ODOLNÝ STYL S OFF-ROADOVÝM DUCHEM
- Nový Scrambler 400 XC posouvá odolnost na novou úroveň s výrazně lepšími off-roadovými schopnostmi
- Nová drátěná kola se zapuštěnými paprsky, hliníkové ráfky a bezdušové pneumatiky jsou připraveny na jakékoliv dobrodružství na silnici i mimo ni
- Nový vysoký přední blatník a čelní štít v barvě motocyklu zajišťují ochranu i v náročných podmínkách
- Tři nové moderní barevné varianty – Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White
- K dispozici u autorizovaných dealerů Triumph po celém světě od září 2025
Triumph Motorcycles rozšiřuje svou oceňovanou řadu Modern Classics ve třídě 400 cm³ o nový model Scrambler 400 XC, který míří do prodeje prostřednictvím globální sítě autorizovaných dealerů.
Atraktivní Scrambler 400 XC doplní v nabídce oblíbený model Scrambler 400 X. Přináší špičkový výkon ve své třídě, nezaměnitelný design, prémiové zpracování a nově také vyšší výbavu s důrazem na skutečné schopnosti pro jakékoliv dobrodružství.
Scrambler 400 XC je vybaven novými drátěnými koly se zapuštěnými paprsky, která spolu s lehkými hliníkovými ráfky a bezdušovými pneumatikami spojují odolnost v terénu s precizním zpracováním.
Přední 19″ a zadní 17″ kolo zvyšují terénní schopnosti motocyklu a zároveň podtrhují jeho typický scramblerovský postoj a stabilní chování. Nový vysoký přední blatník a čelní štít v barvě motocyklu spolu s kryty páček poskytují jezdci ochranu v náročných podmínkách. Pevný hliníkový kryt motoru a ochranné padací rámy chrání důležité komponenty před poškozením.
Nový model je nabízen ve třech svěžích, moderních barevných variantách – Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White. Každé provedení doplňují výrazné grafické prvky s černým logem Triumph, černými bočními výplněmi nádrže s protiskluzovými nákolenními gripy a černým dvoudílným sedlem pro jezdce a spolujezdce.
Paul Stroud, obchodní ředitel Triumph Motorcycles, uvedl: „Triumph Scrambler 400 XC zaznamenal v Indii obrovský úspěch a je zřejmé, že po tomto modelu roste poptávka i v dalších částech světa. Díky lepším terénním schopnostem, typickému scramblerovskému charakteru a třem novým stylovým barevným variantám věříme, že tento model osloví ještě širší okruh jezdců a dále posílí přitažlivost značky Triumph pro novou generaci.“
ŠPIČKOVÁ VÝBAVA VE SVÉ TŘÍDĚ
Scrambler 400 XC svým odolným vzhledem nejen zaujme, ale díky špičkové výbavě ve své třídě nabízí i skutečný potenciál pro každodenní dobrodružství. Nová kola s drátem vyplétanými paprsky po stranách ráfku dále posilují terénní schopnosti tohoto modelu a podtrhují jeho odolný charakter.
Přední 19″ a zadní 17″ kolo s hliníkovými ráfky Excel a bezdušovými pneumatikami Metzeler Karoo Street jsou zkonstruována pro jistý a univerzální výkon na všech typech povrchu.
Kvalitní odpružení zajišťuje plynulou jízdu v různorodém terénu – vpředu jsou použity obrácené vidlice se 43mm písty typu big-piston, vzadu pak centrální tlumič s externí expanzní nádobkou. Obě osy nabízejí zdvih 150 mm. Vypínatelná kontrola trakce a speciální režim ABS pro jízdu v terénu zajišťují větší bezpečnost a přizpůsobivost v jakýchkoli podmínkách.
Pro větší pohodlí, výkon i bezpečnost je modelová řada Scrambler 400 vybavena nejnovější technologií zaměřenou na jezdce. Přehledný a moderní přístrojový panel v duálním formátu kombinuje velký analogový rychloměr s integrovaným LCD displejem, který zobrazuje digitální otáčkoměr, odhad dojezdu na zbývající palivo a výrazný ukazatel zařazeného rychlostního stupně – vše dobře čitelné za všech světelných podmínek.
