Od flat tracku po café racer: Triumph rozšiřuje řadu 400

  • Triumph Motorcycles vypouští do světa dva nové vzrušující přírůstky řady 400; úplně nový Tracker 400 a s nadšením očekávaný Thruxton 400
  • Tracker 400 přináší odvážný postoj flat-tracku, spojený s autentickým DNA Triumph
  • Thruxton 400 redefinuje ikonický café racer v nové generaci s říznými sportovními vlastnostmi
  • Pohon zajišťuje silnější provedení motoru TR-Series 398 cm3, poskytující 42 koní a nejlepší výkon ve vysokých otáčkách v rámci třídy, nyní s o 5 % vyšším maximem
  • Dostupnost u prodejců od března, pro ještě větší možnost volby 

Triumph odhalil dvě vzrušující novinky řady 400 pro rok 2026. S novým modelem Tracker 400 Triumph vůbec poprvé uvádí motocykl inspirovaný flat-track závoděním a nadšeně očekávaný Thruxton 400, který již vzbuzuje pozornost v Indii, zažívá svůj globální debut a přináší ikonický styl café raceru jezdcům celého světa.

Dva zábavné a agilní stroje mísí nádherný retro styling s nezaměnitelnou DNA Triumph a disponují vylepšeným motorem TR-Series, poskytujícím 42 koní v 9000 ot. / min. S výše posazeným omezovačem a vyšším výkonem v nejvyšších otáčkách nabízí poslední evoluce 5% nárůst maximálního výkonu. Oba modely kombinují prémiovou kvalitu a dostupné cenovky, čímž nabízí mimořádný poměr ceny a hodnoty.

Tracker 400 přichází s rovnými, širokými řídítky a přesazenými stupačkami pro dominantní jezdeckou pozici. Coby podpora slouží šasi odladěné pro ostřejší ovladatelnost a angažovaný jezdecký zážitek. Design zahrnuje krovku sedla, číselnou tabulku, hranatou nádrž, štítek nad světlem a kola v novém stylu, párovaná s pneumatikami Pirelli MT60 RX. Dostupný ve žluté Racing, černé Phantom a lesklé stříbrné Aluminium, vyzařuje Tracker 400 na silnici svůj flat-track charakter.

Thruxton 400 je současnou interpretací ikonické Thruxton siluety, přináší autentický styl café raceru s moderním pojetím. Dostupný v červené Carnival, bílé metalické Pearl s šedou Grey, a žluté metalické Racing, dostává clip-on řídítka na vidlici a vzadu umístěné stupačky pro sportovní jízdní pozici, doplněnou přenastaveným odpružením pro agilní a responzivní řízení.

Oba modely nabízí mimořádnou hodnotu s nejlepšími servisními intervaly ve třídě a komplexní dvouletou zárukou bez omezení kilometrů, která pokrývá i originální příslušenství Triumph. Tato kombinace zajišťuje nižší provozní náklady a větší klid pro majitele.

Paul Stroud, obchodní ředitel Triumph Motorcycles říká: „Speed 400, Scrambler 400 X a nedávno i Scrambler XC se staly globálními hity, vyhrály několik ocenění a mají rekordní prodeje. Tyto motocykly přivedly do rodiny Triumph více mladých jezdců a více žen než kdy předtím, a ukázaly tak přitažlivost prémiové značky na tomto trhu. Tento úspěch, vzniklý spojením vysoce kvalitního zpracování, moderních výkonů a nádherného retro stylu, odráží unikátní pozici Triumphu v segmentu.

„Nyní s modely Tracker 400 a Thruxton 400 navazujeme na tento úspěch dvojicí úplně nových strojů, které nabízí zákazníkům ještě větší výběr. Tyto motocykly, poháněné poslední a nejvýkonnější verzí motoru TR-Series, přináší nezaměnitelný charakter a podmanivý výkon.

