NOVÁ APRILIA SR GT 400
SR GT 400 JE NOVÝ STŘEDNĚOBJEMOVÝ GT SKÚTR, KTERÝ PŘEPISUJE ZAVEDENÁ PRAVIDLA A PŘINÁŠÍ DO SVĚTA SKÚTRŮ MOTOCYKLOVÉ KNOW HOW ZNAČKY APRILIA. JE MRŠTNÝ A OKAMŽITĚ REAGUJE DÍKY PODVOZKU APRILIA A MOTORU O VÝKONU 36 KONÍ S OBJEMEM 400 CM³
SR GT 400 JE STOPROCENTNÍ APRILIA
- VÝKONNÁ, LEHKÁ, KRÁSNÁ
- PŘESNÉ ŘÍZENÍ S DOKONALÝM VEDENÍM STOPY A PLNOU KONTROLOU
- ELEKTRONIKA HODNÁ SPORTOVNÍHO MOTOCYKLU
MĚSTO, CESTOVÁNÍ, DOBRODRUŽSTVÍ. SR GT 400 JE NAVRŽENO TAK, ABY DOBÝVALO KAŽDODENNÍ ASFALT A ZÁROVEŇ ZVLÁDLO I VZDÁLENĚJŠÍ TRASY
Aprilia vstupuje do segmentu středněobjemových GT skútrů a opět přepisuje pravidla, jak má ve svém zvyku. Model SR GT 400 je crossover, který přenáší designovou filozofii, inovace a motocyklové know how, díky nimž se Aprilia stala ikonou na silnici i mimo ni, do světa skútrů.
Aprilia SR GT 400 znamená výkon a dobrodružství. V městském provozu je agilní a snadno ovladatelná, v kombinovaných podmínkách reaguje ochotně a ve vysokých rychlostech zůstává stabilní. Když pak asfalt skončí, nebrání se pokračovat. Nové SR GT 400 nedělá kompromisy, cílem je stát se měřítkem své kategorie co do stylu a technologií a také v tom, co každý motorkář od dvou kol očekává, tedy vzrušení, zábavu a radost z jízdy.
Aprilia SR GT 400 spojuje precizně konstruovaný podvozek, který navrhli odborníci stojící za výjimečnými motocykly dominujícími na asfaltu i mimo něj, s kompletní moderní výbavou a s výkonným kapalinou chlazeným čtyřventilovým jednoválcem 400 cm³ o výkonu 36 koní. Provozní hmotnost je pouze 186 kg, což řadí SR GT 400 na vrchol třídy v poměru výkonu a hmotnosti.
APRILIA SR GT 400, ODVAŽNÝ DESIGN A CHARAKTER
Designérské centrum Aprilia se při tvarování SR GT 400 inspirovalo sportovními motocykly Aprilia a světem off roadu. Výsledkem je výrazný skútr se silnou osobností, který vyjadřuje skutečnou dynamičnost. Vytvářejí ji štíhlé a ostře řezané plasty připomínající enduro motocykly. Každý prvek bez jasné funkce byl odstraněn.
Přední část dominuje LED světelný modul se třemi prvky, což je podpis sportovních motocyklů Aprilia. Nad ním se zvedá štít s vertikálně zúženým tvarem v čistém off road stylu, který nabízí vynikající ochranu a možnost nastavení v pěti polohách.
Boky SR GT oživují výrazné větrací otvory a ergonomické stupačky odkazují na vnější ochranné panely off road motocyklů. Při pohledu z boku vyzařuje Aprilia SR GT 400 silný dynamický dojem. Krátké převisy a napjaté linie zvýrazňují sportovního ducha. Centrální tunel ukrývá palivovou nádrž a propojuje přední a zadní část, čímž skútru dodává skutečnou motocyklovou atmosféru. Odvaha a dynamika SR GT 400 se odráží také ve štíhlé a čisté zádi. Zadní světelný modul je plně integrován do držáku registrační značky, což nechává záď zcela volnou a evokuje vysoké blatníky enduro motocyklů.
PODVOZEK NA STO PROCENT APRILIA
SR GT 400 je na sto procent Aprilia. Rám a podvozek jsou navržené a vyrobené podle nejvyšších standardů. Zajišťují přesné jízdní vlastnosti a vyšší pocit bezpečí a kontroly bez ohledu na podmínky.
Dvojitý kolébkový rám zcela nové konstrukce je vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek a vznikl s přístupem typickým pro motocykly. Úpravou tvaru a průřezu trubek dosáhli technici Aprilia mimořádné tuhosti. To zvyšuje přesnost řízení, cit z předního kola a stabilitu. Díky tomu bylo možné zvolit další radikální řešení. Úhel hlavy řízení byl zmenšen, což zkrátilo závlek a přineslo maximální obratnost. Výsledkem je bezpečná a zábavná jízda díky dokonalé rovnováze mezi agilitou a stabilitou.
