- Triumph odhaluje podstatná vylepšení modelu Bonneville Boobber pro rok 2026
- Větší 14litrová palivová nádrž a inovované karosářské díly dávají novému modelu Bobber svalnatější siluetu a ještě větší výraznost
- Nové technologie zaměřené na jezdce zlepšují ovladatelnost – Bobber získává náklonové ABS a kontrolu trakce
- Vůbec poprvé může být Bonneville Bobber pro řidičský průkaz A2 s novou sadou restriktoru z nabídky příslušenství
- Přetvarované plovoucí sedlo je širší, čímž se zlepšuje komfort jezdce
Triumph Motorcycles odhaluje Bonneville Bobber pro rok 2026 – údernou evoluci ikonické, minimalisticky pojaté custom klasiky.
S větší 14litrovou palivovou nádrží a novými karosářskými díly působí nový Bobber 2026 robustněji a sebevědoměji než kdykoli předtím. Jeho výraznou siluetu navíc podtrhují dvě nové barevné kombinace, působivá Interstellar Blue & Sapphire Black a elegantní Satin Mineral Grey & Satin Sapphire Black, doplněné o nadále oblíbenou variantu Jet Black.
Nové technologické prvky zahrnují náklonové ABS a kontrolu trakce, nový výkonný LED světlomet s výrazným světelným podpisem denního svícení a USB-C nabíjecí port v kokpitu. Tyto moderní technologie jsou citlivě integrované do minimalistického designu, poskytují komfort a praktičnost při zachování odlehčeného stylu Bobberu.
Zlepšený komfort je dosažen širším plovoucím sedlem, zatímco nové lehké hliníkové ráfky přispívají k ještě lepší agilitě a snadné ovladatelnosti Bobberu. Navíc je Bobber nově kompatibilní s řidičským průkazem skupiny A2.
Chief Commercial Officer Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Obnažený styl Bobberu možná vypadá jako snadno dosažitelný, ale vyžaduje mimořádné množství práce a precizního inženýrství. Elegance a syrovost Bobberu je výsledkem bezpočtu hodin strávených dolaďováním každého detailu, aby vypadal nenuceně minimalisticky. Jde o vysoce náročnou designovou filozofii.“
„Jednou z největších výzev je integrace pokrokových technologií jako je náklonové ABS a kontrola trakce do motocyklu, který je designován, aby vypadal čistě mechanicky. S plovoucím sedlem Bobberu a minimem karosářských dílů se zdá, že technologii není kam ukrýt. Náš tým inženýrů odvedl úžasnou práci v nenápadné integraci těchto systémů, bez narušení stylu nebo charakteru motocyklu. Právě toto vyvážení inovací a autentičnosti Bobber definuje.“
„Bobber vždycky rezonoval mezi jezdci, kteří cení jeho autenticitu a individualitu. Je milován jak zkušenými motocyklisty, kteří ocení jeho syrový, niterný výkon, tak i novými jezdci. Faktem je, že třetina majitelů zvolí Bobber jako svou úplně první motorku, přitahováni jeho rebelskou náturou a nezaměnitelným stylem.“
Výraznější autorita
Nová a větší 14litrová nádrž, zdůrazňující muskulaturní profil ostrými liniemi a novým palivovým víčkem, je doplněna přepracovanými bočními panely a kryty sání, což se podílí na elegantnějším, ráznějším vzhledu. Nový kompaktní LED světlomet zaručuje silný světelný kužel a výrazné denní svícení v klasické kulaté formě.
Plovoucí sedlo, které je zásadní v iluzi absence zadního odpružení Bobberu, bylo rozšířeno a přetvarováno pro vylepšený komfort. Skrytý nastavovací mechanismu umožňuje jezdci upravit jízdní pozici a zlepšuje tak ergonomii bez narušení stylu.
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
Výkon v odhalené formě
Srdcem Bobberu je legendární 1200cm3 kapalinou chlazený dvouválec Bonneville z dílen Triumphu. S maximálním výkonem 78 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 106 Nm v nízkých otáčkách, je motor naladěn jako „hot rod“, poskytuje okamžitou akceleraci a hutnou, návykovou zvukovou kulisu. Od hlubokého brumlání volnoběhu po hrdelní řev, line se zvuk Bobberu skrz dvojici zkrácených tlumičů, nabízejících drama při každém otočení plynu. Klikový hřídel s ojničními čepy po 270 stupních zaručuje responzivní a charakterní přísun výkonu a splnění normy EURO 5+ garantuje nízké emise a vynikající spotřebu
Novinkou pro rok 2026 je dostupnost sady s restriktorem pro řidičské oprávnění A2 v Evropě, což dovolí mladším jezdcům zažít charisma Bobberu bez nutnosti čekat na dokončení neomezeného řidičského oprávnění. Tento doplněk činí Bobber dostupnější než kdy předtím, bez přerušení jeho rodokmenu spjatého s výkonem.
Precizní ovládání
Skryty pod minimální vnější slupkou Bobberu jsou inženýrské inovace a špičkové komponenty. Inovativní kyvný rám zadního odpružení Triumph se skrytým centrálním tlumičem pracuje v páru s přední 47mm vidlicí Showa. Dostatečný zdvih odpružení vstřebá městské nerovnosti i zatáčky, aby poskytl komfort a kontrolu bez kompromisů.