„Tracker 400 přináší obnažený přístup flat-tracku, kdežto Thruxton 400 redefinuje ikonický název autentickým stylem café raceru pro novou generaci. Společně nabízí tyto modely jezdcům více zábavy, více stylu a ještě sportovnější svezení.“

TRACKER 400: STYL FLAT-TRACK PRO SILNICI

Nový Tracker 400 si bere inspiraci z flat-track závodění, zachycuje ryzí, obnaženou estetiku a soutěživého ducha spjatého s touto třídou, a přináší tak styl a charakter motocyklů, postavených na prašné ovály.

Obnažený charakter

Navržený tak, aby vystupoval z davu, kombinuje Tracker 400 design inspirovaný závody s agresivními liniemi pro nezaměnitelnou flat-track siluetu. Designová vodítka klasických Triumphů a ikonický profil motoru z něj dělají skutečného člena Modern Classic.

Nádrž ve stylu trackeru s vytvarovanými prolisy na kolena je elegantně spjata se štítkem nad světlem, barevně sladěnou krovkou sedla a koly se zdvojenými paprsky v univerzálních pneumatikách Pirelli MT60 RS s hrubým vzorkem pro výrazný, sportovní postoj. Coby Triumph Modern Classic disponuje Tracker charakteristickým profilem motoru s práškově lakovanými bočními víky a frézovanými žebry na hlavě válce. Nezaměnitelné DNA Triumph je patrné od klasického kulatého LED světlometu vpředu, po dvojici zvýšených výfukových koncovek vzadu.

Tracker 400 je v nabídce ve třech nápadných barevných schématech inspirovaných závody, z nichž každé nese výrazný nápis Tracker na nádrži, kontrastující se závodními pruhy a dramatickými detaily v podobě „skvrn od bláta“, elegantně přecházejícími na krovku sedla. Charakteristická číselná tabulka s číslem „400“ vzdává hold legendárním závodním flat-trackerům.

Lesklé stříbrné Aluminium zbarvení je zvýrazněné grafikou v červené Racing přes nádrž, krovku sedla, číselnou tabulku a kola. Žlutá Racing přidává na důrazu výraznou žlutou nádrží a krovkou sedla, kontrastující s elementy v černé Phantom a zvýrazněním ve žluté Racing na číselné tabulce a kolech. Černá Phantom pro temnější, agresivnější vzezření kombinuje ponurou černou se stříbrnou Dark, bílou Vanilla a akcenty v bílé metalické Pearl přes nádrž, krovku, číselnou tabulku a kola.

Vylepšená jízdní pozice

Vzpřímená s lokty ven – taková je esence flat-track stylu. Řídítka jsou o 23 mm širší a o 134 mm nižší než ty na modelu Speed 400, aby zdůraznila dynamický postoj motocyklu. Stupačky jsou přesazeny o 86 mm dále vzad a o 27 mm výš, čímž vytváří sebejistou, agresivní pozici. Tato ergonomie zajišťuje, že Tracker 400 jezdí přesně tak, jak vypadá, se svým výrazným autoritativním vzezřením.

Tracker 400, odladěný pro zábavu a sportovní výkony, dostal specifické šasi a prémiové komponenty odpružení. Vpředu nabízí černě eloxovaná 43mm obrácená vidlice Big Piston 140 mm zdvihu, plynový zadní centrální tlumič poskytuje 130 mm zdvihu a nastavení předpětí pro jízdu se spolujezdcem. Univerzální pneumatiky s hrubým vzorkem dotváří vzhled a nabízí styl flat-tracku s řízením a přilnavostí soustředěnou na silnici.

Tracker 400 integruje pokročilé jízdní technologie, aniž by narušil svou klasickou estetiku. Výška sedla 805 mm spolu s výbavou jako je spojka s assist funkcí, vypínatelná kontrola trakce a ABS činí jízdu přístupnější a zábavnou. Moderní analogový rychloměr s jedním budíkem, párovaný s digitálním otáčkoměrem, poskytne důležité informace při letmém pohledu, přičemž veškerá kabeláž je úhledně schovaná, aby byl zachován čistý, nadčasový vzhled Triumph.