Odpružení se rovněž inspirovalo světem motocyklů. Vpředu je obrácená vidlice s průměrem 41 mm, upevněná ve dvou brýlích, se zdvihem 120 mm. Při testování byla vyvinuta specifická kalibrace, která zajišťuje ideální oporu pro sportovní jízdu a zároveň komfort a dobrou absorpci nerovností i na rozbitých cestách. Totéž platí pro zadní část SR GT 400, kde pracují dva plynové tlumiče se samostatnou nádobkou, s nastavitelným předpětím a se zdvihem 120 mm.
Dalším klíčovým cílem byla redukce hmotnosti. Rám, motor, kapotáže a litá kola s novým designem s pěti štíhlými dělenými paprsky přispěly k celkové hmotnosti pouze 186 kg v provozním stavu. To přináší rekordní poměr výkonu a hmotnosti pro tuto kategorii, přibližně 7 kg na 1 kW. Pozitivně se to projevuje i v akceleraci, která patří k nejlepším ve třídě. Zrychlení 0 až 60 metrů trvá 5 sekund.
Velkorysý brzdový systém rovněž přebírá řešení obvyklá u motocyklů. Vpředu je plovoucí 300mm kotouč s radiálně uchyceným čtyřpístkovým třmenem a se sintrovanými destičkami. Vzadu pracuje 240mm kotouč se dvoupístkovým třmenem. Vše doplňuje dvoukanálové ABS se dvěma mapami. Systém může fungovat na obou kolech nebo pouze na předním kole.
MĚSTO, CESTOVÁNÍ, DOBRODRUŽSTVÍ. APRILIA SR GT 400 JE PŘIPRAVENA NA VŠECHNY TRASY
Jízda na Aprilia SR GT 400 je skutečným zážitkem. Stroj reaguje živě při rozjezdu, je agilní a snadno ovladatelný v provozu i na klikatých silnicích a ve vyšších rychlostech zůstává stabilní. Zároveň je připraven vyrazit mimo asfalt a zamířit na méně frekventované cesty.
Aktivní jízdní pozice a široká dvoudílná rovná řídítka s kryty rukou evokují typickou ergonomii adventure motocyklů a poskytují maximální kontrolu. Dlouhé zdvihy odpružení a velká světlá výška minimálně 190 mm umožňují snadno překonávat překážky typické pro lehké off road trasy.
Dobrodružného ducha SR GT 400 podporují také pneumatiky Mitas Enduro Trail, vyvinuté speciálně pro tento model. Rozměry jsou 120/70 vpředu a 150/70 vzadu na 16palcových kolech vpředu a 14palcových vzadu. Široké pneumatiky mají univerzální vzorek vhodný pro všechny povrchy od asfaltu přes kostky až po šotolinu a lehký terén.
Dobrodružství znamená také cestování a SR GT 400 je na dlouhé vzdálenosti připraveno díky nádrži o objemu 12 litrů, která zaručuje dojezd přes 300 km.
NEJLEPŠÍ ELEKTRONIKA VE TŘÍDĚ
Elektronická výbava SR GT 400 navazuje na tradici Aprilia. Je navržena a postavena tak, aby umocnila jízdní požitek a současně maximalizovala bezpečnost.
Systém ATC (Aprilia Traction Control) je nastavitelný ve dvou úrovních zásahu a lze jej také vypnout, a to i při jízdě. Úrovně zásahu jsou ATC MAX a ATC MIN. Brzdový systém podporuje dvoukanálové ABS Bosch se dvěma mapami, buď na obou kolech, nebo pouze na předním. ABS lze na zadním kole deaktivovat, případně se deaktivuje vždy při volbě úrovně ATC OFF. Tím vznikne ideální nastavení pro jízdu v terénu. Protiprokluz je vypnutý a ABS zůstává aktivní pouze na předním kole.
Všechny parametry lze zobrazovat a nastavovat jednoduše a intuitivně prostřednictvím přístrojového panelu s 5palcovým barevným TFT displejem. Zobrazení je čitelné za všech světelných podmínek a panel automaticky přepíná mezi denním a nočním režimem.
Aprilia MIA je multimediální platforma značky, která umožňuje propojit chytrý telefon s motocyklem. Jde o příslušenství, které dále rozšiřuje funkce přístrojů. Systém zpřístupňuje hlasového asistenta, telefonní hovory a hudbu s ovládáním na řídítkách. Součástí je také navigační funkce, která zobrazuje piktogramy směru přímo na panelu.
