- Nová Moto Guzzi V7 navazuje na dlouholeté úspěchy svých předchůdců
- Nový 850 cm3 motor s výkonem 47,8 kW (65 koní)
- Nová Moto Guzzi V7 je rychlejší, pohodlnější, lépe vybavená a vylepšená, přičemž si zachovala charakter a autenticitu, kterými se pyšní každý motocykl s orlem ve znaku
Více než padesát let po představení první generace V7 Moto Guzzi s hrdostí oznamuje důležitý krok v historii tohoto modelu, který se stal výrazným symbolem italských motocyklů po celém světě. Model V7 prošel tak důkladnými změnami, že progresivní číslování římskými číslicemi, které doprovázelo jeho vývojové etapy od návratu na trh v roce 2007, je pryč. Charakter a autenticita nicméně zůstávají nedotčeny, protože tyto hodnoty se s časem nemění a jsou hluboce zakořeněny v genetických kódech každého stroje Moto Guzzi.
V nabídce jsou dvě verze novinky: kromě zakladatele modelové řady, modelu V7 Stone s markantním a minimalistickým designem, přichází ještě model V7 Special s klasickými a elegantními tvary.
Nově představená Moto Guzzi V7 přichází s motorem, který vychází z nové pohonné jednotky modelu V85 TT. Jedná se o nejnovější a nejmodernější agregát vyrobený v Mandellu, který je zárukou vyššího výkonu a celkově vyšší účinnosti. Poskytuje tak maximální potěšení z jízdy, zábavu a spolehlivost. Nový agregát má o 25 % vyšší maximální výkon, přičemž oproti předchozí generaci s výkonem 52 koní v 6200 otáčkách nyní nabízí 65 koní při 6800 otáčkách. Nejvyšší točivý moment rovněž výrazně narostl ze 60 Nm ve 4250 otáčkách na vynikající hodnotu 73 Nm v 5000 otáčkách, přičemž více než 80 % točivého momentu je k dispozici už ve 3000 otáčkách.
V porovnání s předchozí verzí má novinka z Mandella celkově vyšší úroveň výbavy a na pohled odráží svou designovou vyspělost, do které se promítají také větší rozměry motoru a velkoryse dimenzované výfukové svody s novým uspořádáním; zezadu pak vynikne větší kloubový hřídel sekundárního převodu a širší zadní kolo, stejně jako pár robustnějších tlumičů Kayaba. Stylové boční panely jsou nové a spolu s novým kratším zadním blatníkem a novým výfukovým systémem dávají novince odlišný a atraktivnější vzhled.
Změny zahrnují mnoho nových prvků pro zlepšení stability a komfortu, přičemž pověstná ovladatelnost nejprodávanějšího modelu Moto Guzzi zůstává zachována. Rám byl zpevněn v oblasti hlavy řízení pomocí ocelových výztuh, zatímco dva nové zadní tlumiče mají vyšší zdvihy odpružení a nové pohodlnější dvoustupňové sedlo. Se stejným cílem byly použity také nové držáky stupaček spolujezdce.
Moto Guzzi V7 Stone má nové osvětlení kompletně osazené LED včetně předního světlometu s funkcí denního svícení ve tvaru orla známého z loga Moto Guzzi a nový přístrojový panel. Ten tvoří jediný kulatý budík osazený displejem, který perfektně ladí s minimalistickým vzhledem motocyklu. Hliníkové ráfky ve sportovním designu, které má ve výbavě model Stone, jsou rovněž nové; zadní ráfek přitom obouvá širší pneumatiku 150/70.
V7 Special zůstává u elegantního analogového přístrojového panelu se dvěma budíky (tachometr a otáčkoměr) a ultra-klasických ráfků s drátovým výpletem.
Model V7 bude v nabídce také ve verzi se sníženým výkonem, který vyhovuje skupině řidičského oprávnění A2 a je ideální pro nové Guzzisty. V základní výbavě je rovněž nastavitelná kontrola trakce MGCT (kterou lze zcela vypnout).
V7 Stone je v nabídce ve třech matných barevných provedeních: Nero Ruvido, Azzurro Ghiaccio a Arancione Rame. Barevné varianty verze V7 Special, která má blíž ke klasickému a elegantnímu duchu původního modelu, jsou Blu Formale a Grigio Casual.
V České republice nové modely Moto Guzzi V7 očekáváme koncem února příštího roku, ceny nebyly prozatím stanoveny.