Vzrušující a charakterní motor

Nejnovější model disponuje novou a výkonnější variantou motoru Triumph TR-Series, který je nejlepší ve své třídě. Toho bylo dosaženo kombinací nových mechanických částí, mimo jiné přepracovaným profilem vaček, spolu s novým naladěním motoru. Výsledkem je pětiprocentní nárůst maximálního výkonu, nyní 42 koní v 9000 ot. / min. s výše posazeným omezovačem a vyšším výkonem na vrcholu otáčkového spektra. Trackeru 400 to umožňuje, aby se vytáčel tvrději a do vyšších otáček, s radostnou a návykovou odezvou plynu, která vybízí jezdce, aby využil dostupný výkon a jezdil na svém motocyklu s takovým přístupem, jaký mu sluší.

Vylepšený motor také zachovává 37,5 Nm maximálního točivého momentu, přičemž 80 % je dostupných již od 3000 ot. / min. a nabízí tak lineární sílu s bohatým točivým momentem, která se přizpůsobí jakékoliv jízdní situaci. Elektronický plyn zaručuje intuitivní odezvu na každou ze šesti rychlostí převodovky.

Cit pro detail
Triumph Motorcycles je značka odhodlaná poskytovat mimořádný výkon a nekompromisní kvalitu – a Tracker 400 není výjimkou. Postavený z prémiových komponentů a precizně vyrobených dílů, s každým detailem navrženým pro optimální výkon a pozvednutí zážitku z jízdy.

Výkonný čtyřpístkový radiální třmen nabízí silný, progresivní brzdný účinek, doplněný robustními koly z litého hliníku a kyvnou vidlicí, která dodává pevnost i sofistikovanost designu Trackeru. Od obrácené přední vidlice, poskytující vynikající tlumení, po přesně frézovaná chladicí žebra, zaručuje cit pro detail značky Triumph čisté, přehledné zpracování bez viditelných drátů, kabelů či hadic, které by kazily klasické vzezření motocyklu. Tento cit pro detail je vidět i v bezchybném lakování Trackeru 400, dotvářejícím zpracování, ze kterého čiší preciznost a kvalita.

NÁVRAT JMÉNA THRUXTON

Legendární název Thruxton se vrací ve zcela novém Thruxtonu 400, moderní interpretaci ikony, která definovala celou éru. Oslavovaný pro svůj nezaměnitelný postoj café raceru a závodní odkaz, Thruxton vždy ztělesňoval styl, výkon a charakter. Nyní je tento duch redefinován pro novou generaci, nabízející perfektní vyvážení nadčasového designu a moderního inženýrství.

Design café raceru, který vzbuzuje pozornost

Klasický profil motoru Triumph je dotvářen nádrží, jejíž tvary jsou fúzí plynulých linií a moderních ostrých kontur s trojúhelníkovým znakem Triumph. Nová kapotáž v sobě skrývá klasický kulatý LED světlomet, kontrastující se sportovními a stylovými zrcátky v koncích řídítek, snoubící tradici a inovaci. Clip-on řídítka uchycená na vidlici snižují přední část pro asertivnější postoj, zatímco barevně sladěná krovka sedla, zkrácený zadní blatník a držák registrační značky, plus kompaktní LED světlo, přispívají k minimalistické účelové zádi. Zvýšené sportovní koncovky dotváří vzhled elegantně plynoucí linií výfuku.

Čtyři energická barevná schémata disponují uhlazenou grafikou a sportovními kontrastními detaily na nádrži, kapotáži a krovce sedla, boční panely v matné černé Phantom pak nesou hliníkové logo se jménem Thruxton.

Barevné provedení černá Phantom a Aluminium se vyznačují širokými úhlopříčnými barevnými pruhy přes nádrž a krovku sedla, s detaily v červené Racing na kapotáži a krovce. Varianta lesklá červená Carnival se stříbrnou Aluminium mají výraznou kapotáž v červené Carnival. Barevná provedení Bílá metalická Pearl a šedá Storm nesou záblesky modré Caribbean na krovce sedla a kapotáži, kdežto žlutá metalická Racing se stříbrnými Aluminium prvky dostala kapotáž ve žluté metalické Racing s akcenty v černé Phantom a stříbrné Aluminium pruhy, které se nesou přes nádrž a krovku sedla.