Veškeré funkce lze snadno ovládat pomocí intuitivního posuvného tlačítka na levém řídítku. K dispozici je také prakticky umístěný nabíjecí port USB-C, který umožňuje nabíjení zařízení, jako je chytrý telefon nebo navigace, přímo během jízdy.
S důrazem na výkon i výrazný vzhled je přední světlomet vybaven charakteristickým denním svícením s typickým světelným podpisem Triumph. Zadní světlomet obsahuje tvarované světelné vodiče. Celkový vzhled pak dotvářejí úzké moderní směrovky.
Oba modely Scrambler 400 jsou standardně vybaveny zámkem řízení a elektronickým imobilizérem proti odcizení. Čip integrovaný v zapalovacím klíčku zajistí, že motor lze nastartovat pouze originálním klíčem majitele.
AUTENTICKÁ DNA
Díky výrazné siluetě a typickému scramblerovskému designu je Scrambler 400 XC připraven na každé dobrodružství. Jeho odolný vzhled čerpá inspiraci z modelů Scrambler 900 a Scrambler 1200, které definují tuto kategorii – a navazuje na terénní rodokmen sahající až k průkopnickým továrním Scramblerům z 50. let.
Scrambler 400 byl navržen v britském Hinckley tak, aby nabídl zábavnou, obratnou a sebevědomou jízdu, a je určen pro jezdce všech věkových kategorií a úrovní zkušeností.
Motocykl si zachovává všechny typické prvky designu značky Triumph – od výrazně tvarované palivové nádrže s prolisy pro kolena, přes klasický vzhled motoru s trojúhelníkovým logem Triumph, žebrovanou hlavou válce a svorkami výfukových svodů, až po plynule navazující výše vedený výfuk, který podtrhuje jeho charakter i siluetu.
Pečlivě navržený z kvalitních materiálů a s maximální pozorností k detailu je Scrambler 400 XC důkazem závazku značky Triumph ke špičkovému zpracování a kvalitě, která ve své třídě nemá konkurenci.
Od černě lakovaného motoru s obrobenými chladicími žebry, přes litou hliníkovou kyvnou vidlici, až po zlatě eloxované přední vidlice – každý detail tu hraje roli.
Design přirozeně propojuje tradiční scramblerové prvky, jako je výše vedený výfuk, s moderními technologiemi, například skrytým kapalinovým chlazením. Výsledkem je styl Triumph Modern Classic – nyní s ještě drsnějším a dobrodružnějším výrazem.
Díky nízké výšce sedla, nízké hmotnosti a vzpřímené jízdní pozici nabízí Scrambler 400 obratné a snadno ovladatelné chování, které jezdcům dodává jistotu i při objevování méně frekventovaných cest.
Oba modely Scrambler 400 mají prodloužený rozvor a dlouhozdvihové odpružení, které v kombinaci se širokými řídítky zajišťují lepší stabilitu a kontrolu i na nezpevněném povrchu.
Pro lepší ovladatelnost v terénu jsou modely Scrambler 400 vybaveny stupačkami s vysokou přilnavostí, umístěnými tak, aby umožňovaly přirozenou pozici ve stoje.
Radiální čtyřpístkový brzdový třmen, velký 320mm přední kotouč a optimalizovaná směs brzdových destiček zajišťují jistý, citlivý a progresivní brzdný účinek za všech podmínek. Bezdušové univerzální pneumatiky, spolu s vypínatelnou kontrolou trakce a speciálním terénním režimem ABS, dodávají maximální jistotu bez ohledu na to, kam vás cesta zavede.
VZRUŠUJÍCÍ VÝKON
Motor řady TR byl navržen a naladěn tak, aby nabídl typickou jízdu ve stylu Triumph – svižnou odezvu na plyn, špičkový výkon a parametry a výrazný, osobitý zvuk výfuku, který jen podtrhuje celkový zážitek. Jednoválcový motor o objemu 400 cm³ dosahuje výkonu 40 koní (PS) při 8 000 ot./min a točivého momentu 37,5 Nm při 6 500 ot./min.
Motocykl nabízí univerzální výkon, který se přizpůsobí jakémukoli stylu jízdy, a je podpořen nejnovější technologií pro jezdce – citlivě integrovanou tak, aby spojovala moderní funkčnost s nadčasovým stylem.
Řídicí jednotka Bosch ve spojení s elektronickým plynem (Ride by Wire) zajišťuje přirozenou a lineární odezvu na plyn s předvídatelným dávkováním výkonu, což přispívá k lepší ovladatelnosti, bezpečnosti a kontrole nad motocyklem.
