Tým Triumph Factory Racing se připravuje na svůj dlouho očekávaný debut ve třídě 450 v seriálu AMA Supercross, kde jej budou reprezentovat Jordon Smith a Austin Forkner. Zatímco Smith dokončuje závěrečnou fázi rekonvalescence po operaci ramene, Forkner nastoupí do kategorie 450SX minimálně v úvodních šesti závodech sezony na motocyklu TF 450-X. Sezona 2026 odstartuje 10. ledna 2026 na stadionu Angel Stadium v kalifornském Anaheimu.
Po velmi úspěšné první sezoně s týmem Triumph Factory Racing v roce 2025, která zahrnovala i první vítězství značky Triumph ve finálové jízdě 250SX, se třicetiletý Jordon Smith těšil na další krok ve své kariéře v podobě přestupu do třídy 450SX. Zranění ramene z posledního kola SMX však vyžadovalo chirurgický zákrok, který jeho plánovaný debut na TF 450-X odložil. Jordon se vrátí do závodního kolotoče ve chvíli, kdy bude plně zotavený a znovu v závodním tempu, což se očekává v sedmém kole seriálu v Arlingtonu v Texasu.
V rámci přípravy na nadcházející sezonu strávil Austin Forkner několik dní testováním modelu TF 450-X, aby získal zkušenosti s motocyklem vyšší kubatury pro případný budoucí přestup do této kategorie. Jezdec z Missouri si s větším motocyklem okamžitě porozuměl a společně s týmem bylo rozhodnuto, že odjede úvodní závody 450SX. Aktuální plán počítá s tím, že se Forkner následně vrátí k modelu TF 250-X a bude závodit v divizi 250SX East, což se časově shoduje s návratem Jordona Smithe.
Nasazení Smitha a Forknera do seriálu AMA 450SX Supercross představuje další novou kapitolu pro značku Triumph, a to teprve ve třetím roce působení britského výrobce v offroadových závodech. Mikkel Haarup bude v roce 2026 rovněž závodit na modelu TF 450-X, a to v rámci šampionátu Pro Motocross, který začíná v květnu. Dánský jezdec obsadil v roce 2025 šesté místo v konečném hodnocení třídy 250, přestože vynechal dva závody. Během letní sezony bude Mikkel pokračovat ve vývoji motocyklu třídy 450 jako součást příprav na návrat do MXGP v roce 2027.
Sestavu týmu doplňuje Jalek Swoll, který se po zranění vrací s novou motivací uspět v divizi 250SX East. V uplynulých dvou sezonách předvedl na modelu TF 250-X velmi slibnou rychlost, včetně historicky prvního pódiového umístění značky Triumph v Pro Motocross. Jezdec z Floridy věří v silný návrat při startu sezony na konci února a jeho cílem je bojovat v čele startovního pole.
Jordon Smith
„Mám obrovskou radost z toho, že se příští rok posunu do třídy 450 a budu závodit za Triumph Factory Racing. Cítím, že jsem si v kategorii 250 své odjel, dosáhl jsem řady dobrých výsledků a věřím, že dokážu přenést svůj styl jízdy i do vyšší kubatury. Těším se na spolupráci s týmem při dalším vývoji motocyklu a na silné závodní výkony. Bohužel pád při tréninku v Las Vegas, kdy jsem si vykloubil rameno, vedl k nutnosti operace rotátorové manžety a labra. Na rehabilitaci pracujeme každý den a vše se vyvíjí dobře, návrat do závodů je ale možný až v Arlingtonu. Samozřejmě je pro mě velkým zklamáním nebýt na startu sezony, zvlášť když jde o důležitý moment pro Triumph i další kapitolu mé kariéry, ale už se nemohu dočkat, až se vrátím na trať a znovu usednu na TF 450-X.“
Austin Forkner
„Mám obrovskou radost z příležitosti zahájit sezonu 2026 ve třídě 450SX. Ať už tuto zkušenost vezmeme jako přípravu před 250SX East, nebo se z ní vyvine plnohodnotná sezona, vnímám ji jako skvělou šanci. Těším se, až zjistím, kde se v konkurenci třídy 450 budu pohybovat. V posledních týdnech jsem strávil na větším motocyklu hodně času a zatím to funguje opravdu dobře. Můj styl jízdy si s čtyřistapadesátkou rozumí a už se nemohu dočkat prvního závodu v Anaheimu.“
Jeremy Coker – Generální manažer Triumph Racing America
„Vstup do třídy 450SX v roce 2026 je pro Triumph velmi vzrušujícím krokem a máme radost, že jej podnikáme právě s Jordanem a Austinem na modelu TF 450-X. Původní plán počítal s nasazením Jordona a vím, kolik práce během zimní přípravy odvedl, aby byl na tuto výzvu připravený. Jeho zranění bohužel znemožnilo start sezony a veškeré úsilí se nyní soustředí na co nejrychlejší návrat. Příležitost závodit ve třídě 450 však dostane velmi brzy a my se na to nesmírně těšíme, zvlášť po všem, čeho jsme společně dosáhli v minulé sezoně.
Zároveň jsme chtěli udržet naše plány pro třídu 450 v chodu a po testovacích dnech s Austinem jsem nadšený, že se této příležitosti chopil a sezonu zahájí v Anaheimu. Je to skvělá šance jak pro něj, tak pro celý tým. Na vývoji továrního motocyklu pracujeme velmi intenzivně, a i když Austin neměl na přípravu s větší kubaturou mnoho času, těšíme se na start nového roku, postupné zlepšování závod po závodě a na Jordanův návrat v průběhu sezony.“
Ian Kimber – Vedoucí globálních závodních programů Triumph Motorcycles
Jsme velmi nadšení, že se TF 450-X představí v seriálu AMA Supercross a že můžeme náš závodní program posunout zase o krok dál. Okolnosti se sice nevyvinuly přesně podle původního plánu, ale to k motorsportu patří. Máme radost, že se Jordonovo rameno dobře hojí, a těšíme se, až se brzy vrátí na trať a nastoupí ve třídě 450. Po jeho silné první sezoně s týmem v roce 2025 bylo zřejmé, jak moc se na přestup do 450SX těšil.
Zvažovali jsme všechny možnosti a po tom, co jsme viděli Austina na motorce, bylo jasné, že pro něj může jít o velmi pozitivní krok. Jeho návrat k závodění byl dlouhou cestou a tento plán je zaměřený výhradně na postupné zlepšování závod po závodě, s realistickými očekáváními. Je to velmi vzrušující období a těšíme se, jaký pokrok Austin předvede. Zároveň nám tento krok umožňuje neodkládat debut v třídě 450 a vybudovat si určitou dynamiku už od Anaheimu 1, ještě před Jordanovým návratem. Nemůžeme se dočkat, až v lednu uvidíme TF 450-X na startovním roštu.“






