ODBORNÁ POROTA JE PŘIPRAVENA HODNOTIT
- Triumph odhaluje přihlášené stavby od osmi týmů, které usilují o titul nejoriginálnější custom úpravy pro rok 2025.
- Každý tým zastupuje svou zemi a spolupracuje s vybraným místním specialistou na přestavby motocyklů.
- Čtyřčlenná odborná porota posoudí každý projekt podle jednotného tématu: Ikony britské originality.
Soutěž o nejoriginálnější custom úpravu motocyklu značky Triumph pro rok 2025 právě začíná, a Triumph oficiálně odhaluje přihlášené projekty i složení poroty pro soutěž Triumph Originals 2025.
Osm týmů z celého světa vytvořilo unikátní přestavby pro tuto globální soutěž zaměřenou na modely řady Modern Classics. Každý tým vycházel ze zadání „Ikony britské originality“ a při návrhu úzce spolupracoval s místním stavitelem vybraným pro danou zemi.
Týmy z USA, Kanady, Mexika, Brazílie, Francie, Itálie, Thajska a Velké Británie představily svůj jedinečný pohled na britský kulturní vliv, a to prostřednictvím vlastní interpretace vybraného modelu Triumph Bonneville.
SOUTĚŽNÍ PŘÍSPĚVKY
Zástupce USA přichází s úpravou inspirovanou závodními stroji, která vzdává hold bohaté závodní komunitě v Indianapolis a zároveň odkazuje na britské výrobní dědictví značky Triumph. Stavba vychází z modelu Bonneville T120 a vyniká výrazným modro-žlutým lakováním, retro logy a siluetou města v grafice. Za designem a úpravou stojí Bret Johnson z Triumph Indianapolis, na designu spolupracoval také Victor Tulli.
Mexický tým, zastoupený dílnou Aftercycles, sáhl po modelu Bonneville Bobber a inspiroval se ikonickými britskými značkami. Najdeme tu například kontrastní žluté prošívání koženého sedla ve stylu britské obuvnické legendy Dr. Martens™ nebo detail v podobě znaku inspirovaného nástupištěm 9 a ¾ ze světa Harryho Pottera.
Brazílie představuje stroj s názvem Gaijin – temně laděný café racer na základě modelu Speed Twin 1200 postavený týmem dílny Shibuya v São Paulu. Mezi ručně zpracované detaily patří decentní a vytříbený “scallop” motiv lakovaný na kapotážích, výrazný prolis nádrže a kompletně přepracovaná zadní část, jejíž tvar evokuje rychlost a pohyb i ve chvíli, kdy motocykl stojí.
Francouzská stavba z dílny FCR Original vzdává hold řadovému dvouválci Triumph, konstrukční inovaci, která stála v roce 1937 za přelomovým modelem Speed Twin. Základem se stal Speed Twin 1200 RS, u nějž tým kompletně přepracoval zadní část, aby vizuální pozornost směřovala k motoru jako hlavnímu prvku stavby. Přední kolo bylo vyrobeno na míru a výsledkem je čistá a úderná silueta. Lakování kombinuje ručně nanášenou měď a plátkové zlato, které podtrhují krásu a sílu motoru. Motocykl nese jméno Hail to the Twin.
Kanadský tým připravil s dílnou Motos Illimitées stavbu navrženou Pascalem Lauzonem v Quebecu. Zásadním prvkem je zakázkový výfukový systém, který využívá ručně tvarované svody z nerezové oceli a leštěný povrch. Výsledkem je hlubší a ostřejší zvukový projev. Stavba vychází z modelu Speed Twin 1200 RS, má snížená řídítka a zlaté přední vidlice ladí s vlastním lakováním v grafitovém a zlatém odstínu, doplněným ručně malovanými linkami a retro logem Triumph na nádrži.
Italskou stavbu vytvořil Giuseppe Carucci, zakladatel dílny South Garage Motor Co v Miláně. Inspiroval se nadčasovou elegancí, nenápadným luxusem a působivým kouzlem původních modelů Speed Twin z 30. a 40. let. Na základě svalnatého charakteru modelu Bonneville Bobber Carucci zcela přepracoval rám a s využitím precizních konstrukčních postupů navrhl výrazné custom díly, včetně zakázkově vyrobených předních vidlic.
