NOVÝ SCRAMBLER 400 XC MÍŘÍ DO SVĚTA

ODOLNÝ STYL S OFF-ROADOVÝM DUCHEM

  • Nový Scrambler 400 XC posouvá odolnost na novou úroveň s výrazně lepšími off-roadovými schopnostmi
  • Nová drátěná kola se zapuštěnými paprsky, hliníkové ráfky a bezdušové pneumatiky jsou připraveny na jakékoliv dobrodružství na silnici i mimo ni
  • Nový vysoký přední blatník a čelní štít v barvě motocyklu zajišťují ochranu i v náročných podmínkách
  • Tři nové moderní barevné varianty – Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White
  • K dispozici u autorizovaných dealerů Triumph po celém světě od září 2025

Triumph Motorcycles rozšiřuje svou oceňovanou řadu Modern Classics ve třídě 400 cm³ o nový model Scrambler 400 XC, který míří do prodeje prostřednictvím globální sítě autorizovaných dealerů.

Atraktivní Scrambler 400 XC doplní v nabídce oblíbený model Scrambler 400 X. Přináší špičkový výkon ve své třídě, nezaměnitelný design, prémiové zpracování a nově také vyšší výbavu s důrazem na skutečné schopnosti pro jakékoliv dobrodružství.

Scrambler 400 XC je vybaven novými drátěnými koly se zapuštěnými paprsky, která spolu s lehkými hliníkovými ráfky a bezdušovými pneumatikami spojují odolnost v terénu s precizním zpracováním.

Přední 19″ a zadní 17″ kolo zvyšují terénní schopnosti motocyklu a zároveň podtrhují jeho typický scramblerovský postoj a stabilní chování. Nový vysoký přední blatník a čelní štít v barvě motocyklu spolu s kryty páček poskytují jezdci ochranu v náročných podmínkách. Pevný hliníkový kryt motoru a ochranné padací rámy chrání důležité komponenty před poškozením.

Nový model je nabízen ve třech svěžích, moderních barevných variantách – Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White. Každé provedení doplňují výrazné grafické prvky s černým logem Triumph, černými bočními výplněmi nádrže s protiskluzovými nákolenními gripy a černým dvoudílným sedlem pro jezdce a spolujezdce.

Paul Stroud, obchodní ředitel Triumph Motorcycles, uvedl: „Triumph Scrambler 400 XC zaznamenal v Indii obrovský úspěch a je zřejmé, že po tomto modelu roste poptávka i v dalších částech světa. Díky lepším terénním schopnostem, typickému scramblerovskému charakteru a třem novým stylovým barevným variantám věříme, že tento model osloví ještě širší okruh jezdců a dále posílí přitažlivost značky Triumph pro novou generaci.“

 ŠPIČKOVÁ VÝBAVA VE SVÉ TŘÍDĚ

Scrambler 400 XC svým odolným vzhledem nejen zaujme, ale díky špičkové výbavě ve své třídě nabízí i skutečný potenciál pro každodenní dobrodružství. Nová kola s drátem vyplétanými paprsky po stranách ráfku dále posilují terénní schopnosti tohoto modelu a podtrhují jeho odolný charakter.

Přední 19″ a zadní 17″ kolo s hliníkovými ráfky Excel a bezdušovými pneumatikami Metzeler Karoo Street jsou zkonstruována pro jistý a univerzální výkon na všech typech povrchu.

Kvalitní odpružení zajišťuje plynulou jízdu v různorodém terénu – vpředu jsou použity obrácené vidlice se 43mm písty typu big-piston, vzadu pak centrální tlumič s externí expanzní nádobkou. Obě osy nabízejí zdvih 150 mm. Vypínatelná kontrola trakce a speciální režim ABS pro jízdu v terénu zajišťují větší bezpečnost a přizpůsobivost v jakýchkoli podmínkách.

Pro větší pohodlí, výkon i bezpečnost je modelová řada Scrambler 400 vybavena nejnovější technologií zaměřenou na jezdce. Přehledný a moderní přístrojový panel v duálním formátu kombinuje velký analogový rychloměr s integrovaným LCD displejem, který zobrazuje digitální otáčkoměr, odhad dojezdu na zbývající palivo a výrazný ukazatel zařazeného rychlostního stupně – vše dobře čitelné za všech světelných podmínek.