Nové náklonové ABS a kontrola trakce, ovládané pokročilou jednotkou IMU, zaručují nerozptylující asistenci jezdci a plynule se přizpůsobí rozličným podmínkám. Dva jízdní módy Road a Rain doladí odezvu plynu a nastavení kontroly trakce, tempomat přidá pohodlí na delší cesty.
16palcová kola s 32 dráty obouvají na Bobberu pneumatiky o šíři 130 a 150 milimetrů, perfektní pro přilnavost za všech podmínek. Nové odlehčené hliníkové ráfky snižují neodpruženou hmotnost, přiostřují odezvu řízení a zlepšují agilitu.
Nízké sedlo ve výšce 690 mm, které lze posunout nahoru a dopředu, zlepšuje komfort pro všechny výšky a preference. Nastavitelné nožní ovládání, páčky a přístrojová deska se přizpůsobí jezdcům všech velikostí. Nový USB-C nabíjecí port v kokpitu přidá na moderní praktičnosti a analogový rychloměr s integrovaným LCD displejem podává informace zřetelně a přístupně.
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
- Bonneville Bobber
Svébytný styl
Každý detail Bobberu vypovídá o oddanosti Triumphu k preciznímu zpracování. Od matně černých vík motoru a bronzových log na motoru, po klasické sytě rudé koncovky zapalovacích svíček a náboj zadního kola inspirovaný bubnovou brzdou je motocykl bohatý na detaily inspirované historií. Minimalistické černé ocelové blatníky Bobberu mají drážku uprostřed a zesílené hrany pro posílení tuhosti i stylu. Dvojice sacích hrdel ve stylu karburátorů a zapalování na boku se podílí na autentické estetice.
Model je dostupný ve třech barevných provedeních. Jezdci si mohou vybrat mezi výraznou a moderní kombinací Interstellar Blue & Sapphire Black, elegantní a decentní Satin Mineral Grey & Satin Sapphire Black, nebo nadčasovou variantou Jet Black.
Řada oficiálního příslušenství Triumphu otevírá pro majitele Bobberu více než 120 možností sebevyjádření. Od výrazných variant koženého čalounění sedla, přes zvýšená řídítka až po multifunkční zadní směrovky v zakázkovém stylu, nakombinovat lze mnoho stylingových detailů pro dosažení odlišného a specifického vzhledu, který zaručeně vystoupí z davu.
Na cestě
S dvouletou zárukou bez omezení počtu najetých kilometrů a servisním intervalem 16 000 km je model Bonneville Bobber navržen tak, aby trávil více času na silnici a méně v servisu, což jezdcům přináší svobodu užít si každý kilometr naplno.
Zákazníci ve Spojeném království si mohou svůj nový Bonneville Bobber nakonfigurovat a rezervovat online prostřednictvím služby Reserve My Triumph. Po složení zálohy a výběru preferovaného modelu a barevné kombinace u zvoleného dealera se tak stanou mezi prvními, kdo si svůj nový motocykl převezmou. Tato nová rezervační služba bude od jara 2026 postupně zavedena také v Evropě a na dalších klíčových trzích.
SPECIFIKACE
MOTOR A PŘEVODOVKA | |
Typ | Kapalinou chlazený řadový dvouválec, 8 ventilů, SOHC, 270° firing order |
Objem | 1200 cm3 |
Vrtání | 97.6 mm |
Zdvih | 80.0 mm |
Kompresní poměr | 10:1 |
Maximální výkon | 78 k / 77 bhp (57.5 kW) při 6 100 ot./min. |
Točivý moment | 106 Nm při 4 000 ot./min. |
Plnění | Elektronické vstřikování paliva s elektronicky řízeným plynem. 2 jízdní módy (Road, Rain) |
Výfuk | Dvouplášťový výfukový systém 2-do-2 z kartáčované oceli, koncovky tlumičů z kartáčované oceli |
Sekundární převod | Řetěz s X-kroužkem |
Spojka | V olejové lázni, vícelamelová, slip & assist |
Převodovka | 6 rychlostí |
ŠASI | |
Rám | Ocelové trubky s ocelovou kolébkou |
Kyvná vidlice | Oboustranná z ocelových trubek |
Přední kolo | Vyplétané kolo s hliníkovým ráfkem, 32 drátů, 16 x 2.5 palce |
Zadní kolo | Vyplétané kolo s hliníkovým ráfkem, 32 drátů, 16 x 3.5 palce |
Přední pneumatika | 130/90-16 |
Zadní pneumatik | 150/80-16 |
Přední odpružení | Vidlice Showa Ø 47mm |
Zadní odpružení | Centrální tlumič KYB RSU s přepákováním a nastavením předpětí |
Přední brzda | Dva Ø310mm pevné kotouče, Brembo dvoupístkové plovoucí třmeny, OCABS |
Zadní brzda | Jeden Ø255mm kotouč, jednopístkový plovoucí třmen Nissin, OCABS |
Přístrojová deska a funkce | Analogový rychloměr s multifunkčním LCD displejem |
ROZMĚRY A HMOTNOST | |
Délka | 2225 mm |
Šířka řídítek | 800 mm |
Výška bez zrcátek | 1055 mm |
Výška sedla | 690 – 700 mm |
Rozvor | 1500 mm |
Úhel řízení | 25.4 ° |
Závlek | 92 mm |
Objem nádrže | 14 litrů |
Pohotovostní hmotnost | 251 kg |
SERVIS | |
Servisní interval | 16,000km/12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
SPOTŘEBA A EMISE | |
Spotřeba | 4.4 l/100km |
Emise | 102 g/km EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |