s elektronickým plynem. 3 jízdní módy (Rain, Road, Sport) |
| Výfuk | Nerezový systém svodů 3-do-1 s nerezovým tlumičem na straně |
| Sekundární převod | Řetěz s X-kroužkem |
| Spojka | V olejové lázni, vícelamelová, slip a assist funkce |
| Převodovka | 6 rychlostí, rychlořazení Triumph Shift Assist |
| PODVOZEK | |
| Rám | Páteřový rám z ocelových trubek |
| Kyvná vidlice | Oboustranná, listovaná ocel |
| Přední kolo | Litá slitina hliníku, 5 paprsků, 17 x 3.5 |
| Zadní kolo | Litá slitina hliníku, 5 paprsků, 17 x 5.5 |
| Přední pneumatika | 120/70 R 17 |
| Zadní pneumatika | 180/55 R 17 |
| Přední odpružení | Showa 41mm, obrácená vidlice s oddělenými funkcemi, nastavitelná komprese a odskok, 150mm zdvih kola |
| Zadní odpružení | Showa centrální tlumič s nastavitelným odskokem a hydraulickým nastavením předpětí, 150mm zdvih kola |
| Přední brzda | Dva Ø310mm plovoucí kotouče, čtyřpístkové radiální třmeny |
| Zadní brzda | Jeden Ø255mm pevný kotouč, jednopístkový plovoucí třmen |
| Přístroje | LCD multifunkční přístrojový panel s integrovanou barevnou TFT obrazovkou |
| ROZMĚRY A HMOTNOST | |
| Délka | 2182 mm |
| Šířka (Řídítka) | 915 mm |
| Výška bez zrcátek | 1386 mm / 1303 mm (vysoká / nízká poloha větrného štítku) |
| Výška sedla | 835 mm |
| Rozvor | 1422 mm |
| Úhel řízení | 23.8 ° |
| Závlek | 99 mm |
| Pohotovostní hmotnost | 232 kg |
| Objem nádrže | 18.6 litres |
| SERVIS | |
| Servisní interval | 16 000 km / 12 měsíců (podle toho co nastane dříve) |
| SPOTŘEBA A EMISE (EU) | |
| Spotřeba | 4.7 litru / 100 km |
| Emise | 109 g/km
EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |
