Veškeré funkce lze snadno ovládat pomocí intuitivního posuvného tlačítka na levém řídítku. K dispozici je také prakticky umístěný nabíjecí port USB-C, který umožňuje nabíjení zařízení, jako je chytrý telefon nebo navigace, přímo během jízdy.

S důrazem na výkon i výrazný vzhled je přední světlomet vybaven charakteristickým denním svícením s typickým světelným podpisem Triumph. Zadní světlomet obsahuje tvarované světelné vodiče. Celkový vzhled pak dotvářejí úzké moderní směrovky.

Oba modely Scrambler 400 jsou standardně vybaveny zámkem řízení a elektronickým imobilizérem proti odcizení. Čip integrovaný v zapalovacím klíčku zajistí, že motor lze nastartovat pouze originálním klíčem majitele.

AUTENTICKÁ DNA

Díky výrazné siluetě a typickému scramblerovskému designu je Scrambler 400 XC připraven na každé dobrodružství. Jeho odolný vzhled čerpá inspiraci z modelů Scrambler 900 a Scrambler 1200, které definují tuto kategorii – a navazuje na terénní rodokmen sahající až k průkopnickým továrním Scramblerům z 50. let.

Scrambler 400 byl navržen v britském Hinckley tak, aby nabídl zábavnou, obratnou a sebevědomou jízdu, a je určen pro jezdce všech věkových kategorií a úrovní zkušeností.

Motocykl si zachovává všechny typické prvky designu značky Triumph – od výrazně tvarované palivové nádrže s prolisy pro kolena, přes klasický vzhled motoru s trojúhelníkovým logem Triumph, žebrovanou hlavou válce a svorkami výfukových svodů, až po plynule navazující výše vedený výfuk, který podtrhuje jeho charakter i siluetu.

Pečlivě navržený z kvalitních materiálů a s maximální pozorností k detailu je Scrambler 400 XC důkazem závazku značky Triumph ke špičkovému zpracování a kvalitě, která ve své třídě nemá konkurenci.

Od černě lakovaného motoru s obrobenými chladicími žebry, přes litou hliníkovou kyvnou vidlici, až po zlatě eloxované přední vidlice – každý detail tu hraje roli.

Design přirozeně propojuje tradiční scramblerové prvky, jako je výše vedený výfuk, s moderními technologiemi, například skrytým kapalinovým chlazením. Výsledkem je styl Triumph Modern Classic – nyní s ještě drsnějším a dobrodružnějším výrazem.

Díky nízké výšce sedla, nízké hmotnosti a vzpřímené jízdní pozici nabízí Scrambler 400 obratné a snadno ovladatelné chování, které jezdcům dodává jistotu i při objevování méně frekventovaných cest.

Oba modely Scrambler 400 mají prodloužený rozvor a dlouhozdvihové odpružení, které v kombinaci se širokými řídítky zajišťují lepší stabilitu a kontrolu i na nezpevněném povrchu.

Pro lepší ovladatelnost v terénu jsou modely Scrambler 400 vybaveny stupačkami s vysokou přilnavostí, umístěnými tak, aby umožňovaly přirozenou pozici ve stoje.

Radiální čtyřpístkový brzdový třmen, velký 320mm přední kotouč a optimalizovaná směs brzdových destiček zajišťují jistý, citlivý a progresivní brzdný účinek za všech podmínek. Bezdušové univerzální pneumatiky, spolu s vypínatelnou kontrolou trakce a speciálním terénním režimem ABS, dodávají maximální jistotu bez ohledu na to, kam vás cesta zavede.

VZRUŠUJÍCÍ VÝKON

Motor řady TR byl navržen a naladěn tak, aby nabídl typickou jízdu ve stylu Triumph – svižnou odezvu na plyn, špičkový výkon a parametry a výrazný, osobitý zvuk výfuku, který jen podtrhuje celkový zážitek. Jednoválcový motor o objemu 400 cm³ dosahuje výkonu 40 koní (PS) při 8 000 ot./min a točivého momentu 37,5 Nm při 6 500 ot./min.

Motocykl nabízí univerzální výkon, který se přizpůsobí jakémukoli stylu jízdy, a je podpořen nejnovější technologií pro jezdce – citlivě integrovanou tak, aby spojovala moderní funkčnost s nadčasovým stylem.