KOMFORT HODNÝ VELKÝCH CESTOVATELŮ
Komfort a sportovnost jdou u Aprilie SR GT 400 ruku v ruce. Jízdní pozice je pohodlná a uvolněná, což je ideální i pro dlouhé trasy. Přestože je světlá výška 190 mm, tak výška sedla činí pouze 820 mm, takže si každý jezdec může kdykoli bezpečně došlápnout.
Vyšší úroveň pohodlí podporuje také důsledná ochrana před větrem, dosažená detailními aerodynamickými studiemi přední části vozidla. Ty zároveň umožnily dosáhnout nejlepší stability ve vysokých rychlostech. Kapotáž s kompaktním půdorysem zaručuje ochranu ve všech podmínkách. Výšku lze navíc manuálně nastavit v pěti polohách v rozsahu 70 mm.
Bezklíčové startování je ve standardu, takže stroj lze nastartovat s elektronickým klíčem v kapse. Motor se spouští tlačítkem na ovládacím panelu. Otevírání prostoru pod sedlem a víčka nádrže lze ovládat tlačítky, případně na dálku elektronickým klíčem, který také aktivuje funkci Bike Finder. Jde o vzdálenou identifikaci vozidla, která rozbliká všechny směrovky, což je velmi užitečné na zaplněných parkovištích.
Prostor pod sedlem pojme integrální helmu a další předměty, například rukavice. Centrální tunel je vybaven praktickou schránkou s USB C zásuvkou pro nabíjení mobilních zařízení.
MOTOR. EFEKTIVITA, VÝKON A DYNAMIKA
Vytříbený podvozek Aprilia SR GT 400 si vyžádal špičkový motor, který přináší novou úroveň výkonu a radosti z jízdy. 400 hpe Euro 5 plus je čtyřtaktní, čtyřventilový, kapalinou chlazený motor s elektronickým vstřikováním. Vychází z konstrukční filozofie, která spojuje vysoký výkon a snadnou ovladatelnost s nízkou hmotností a kompaktností. To je klíčem k vynikající jízdní dynamice. Maximální výkon je 36 koní (26,4 kW) při 7 500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je 37,7 Nm při 5 700 otáčkách za minutu. Motor přináší řadu pokročilých technických řešení.
Delší a hmotnostně optimalizovaná ojnice a lehčí píst z tvářené hliníkové slitiny, což je řešení obvyklé u špičkových motocyklů, snižují střídavé setrvačné síly. Tím se omezují vibrace a roste komfort zejména při cestovní rychlosti, což zdůrazňuje vhodnost SR GT 400 pro jízdu mimo město. Inovativní patentovaný systém PCV (Positive Crankcase Ventilation) se dvěma lopatkami integrovanými do skříně motoru snižuje čerpací ztráty a zvyšuje výkon. Výkonové i točivé parametry těží také ze specifického sání a optimalizovaných zdvihů ventilů. Progresivní napínák řetězu rozvodů přispívá k tiššímu chodu.
Celkovou efektivitu motoru zlepšuje také optimalizovaná geometrie spalovací komory na základě CFD výpočtů, vysokotlaké vstřikování s lepším rozprášením paliva a použití nízkoviskózního motorového oleje 5W-40. Speciálně navržený výfuk s výraznými koncovkami inspirovanými motocykly přináší hutný a sportovní zvuk. Kryt variátoru CVT má specifický tvar, který zlepšuje chlazení řemene.
BARVY
Aprilia SR GT 400 přichází ve čtyřech barevných provedeních. Vedle odstínu Rugged Black jsou k dispozici dva různé odstíny metalické šedé. Boulder Grey s matnou úpravou a teplým tónem a Dusty Grey s lesklou úpravou a chladnějšími tóny.
Tyto barvy doplňují prvky v odstínu hliníku, například madla pro spolujezdce, kryty stupaček, koncovky výfuku a středovou konzoli. Sportovní dvouvrstvé černé sedlo zvýrazňuje kontrastní dvojité prošívání červená s černou a šedá s černou. Na černých ráfcích vynikají červené detaily.
Nabídku doplňuje Aprilia SR GT 400 v barevném provedení Rally Replica, inspirovaném lakováním a grafikou Aprilia Tuareg Rally, tedy motocyklu, který dominoval v posledních dvou ročnících Africa Eco Race, náročného rallye na historických dakarských tratích v Africe. Matná černá s výraznou grafikou, například velkým nápisem Aprilia po celé délce boku, je doplněna dalšími závodními detaily. Patří mezi ně zlaté trubky vidlice a červené pružiny tlumičů. Výbavu završuje vyhrazené sedlo s výrazným červeným pruhem v zadní části a systém Aprilia MIA ve standardu.
