Příjmy společnosti Xiaomi za 3. čtvrtletí 2024 překonaly odhady trhu

Rekordní výsledky potvrzují úspěšnost strategie zaměřené na prémiové produkty

Chytrý ekosystém „Člověk x Auto x Domov“ je hnací silou růstu

Xiaomi, globální technologická společnost zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, zveřejnila své neauditované konsolidované výsledky za tři měsíce končící 30. září 2024. Příjmy za toto období dosáhly rekordních 92,5 miliardy RMB (306,1 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 30,5 % a třetí po sobě jdoucí čtvrtletí robustního růstu. Upravený čistý zisk činil 6,3 miliardy RMB (20,8 miliardy Kč1).

Strategie prémiového zaměření přinesla významné výsledky a celková hrubá marže činila 20,4 %. Tři hlavní segmenty Xiaomi – chytré telefony, produkty IoT a životního stylu a internetové služby – dosáhly tržeb 47,5 miliardy RMB (157,2 miliardy Kč1), 26,1 miliardy RMB (86,4 miliardy Kč1) a 8,5 miliardy RMB (28,1 miliardy Kč1). Divize chytrých elektromobilů (EV) a další nové iniciativy vygenerovaly příjmy 9,7 miliardy RMB (32,1 miliardy Kč1), čímž se přiblížily k hranici 10 miliard RMB (33,1 miliardy Kč1) a překonaly očekávání. Tento růst podtrhuje roli ekosystému „Člověk x Auto x Domov“, který se stal novým motorem růstu společnosti.

K 30. září 2024 dosáhly peněžní zdroje Xiaomi rekordní výše 151,6 miliardy RMB (501,6 miliardy Kč1). Během nákupního festivalu Double 11 překročila celková hodnota zboží prodaného napříč kanály (GMV) 31,9 miliardy RMB (105,6 miliardy Kč1), což představuje historický rekord. S růstem jednotlivých segmentů posiluje Xiaomi svou konkurenceschopnost a vstupuje do nové etapy rozvoje.

Podíl společnosti Xiaomi na trhu chytrých telefonů v pevninské Číně roste již třetí čtvrtletí po sobě a prodeje řady Xiaomi 15 překračují 1 milion kusů

Celosvětové dodávky chytrých telefonů Xiaomi dosáhly ve 3. čtvrtletí 43,1 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 3,1 %. Podle společnosti Canalys se celosvětové dodávky chytrých telefonů Xiaomi zařadily mezi tři nejlepší značky chytrých telefonů na světě již 17. čtvrtletí v řadě, a to s tržním podílem 13,8 %. Zejména v pevninské Číně se Xiaomi v žebříčku dodávek chytrých telefonů dostalo na 4. místo, přičemž jeho tržní podíl se meziročně zvýšil o 1,2 procentního bodu na 14,7 %, což znamená tři po sobě jdoucí čtvrtletí růstu tržního podílu.

Ve 3. čtvrtletí dosáhly tržby společnosti Xiaomi z prodeje chytrých telefonů 47,5 miliardy RMB (157,2 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 13,9 %. Společnost nadále dosahovala významného pokroku ve své strategii premiumizace chytrých telefonů. Podle údajů třetích stran tvořily smartphony Xiaomi s cenou 3 000 RMB (9 927 Kč1) a vyšší 20,1 % celkových dodávek smartphonů v pevninské Číně, což je meziročně o 7,9 procentního bodu více. Podle cenového segmentu dosáhla společnost Xiaomi ve třetím čtvrtletí 2024 meziročního nárůstu tržního podílu ve třech cenových segmentech chytrých telefonů v pevninské Číně. V segmentu 3 000 až 4 000 RMB (9 927 – 13 236 Kč1) dosáhl tržní podíl společnosti Xiaomi 18,1 %, což představuje meziroční nárůst o 9,3 procentního bodu. V segmentu 4 000 – 5 000 RMB (13 236 – 16 545 Kč1) dosáhl tržní podíl společnosti Xiaomi 22,6 %, což představuje meziroční nárůst o 9,7 procentního bodu. V segmentu 5 000 až 6 000 RMB (16 545 – 19 854 Kč1) dosáhl podíl společnosti Xiaomi na trhu 6,9 %, což představuje meziroční nárůst o 2,4 procentního bodu.

Řada prémiových smartphonů Xiaomi nadále vykazuje silný růst, přičemž řada Xiaomi 15 dosáhla objemu prodeje 1 milionu kusů rychleji než předchozí generace. Od svého debutu je tato řada trvale nejprodávanější a stanovuje nové rekordy v počátečních prodejích vlajkových smartphonů. Během nákupního festivalu 2024 Double 11 vedla jak v objemu prodejů, tak v tržbách na hlavních platformách elektronického obchodování v cenovém segmentu 4 000 – 5 999 RMB (13 236 – 19 850 Kč1).

Hrubá marže z podnikání v IoT oblasti dosahuje nového maxima, dodávky klimatizací a praček rostou o více než 50 %

Divize IoT a životního stylu si ve 3. čtvrtletí udržela silnou dynamiku růstu, když její tržby dosáhly 26,1 miliardy RMB (86,4 miliardy Kč1), což je meziroční nárůst o 26,3 %, a hrubá zisková marže dosáhla rekordní výše 20,8 %, tedy meziročně o 2,9 procentního bodu více.

Díky využití vlastní technologie k vývoji inovativních produktů dosáhl ekosystém IoT společnosti Xiaomi růstu objemu i hodnoty. Dodávky chladniček i praček dosáhly rekordních hodnot: dodávky klimatizací přesáhly 1,7 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o více než 55 %, dodávky ledniček přesáhly 810 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o více než 20 %, a dodávky praček přesáhly 480 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o více než 50 %.