Moo Yong z dílny The Zeus Custom v Bangkoku vytvořil stavbu s názvem Art of Motorcycle – custom verzi modelu Bonneville T100 v ikonickém stylu značky Zeus.
Součástí úpravy je ručně vyrobený krátký výfukový systém, který zdobí laserem gravírovaný motiv Zeus, a také ručně zpracované kožené doplňky, mezi nimiž nechybí integrovaná kapsa na peněženku s vyšívaným logem Zeus – kombinace stylu a praktičnosti.
Britskou stavbu připravila dílna Stockwell Design a Triumph London, a je inspirována britskou rock’n’rollovou scénou 60. let. Základem se stal model Bonneville T100 a výsledkem je The Bonneville Sunraiser, který zaujme leštěným hliníkem, nerezovými detaily a výrazným barevným schématem. Celek doplňuje zakázkové logo Triumph v kurzívě, které podtrhuje osobitý charakter stavby.
- UK
- UK
- THAILAND
- ITALY
- ITALY
- FRANCE
- FRANCE
- BRAZIL
- BRAZIL
ODBORNÁ POROTA
Čtyřčlenná odborná porota nyní zahajuje hodnocení všech přihlášených staveb. Krátký seznam pěti finalistů bude zveřejněn ještě tento měsíc, a poté bude mít i veřejnost možnost hlasovat pro svého favorita.
Porotci byli vybráni pro svou odbornost v oblasti designu motocyklů a custom úprav. Každý z nich bude posuzovat, jak jednotlivé stavby naplňují čtyři klíčová kritéria: Ikonický styl, Britská originalita, Řemeslné zpracování a Kreativita a inovace.
Porotu tvoří: Quique Berna (spoluzakladatel a kreativní ředitel Tamarit Motorcycles ve Španělsku), Ricardo Pessoa (zakladatel a kreativní ředitel Coolnvintage v Portugalsku), Kengo Kimura (zakladatel dílny Heiwa Motorcycle v Japonsku) a Steve Sargent (produktový ředitel společnosti Triumph Motorcycles).
Quique Berna z Tamarit Motorcycles bude v porotě hodnotit kategorii Ikonický styl.
Tamarit Motorcycles patří k nejznámějším značkám ve světě custom motocyklů s mezinárodním dosahem. Od založení v roce 2011 je Quique Berna klíčovou osobností růstu značky – přitáhl zákazníky ve více než 25 zemích s jasnou vizí: vytvářet jedinečné motocykly pro jedinečné lidi. Quique je zapálený pro klasickou estetiku, vede designový tým a osobně dohlíží na každý detail jednotlivých staveb. Jeho práce je výhradně spojená se značkou Triumph.
Jeho přístup spojuje kreativitu s hlubokým respektem k historii britského motocyklismu, což se odráží v jedinečných a exkluzivních strojích, které si zachovávají ducha značky Triumph, ale zároveň nesou nezaměnitelný rukopis Tamarit. Quique vyniká nejen jako talentovaný designér, ale také díky své podnikatelské vizi a schopnosti nabídnout řešení na míru, která z každé stavby dělají skutečně osobní a emocionální projekt. Je autorem některých z nejikoničtějších motocyklů značky Tamarit, jako jsou Black Dragon, Gullwing a Gullwing X.
Quique bude hodnotit estetiku motocyklu a jeho celkový vizuální dojem jako designového celku. Jeho úkolem bude určit, které ze staveb nejlépe ztělesňují ikonický a stylový vzhled.
Ricardo Pessoa, zakladatel dílny Coolnvintage, bude v porotě hodnotit kategorii Britská originalita. Jeho lisabonské studio je známé tím, že proměňuje klasické vozy Land Rover ve funkční umělecká díla, která definují řemeslné zpracování a nadčasový design. Ricarda od počátku poháněla celoživotní vášeň pro značku Land Rover – jeho prvotní inspirací byl čistý, funkční a upřímný charakter modelu Series III, který v sobě spojuje praktičnost a nadčasovou estetiku.