Řídicí jednotka Bosch ve spojení s elektronickým plynem (Ride by Wire) zajišťuje přirozenou a lineární odezvu na plyn s předvídatelným dávkováním výkonu, což přispívá k lepší ovladatelnosti, bezpečnosti a kontrole nad motocyklem.

Modely Scrambler 400 jsou dále vybaveny šestistupňovou převodovkou s asistenční a antihoppingovou spojkou a dvojitým výfukovým svodem z nerezové oceli, který ústí do nerezového výfukového tlumiče se dvěma výstupy.

VŽDY PŘIPRAVEN NA CESTY

Scrambler 400 přináší skvělý poměr ceny a užitné hodnoty – mimo jiné díky dlouhým servisním intervalům 16 000 km a dvouleté záruce bez omezení počtu najetých kilometrů, které jsou součástí standardní výbavy. Kombinace nízkých provozních nákladů, minimálních nároků na údržbu a komplexní záruky dělá z modelu Scrambler 400 XC ideální volbu jak pro začínající jezdce, tak pro zkušené motorkáře.

K motocyklu je k dispozici více než 20 originálních doplňků Triumph – od výbavy pro větší pohodlí, přes zavazadlové systémy až po prvky zabezpečení. Každý si může svůj Scrambler snadno nakonfigurovat v přehledném online konfigurátoru.

Veškeré příslušenství Triumph je navrženo a testováno ve spolupráci s vývojem samotného motocyklu, což zajišťuje perfektní sladění vzhledu i funkce. Vztahuje se na něj stejná dvouletá záruka bez omezení kilometrů.

Scrambler 400 XC bude k dispozici ve třech barevných variantách (Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White) od září 2025. Více informací naleznete na www.triumphmotorcycle.cz

SPECIFIKACE 

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený jednoválec, 4 ventily, DOHC
Zdvihový objem 398 cm³
Vrtání 89.0 mm
Zdvih 64.0 mm
Kompresní poměr 12:1
Maximální výkon 40 k / 39.5 bhp (29.4 kW) @ 8 000 ot./min
Max. točivý moment 37.5 Nm @ 6 500 ot./min
Palivový systém Elektronické vstřikování Bosch s elektronickým ovládáním škrticí klapky (ride-by-wire)
Výfuk Dvouplášťový výfukový svod z nerezové oceli s nerezovým tlumičem výfuku

 

Koncový převod Řetěz s X-kroužky

 

Spojka Mokrá, vícelamelová, s asistenční a antihoppingovou funkcí
Převodovka 6stupňová
PODVOZEK
Rám Hybridní páteřový/perimetrický rám z ocelových trubek s přišroubovaným zadním pomocným rámem
Kyvná vidlice Oboustranná, litá ze slitiny hliníku
Přední kolo Drátené a bezdušovou pneumatikou, 19 × 2,5″
Zadní kolo Drátěné a bezdušovou pneumatikou, 17 x 3.5″
Přední pneumatika 100/90-19
Zadní pneumatika 140/80-17
Přední odpružení 43mm obrácené vidlice typu Big Piston, zdvih kola 150 mm
Zadní odpružení Plynový centrální tlumič s externí expanzní nádobkou a nastavením předpětí, zdvih kola 150 mm
Přední brzdy Jeden 320mm kotouč, čtyřpístkový radiální třmen, ABS
Zadní brzdy Jeden 230mm kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS
Přístrojový panel Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem 
ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka 2117 mm
Šířka (včetně řídítek) 901 mm
Výška (bez zrcátek) 1169 mm
Výška sedla 835 mm
Rozvor 1418 mm
Úhel hlavy řízení 23.2°
Závlek 108 mm
Pohotovostní hmotnost 186 kg
Objem palivové nádrže 13 l
SERVIS
Servisní interval 16 000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve)

SPOTŘEBA A EMISE (AES187)

Spotřeba paliva 3.8 l/100 km (74 mpg)
Emise 85 g/km CO₂ (EURO 5+)

Údaje o emisích a spotřebě paliva jsou měřeny podle nařízení 168/2013/ES. Hodnoty vycházejí ze specifických testovacích podmínek a slouží výhradně pro účely srovnání. Nemusí odpovídat reálným výsledkům při běžném provozu.