Modely Scrambler 400 jsou dále vybaveny šestistupňovou převodovkou s asistenční a antihoppingovou spojkou a dvojitým výfukovým svodem z nerezové oceli, který ústí do nerezového výfukového tlumiče se dvěma výstupy.
VŽDY PŘIPRAVEN NA CESTY
Scrambler 400 přináší skvělý poměr ceny a užitné hodnoty – mimo jiné díky dlouhým servisním intervalům 16 000 km a dvouleté záruce bez omezení počtu najetých kilometrů, které jsou součástí standardní výbavy. Kombinace nízkých provozních nákladů, minimálních nároků na údržbu a komplexní záruky dělá z modelu Scrambler 400 XC ideální volbu jak pro začínající jezdce, tak pro zkušené motorkáře.
K motocyklu je k dispozici více než 20 originálních doplňků Triumph – od výbavy pro větší pohodlí, přes zavazadlové systémy až po prvky zabezpečení. Každý si může svůj Scrambler snadno nakonfigurovat v přehledném online konfigurátoru.
Veškeré příslušenství Triumph je navrženo a testováno ve spolupráci s vývojem samotného motocyklu, což zajišťuje perfektní sladění vzhledu i funkce. Vztahuje se na něj stejná dvouletá záruka bez omezení kilometrů.
Scrambler 400 XC bude k dispozici ve třech barevných variantách (Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White) od září 2025. Více informací naleznete na www.triumphmotorcycle.cz
SPECIFIKACE
MOTOR A PŘEVODOVKA | |
Typ | Kapalinou chlazený jednoválec, 4 ventily, DOHC |
Zdvihový objem | 398 cm³ |
Vrtání | 89.0 mm |
Zdvih | 64.0 mm |
Kompresní poměr | 12:1 |
Maximální výkon | 40 k / 39.5 bhp (29.4 kW) @ 8 000 ot./min |
Max. točivý moment | 37.5 Nm @ 6 500 ot./min |
Palivový systém | Elektronické vstřikování Bosch s elektronickým ovládáním škrticí klapky (ride-by-wire) |
Výfuk | Dvouplášťový výfukový svod z nerezové oceli s nerezovým tlumičem výfuku
|
Koncový převod | Řetěz s X-kroužky
|
Spojka | Mokrá, vícelamelová, s asistenční a antihoppingovou funkcí |
Převodovka | 6stupňová |
PODVOZEK | |
Rám | Hybridní páteřový/perimetrický rám z ocelových trubek s přišroubovaným zadním pomocným rámem |
Kyvná vidlice | Oboustranná, litá ze slitiny hliníku |
Přední kolo | Drátené a bezdušovou pneumatikou, 19 × 2,5″ |
Zadní kolo | Drátěné a bezdušovou pneumatikou, 17 x 3.5″ |
Přední pneumatika | 100/90-19 |
Zadní pneumatika | 140/80-17 |
Přední odpružení | 43mm obrácené vidlice typu Big Piston, zdvih kola 150 mm |
Zadní odpružení | Plynový centrální tlumič s externí expanzní nádobkou a nastavením předpětí, zdvih kola 150 mm |
Přední brzdy | Jeden 320mm kotouč, čtyřpístkový radiální třmen, ABS |
Zadní brzdy | Jeden 230mm kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS |
Přístrojový panel | Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem |
ROZMĚRY A HMOTNOST | |
Délka | 2117 mm |
Šířka (včetně řídítek) | 901 mm |
Výška (bez zrcátek) | 1169 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Rozvor | 1418 mm |
Úhel hlavy řízení | 23.2° |
Závlek | 108 mm |
Pohotovostní hmotnost | 186 kg |
Objem palivové nádrže | 13 l |
SERVIS |
|
Servisní interval | 16 000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
SPOTŘEBA A EMISE (AES187) |
|
Spotřeba paliva | 3.8 l/100 km (74 mpg) |
Emise | 85 g/km CO₂ (EURO 5+)
Údaje o emisích a spotřebě paliva jsou měřeny podle nařízení 168/2013/ES. Hodnoty vycházejí ze specifických testovacích podmínek a slouží výhradně pro účely srovnání. Nemusí odpovídat reálným výsledkům při běžném provozu. |