Ricardo je nejen podnikatel, ale také oceňovaný fotograf, známý svým osobitým přístupem k renovaci veteránů a vizuálnímu vyprávění příběhů. Mimo dílnu se věnuje i módním kampaním, cestovatelské fotografii a editoriálním projektům. Je spoluautorem knih 365, 10 Years a Portugal a působil jako kreativní ředitel při spolupráci Hot Wheels x Mattel, čímž dále upevnil svůj vliv ve světě automobilového designu i vizuální kultury.
Ricardova celoživotní oddanost renovaci, úpravám a oslavě ikonického britského vozu Land Rover z něj činí ideálního porotce pro kategorii Britská originalita. Bude posuzovat, do jaké míry jednotlivé stavby moderním způsobem odrážejí zadání „Ikona britské originality“, a hodnotit, jak jednotlivé týmy interpretovaly zadané téma.
Kengo Kimura, který v dubnu 2005 založil dílnu Heiwa Motorcycle, bude v porotě hodnotit kategorii Řemeslné zpracování. Tento vícenásobně oceněný stavitel získal titul Best in Show na Hot Rod Custom Show v letech 2016 a 2017 a v roce 2021 si odnesl ocenění Best Motorcycle in Europe za svůj projekt Triumph Three Arrows. Kimura-san je celosvětově uznávaný právě pro precizní řemeslné zpracování svých custom motocyklů, mezi které patří například Trapee, Parrot Star, Chillmussel nebo Sevenstar7, inspirované modelem Bonneville.
Kimura-san je vyhledávanou osobností světových médií, která ho zvou k rozhovorům i na prestižní akce. Nedávno se objevil i jako model v katalogu značky Rimowa, světově proslulého výrobce kufrů, kde byl představen jako jeden z předních japonských tvůrců.
Díky soutěživosti a citu pro detail, které si osvojil jako vrcholový sportovec v době studií, se Kimura naplno soustředí na svou vášeň – stavbu motocyklů s naprostým odhodláním a precizností.
Kengo Kimura bude posuzovat, do jaké míry jednotlivé stavby odpovídají pověsti značky Triumph, pokud jde o špičkovou kvalitu provedení a řemeslné zpracování. Zaměří se zejména na kvalitu konstrukce a detailní zpracování každého motocyklu.
Hodnocení kategorie Kreativita a inovace se ujme Steve Sargent, produktový ředitel značky Triumph. Jako člověk zodpovědný za design, styl a vývoj celé modelové řady Triumph má Steve hluboké porozumění tomu, jak kreativita a inovace ovlivňují charakter motocyklu a jeho atraktivitu pro jezdce. Jeho vášeň pro všechny typy motocyklů, nadšení pro jakýkoli styl jízdy a přesvědčení, že každý motocykl si zaslouží být tím nejlepším možným, výrazně ovlivnily podobu a rozvoj značky během uplynulých tří dekád.
Během své kariéry ve společnosti Triumph Motorcycles vedl výstavbu prvního závodu Triumph v Thajsku a následně stál u zrodu partnerství s firmou Bajaj v Indii, kde připravil vstup značky do třídy 400 cm³. Při svých cestách po celém světě sehrál klíčovou roli ve vzniku projektu Triumph Racing – spolupráce s Moto2 i prvního vstupu značky Triumph do světa motokrosu a endura. Za všemi těmito kroky stojí jeho absolutní oddanost inovacím a snaha posouvat hranice techniky a designu.
Steve Sargent bude vybírat stavby, které podle něj skutečně představují jedinečné kusy, jež v sobě spojují originální a inovativní design i konstrukční přístupy. Zaměří se především na technickou kreativitu každé stavby a bude hodnotit, jak jednotlivé týmy dokázaly vyvážit umělecký výraz s technickým provedením.
PROHLÉDNĚTE SI SOUTĚŽNÍ PŘÍSPĚVKY
Na webových stránkách společnosti Triumph je k dispozici speciální sekce, kde naleznete fotografie a podrobnosti ke každé custom stavbě. Fanoušci modelů Modern Classics a individuálních úprav si tak mohou začít vybírat svého favorita ještě před zahájením veřejného hlasování.