Nové sportovnější svezení

S optimalizovanou ergonomií a specifickým šasi zaručuje nový Thruxton 400 zábavné a sportovní svezení. Nové šasi a přenastavené odpružení nabízí ostřejší a přesnější odezvu, sportovní řídítka a pozice stupaček dodávají angažovaný jízdní zážitek. Nová clip-on řídítka na vidlicích jsou o 40 mm užší a o 246 mm nižší než ta na modelu Speed 400, vzadu umístěné stupačky jsou ukotveny o 86 mm dále vzadu a o 27 mm výš. Jezdec je tak předkloněn vpřed, čímž vzniká jízdní pozice skutečného café raceru.

Černě eloxovaná 43 mm Big Piston obrácená vidlice se 135 mm zdvihu je nastavena na sportovní chování a odezvu, plynový centrální zadní tlumič s nastavitelným předpětím se 130 mm zdvihu zlepšuje agilitu a ovládání motocyklu pro soustředěnější jízdu. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV nabízí sportovní odezvu a přilnavost, čímž zvyšují jistotu v každé zatáčce.

Tak jako u zbytku řady 400 jsou nejmodernější jízdní technologie elegantně integrovány i do Thruxtonu 400, v čele s analogovým rychloměrem a LCD displejem tachometru, doplněným o USB-C nabíjecí port. Elektronický plyn, vypínatelná kontrola trakce, spojka s assist funkcí a ABS povzbuzují sebejistotu jezdce.

Vzrušující a charakterní motor

O pohon se stará dosud nejvýkonnější verze motoru TR-Series se stejnými vylepšeními jako v Trackeru 400. Motor o objemu 398 cm3 se vytáčí výše a tvrději, má strhující nejvyšší otáčky, stále však zachovává plynulý přísun výkonu s vysokým točivým momentem a bohatým, nezaměnitelným soundtrackem, který definuje zážitek z Triumphu.

Typická kvalita Triumph

Od nového leštěného víčka nádrže ve stylu Monza, po špičkové lakování Thruxtonu, každá součást designu odráží neochvějné odhodlání Triumphu k řemeslu a prémiové kvalitě. Každý detaily byl důmyslně navržen a vyroben podle nejvyšších standardů, aby vznikl motocykl kombinující výraznou estetiku s technickou precizností.

Motor s frézovanými chladicími žebry se podílí na čistém, přehledném profilu, stylová a lehká hliníková litá kola a čtyřpístkový radiální třmen jsou zárukou jak stylu, tak výkonu, a elegantně snoubí formu a funkci v pravém duchu Thruxtonu.

UDĚLEJTE SI JEJ PODLE SEBE

Pro jezdce, kteří si chtějí udělat motocykl přesně podle sebe, nabízí Triumph rozsáhlou řadu originálního příslušenství, sahající od stylu po ochranu. Každé příslušenství je designováno a navrženo podle přesně stejných standardů jako samotný motocykl, což zaručuje, že perfektně pasuje, elegantně se integruje a spolehlivě vydrží.

Možnosti zahrnují praktickou ochranu, jako jsou padací rámy motoru a nalepovací ochrana nádrže, stejně tak stylové vylepšení v custom stylu jako špičaté LED směrovky a zrcátka do konců zrcátek, ale i prémiové prošívané sedlo pro Thruxton 400.

Tracker 400 a Thruxton 400 nabízí nejlepší servisní intervaly ve třídě, podložené mezinárodní dvouletou zárukou bez omezení kilometrů, která kryje i originální příslušenství Triumph. Výsledkem jsou nižší provozní náklady a více času stráveného na cestách.

Tracker 400 se u prodejců objeví od dubna 2026 za cenu 159 000 Kč, Thruxton 400 bude dostupný o něco dříve od března 2026 za cenu od 169 000 Kč. Pro více detailů nebo nalezení lokálního prodejce navštivte triumphmotorcycle.cz.