Podle společnosti Canalys celosvětové dodávky tabletů Xiaomi pokračovaly v rychlém růstu a udržely si 5. místo na světě a 3. místo v pevninské Číně. Dodávky globálních nositelných produktů Xiaomi se meziročně zvýšily o více než 50 % a dodávky chytrých hodinek i bezdrátových sluchátek dosáhly rekordních hodnot.

Tržby z internetových služeb dosáhly nového maxima a hrubá marže zůstala na vysoké úrovni

Během sledovaného období zaznamenala divize internetových služeb rychlý růst, přičemž příjmy vzrostly o 9,1 % meziročně na rekordních 8,5 miliardy RMB (28,1 miliardy Kč1). Hrubá marže internetových služeb dosáhla 77,5 %, což představuje nárůst o 3,1 procentního bodu oproti předchozímu roku.

Základna internetových uživatelů společnosti Xiaomi se dále rozšiřovala. Měsíční aktivní uživatelé (MAU) dosáhli globálně i v pevninské Číně historických maxim. V září 2024 dosáhl globální MAU 685,8 milionu (+10,1 % meziročně), zatímco v pevninské Číně činil 167,9 milionu (+10,6 % meziročně).

Xiaomi SU7 překonává cíl 100 000 dodaných vozů a příjmy z chytrých elektromobilů se blíží 10 miliardám RMB (33,1 miliardám Kč1)

Divize chytrých elektromobilů (EV) zaznamenala další růst, který překonal očekávání. Ve třetím čtvrtletí roku 2024 dosáhly příjmy z EV a dalších nových iniciativ 9,7 miliardy RMB (32,1 miliardy Kč1), přičemž hrubá marže tohoto segmentu vzrostla na 17,1 %. Xiaomi zvýšilo výrobu, přičemž dodávky modelů řady SU7 dosáhly během čtvrtletí 39 790 kusů. K 30. září 2024 činil celkový počet dodaných vozů SU7 67 157 kusů.

V říjnu 2024 dosáhly měsíční dodávky vozidel řady SU7 více než 20 000 kusů. Kumulativní produkce dosáhla 100 000 automobilů dne 13. listopadu 2024, přičemž cíle dodávek 100 000 vozů bylo dosaženo 18. listopadu 2024. Společnost Xiaomi plánuje dodat celkem 130 000 vozidel za celý rok 2024. Prodejní a servisní síť Xiaomi se rychle rozšiřuje – k 30. září 2024 zahrnovala 127 prodejních center v 38 městech po celé Číně.

V říjnu 2024 prototyp modelu Xiaomi SU7 Ultra dokončil výzvu na okruhu Nürburgring Nordschleife a vytvořil rekord jako „nejrychlejší čtyřdveřový vůz na světě“ s časem 6′ 46″874.

Nyní jsou otevřeny předobjednávky sériově vyráběného vozu Xiaomi SU7 Ultra, který je poháněn systémem tří motorů sestávajícím ze dvou vlastních motorů Xiaomi HyperEngine V8 a jednoho motoru Xiaomi HyperEngine V6. Xiaomi SU7 Ultra dosahuje maximální projektované rychlosti 350 km/h. Cena Xiaomi SU7 Ultra je 814 900 RMB a počet předobjednávek dosáhl během prvních 10 minut 3 680 vozů. Oficiální uvedení na trh je plánováno na březen 2025.

Závazek stát se globálním lídrem v rozvíjející se oblasti špičkových technologií díky zvýšeným investicím do výzkumu a vývoje

Xiaomi se zavazuje investovat do základních technologií a upevnit svou pozici globálního lídra v oblasti špičkových technologií. Ve třetím čtvrtletí roku 2024 dosáhly náklady na výzkum a vývoj 6 miliard RMB (19,9 miliardy Kč1), což je meziročně o 19,9 % více. K 30. září 2024 zaměstnávala společnost 20 436 odborníků na výzkum a vývoj a celkový počet patentů Xiaomi po celém světě přesáhl 41 000.

Navíc se systém chytrého řízení od Xiaomi plně přizpůsobí konceptu end-to-end velkých modelů (large model) a bude přejmenován na HAD. První průkopnická verze tohoto produktu je plánována na uvedení koncem prosince 2024. K dnešnímu dni pokryl chytrý systém řízení Xiaomi více než 75 milionů kilometrů, přičemž 81 % této vzdálenosti bylo ujeto s využitím funkce NOA (Navigate on Autopilot). Tato technologie byla nasazena ve 333 městech po celé Číně, kde je dostupná u modelu Xiaomi SU7, což dokládá výrazný pokrok společnosti v oblasti chytrého řízení.

Od 30. října 2024 zahájily modely Xiaomi SU7 Pro a Xiaomi SU7 Max postupné zavádění funkce městské navigační asistence (urban NOA), což představuje nový milník ve vývoji chytrého řízení Xiaomi.

V říjnu 2024 společnost Xiaomi oficiálně uvedla na trh systém Xiaomi HyperOS 2, který představuje významný krok k vybudování komplexního ekosystému umělé inteligence. Obsahuje tři základní technologické inovace (HyperCore, HyperConnect a HyperAI) a nabízí globálním uživatelům nové a pokročilé zkušenosti v oblasti základních funkcí, chytrého propojení napříč zařízeními a interakcí s AI.

 

1 Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 3,309 Kč) k 18. 11. 2024.