VYHRAZENÉ PŘÍSLUŠENSTVÍ A TECHNICKÉ OBLEČENÍ
Řada příslušenství Aprilia SR GT 400 je navržena tak, aby dále zvýšila komfort a funkčnost. V kombinaci s objemným prostorem pod sedlem je k dispozici čtvercový top case z mimořádně odolného ABS, který dále zvyšuje přepravní kapacitu. Robustní a odolnýtop case se montuje na zadní nosič. Jde o příslušenství, které se instaluje jednoduše, a to sejmutím madel pro spolujezdce. Kufr má těsnění bránící průniku vody nebo prachu. Je dostatečně prostorný pro integrální helmu, nechybí logo Aprilia, opěrka zad, vyjímatelné vnitřní polstrování a zámek s personalizovaným klíčem.
Padací rám z ocelových trubek lakovaných do matné černé barvy kopíruje sportovní linie strojea chrání jej při náhodných nárazech.
Sportovní stupačky s protiskluzovým povrchem a hliníkovými vložkami zdůrazňují sportovní charakter stroje.
Vyhřívané rukojeti zajišťují maximální komfort za každého počasí. Díky systému Aprilia MIA, který je rovněž k dispozici jako příslušenství, lze teplotu nastavovat přímo z řídítek ve třech úrovních. Nastavení je viditelné na přístrojovém panelu.
Nabídku příslušenství uzavírá kryt nohou, systém Aprilia MIA pro propojení smartphonu s motocyklem přes Bluetooth (ve verzi Rally Replica ve standardu) a elektronické zabezpečení proti krádeži či venkovní plachta.
Oblečení vyvinuté značkou Aprilia, dostupné na STORE.APRILIA.COM, doplňuje styl a vlastnosti Aprilia SR GT 400.
Přilba Overtake byla vyvinuta ve větrném tunelu pro snížení turbulencí, zlepšení stability a odhlučnění ve vysokých rychlostech. Je vybavena účinným ventilačním systémem a také výsuvnou vnitřní sluneční clonou. Součástí je Pinlock proti zamlžování, držák akční kamery a deflektor vzduchu na bradě. Je dostupná v bílé a černé.
Bunda Speed Blast Air Tex byla vyvinuta ve spolupráci se značkou Alpinestars a má moderní vnější vrstvu z poly tkaniny s vysokou odolností proti oděru a roztržení. Je vybavena ventilačními otvory pro zvýšení proudění vzduchu. Je vhodná do všech povětrnostních podmínek. Chrániče Nucleon Flex Plus na ramenou a loktech mají ergonomický tvar a poskytují naprostou volnost pohybu.
Mikina Next Rival Tech byla také vyvinuta ve spolupráci se značkou Alpinestars a je ideálním oděvem pro jízdu v městském prostředí. Nabízí vynikající odolnost proti oděru díky vyztužení na ramenou, loktech a zádech. Hlavní vrstva je z tkané látky a dává oděvu civilní vzhled. Chrániče Nucleon Flex Plus v oblasti ramen a loktů zajišťují nejvyšší úroveň ochrany.
| Aprilia SR GT 400 – Technické údaje | |
| Motor | Čtyřtaktní jednoválcový motor HPE |
| Zdvihový objem | 399 cm³ |
| Vrtání / zdvih | 84 mm / 72 mm |
| Maximální výkon | 36 k (26,4 kW) při 7 500 ot./min |
| Maximální točivý moment | 37,7 Nm při 5 700 ot./min |
| Rozvod | Jednohřídelový rozvod SOHC se 4 ventily |
| Chlazení | Kapalinové |
| Palivový systém | Elektronické vstřikování paliva |
| Mazání | Suchá skříň |
| Zapalování | Elektrické |
| Převodovka | Automatický variátor CVT s posilovačem točivého momentu |
| Spojka | Automatická vícelamelová odstředivá spojka v olejové lázni |
| Rám | Dvojitá kolébka z vysokopevnostních ocelových trubek |
| Přední odpružení | Obrácená hydraulická vidlice Ø 41 mm, zdvih kola 120 mm |
| Zadní odpružení | Dvojitý plynový tlumič se samostatnou nádobkou, nastavení předpětí pružiny, zdvih 120 mm |
| Brzdový systém | Dvoukanálové ABS Bosch |
| Přední brzda | Plovoucí kotouč Ø 300 mm s radiálně uchyceným třmenem se čtyřmi protilehlými pístky Ø 28 mm |
| Zadní brzda | Kotouč Ø 240 mm s dvoupístkovým třmenem |
| Přední pneumatika | Bezdušová 120/70–16” |
| Zadní pneumatika | Bezdušová 150/70–14” |
| Rozvor | 1 535 mm |
| Provozní hmotnost | 186 kg |
| Objem palivové nádrže | 12 litrů |
| Homologace | Euro 5+ |