TECHNICKÉ ÚDAJE – TRACKER 400

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený, jednoválec, 4 ventily, DOHC
Objem 398 cm3
Vrtání 89,0 mm
Zdvih 64,0 mm
Komprese 12:1
Maximální výkon 42 koní (30.89 kW) při 9000 ot. / min.
Maximální točivý moment 37,5 Nm při 7500 ot. / min.
Palivový systém Elektronické vstřikování paliva Bosch s elektronickým plynem
Výfuk Nerezové dvouplášťové svody s tlumičem z nerezové oceli
Sekundární převod Řetěz s X-kroužkem
Spojka V olejové lázni, vícelamelová, slip a assist funkce
Převodovka 6 rychlostí
ŠASI
Rám Hybridní páteřový/perimetrový, ocelové trubky, šroubovaný podsedlový rám
Kyvná vidlice Oboustranná, hliníková slitina
Přední kolo Hliníková slitina, 17 x 3.0“
Zadní kolo Hliníková slitina, 17 x 4.0“
Pření pneumatika 110/70 R17
Zadní pneumatika 150/60 R17
Přední odpružení 43mm obrácená vidlice Big Piston. 140 mm zdvih kola
Zadní odpružení Plynový centrální tlumič s externí nádobkou a nastavitelným předpětím. 130 mm zdvih kola
Přední brzda Jeden 300mm pevný kotouč, čtyřpístkový radiální brzdič, ABS
Zadní brzda 230mm pevný kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS
Přístroje Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem
ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka 2033 mm
Šířka (řídítek) 857 mm
Výška bez zrcátek 1050 mm
Výška sedla 805 mm
Rozvor 1371 mm
Úhel řízení 24.4°
Závlek 107.6 mm
Pohotovostní hmotnost 173 kg
Objem nádrže 13 litrů
SERVIS
Servisní interval 16,000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve)
SPOTŘEBA A EMISE (EU)
Spotřeba 3.6 litru / 100 km
Emise 84  g/km

EURO 5+

CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy.

TECHNICKÁ DATA –  THRUXTON 400

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený, jednoválec, 4 ventily, DOHC
Objem 398 cm3
Vrtání 89,0 mm
Zdvih 64,0 mm
Komprese 12:1
Maximální výkon 42 koní (30.89 kW) při 9000 ot. / min.
Maximální točivý moment 37,5 Nm při 7500 ot. / min.
Palivový systém Elektronické vstřikování paliva Bosch s elektronickým plynem
Výfuk Nerezové dvouplášťové svody s tlumičem z nerezové oceli
Sekundární převod Řetěz s X-kroužkem
Spojka V olejové lázni, vícelamelová, slip a assist funkce
Převodovka 6 rychlostí
ŠASI
Rám Hybridní páteřový/perimetrový, ocelové trubky, šroubovaný podsedlový rám
Kyvná vidlice Oboustranná, hliníková slitina
Přední kolo Hliníková slitina, 17 x 3.0“
Zadní kolo Hliníková slitina, 17 x 4.0“
Pření pneumatika 110/70 R17
Zadní pneumatika 150/60 R17
Přední odpružení 43mm obrácená vidlice Big Piston. 135 mm zdvih kola
Zadní odpružení Plynový centrální tlumič s externí nádobkou a nastavitelným předpětím. 130 mm zdvih kola
Přední brzda Jeden 300mm pevný kotouč, čtyřpístkový radiální brzdič, ABS
Zadní brzda 230mm pevný kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS
Přístroje Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem

  

ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka 2042 mm
Šířka (řídítek) 775 mm
Výška bez zrcátek 1110 mm
Výška sedla 795 mm
Rozvor 1376 mm
Úhel řízení 24.5°
Závlek 101.5 mm
Pohotovostní hmotnost 176 kg
Objem nádrže 13 llitrů
SERVIS
Servisní interval 16,000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve)
SPOTŘEBA A EMISE (EU)
Spotřeba 3.6 litru / 100 km
Emise 84  g/km

EURO 5+

CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy.