NOVÁ LIMITOVANÁ EDICE SPEED TRIPLE 1200 RX

Společnost Triumph Motorcycles představuje exkluzivní novinku pro rok 2025 – Speed Triple 1200 RX, limitovanou edici s pouhými 1200 kusy po celém světě.

ABSOLUTNÍ SOUSTŘEDĚNÍ, ABSOLUTNÍ PRECIZNOST, ABSOLUTNÍ KONTROLA

  • K dispozici pouhých 1200 kusů po celém světě
  • Jízdní pozice se sportovnějšími ergonomickými prvky pro ještě intenzivnější zážitek
  • Pokročilá elektronika včetně špičkového semi-aktivního podvozku Öhlins Smart EC 3 a prémiového tlumiče řízení Öhlins SD EC
  • Tlumič výfuku Akrapovič s lehkým titanovým pláštěm v základní výbavě
  • Tříválcový motor o objemu 1160 cm³ – výkon 183 k při 10 750 ot./min a točivý moment 128 Nm při 8 750 ot./min
  • Ještě sportovnější vzhled díky karbonovým prvkům karoserie, exkluzivní grafice RX a výraznému laku Triumph Performance Yellow

Díky jízdní pozici plně zaměřené na sportovní výkon a ostřejší, závodně laděné ergonomii představuje nový Speed Triple 1200 RX vrchol vývoje modelové řady Speed Triple – s ještě pokročilejší elektronikou a technologiemi, které od uvedení modelu Speed Triple 1200 RS v březnu nadchly zákazníky po celém světě.

Limitovaná edice RX nabízí maximální soustředění na výkon díky použití sportovních řídítek typu clip-on a frézované horní brýle, které jsou oproti modelu Speed Triple 1200 RS (2025) posazeny o 69 mm níže a 52 mm více vpřed. Jezdce tak usazuje do výrazně sportovnější pozice. Tu dále podtrhují stupačky, které jsou u modelu RX umístěny o 14,5 mm výše a o 25,5 mm více dozadu oproti verzi RS.

Pro maximální přesnost a kontrolu je špičkové elektronicky řízené odpružení Öhlins doplněno prémiovým tlumičem řízení Öhlins SD EC. Jeho nastavení je plně integrováno do systému Öhlins Smart EC3 a společně zajišťují lehké, agilní ovládání a optimální stabilitu za všech podmínek. Tlumič lze jednoduše nastavovat prostřednictvím rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface přímo na přístrojovém panelu. Tlaková konstrukce tlumiče zároveň zajišťuje absolutní přesnost.

Pouze u modelu RX je v základní výbavě nový tlumič výfuku Akrapovič s titanovým pláštěm a úchytem, karbonovou koncovkou a krytem výfukové klapky. Celek doplňuje laserem gravírované logo Akrapovič. Pro ještě lepší výkon a pohodlí je RX vybaveno vylepšeným sportovním sedlem, které usnadňuje pohyb jezdce, zdobené reliéfní logo RX.

Výrazný vzhled modelu podtrhuje exkluzivní grafické provedení v barvě Triumph Performance Yellow a Granite s bílými prvky RX. Závodní charakter motocyklu dále umocňují karbonové doplňky – přední blatník a panely na nádrži – které podtrhují jedinečnost celého designu. Finálním detailem je žlutý akcent na zadním kole.

Stejně jako nový Speed Triple 1200 RS nabízí i model RX nepřekonatelný výkon a točivý moment tříválcového motoru, bezkonkurenční ovladatelnost a špičkové technologie zaměřené na jezdce. Tříválcový motor Triumph o objemu 1160 cm³ poskytuje dechberoucí zrychlení a výkon 183 k při 10 750 ot./min a točivý moment 128 Nm při 8 750 ot./min.

Tříválcový motor je strhující a návykový – nabízí dokonalou kombinaci silného záběru od nízkých otáček a razantního výkonu ve vysokém spektru, a to jak na silnici, tak na závodním okruhu. Spojuje okamžitou odezvu na plyn s naprosto hladkým nástupem výkonu. Upravená strategie dynamického vyvážení klikové hřídele, která se poprvé objevila u modelu RS, přináší výrazné zlepšení kultivovanosti chodu motoru.

Výbava a technologie modelu Speed Triple 2025 jsou navrženy s důrazem na jezdce a dávají mu naprostou kontrolu nad chováním motocyklu – s možností detailního nastavení podle vlastních preferencí. Nejnovější generace semi-aktivního odpružení Öhlins Smart EC3 zahrnuje pokročilé rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), které jezdcům umožňuje snadno upravit charakteristiku tlumení podle aktuální jízdní situace.

Novinkou je také nezávisle nastavitelná kontrola zvedání předního kola (Front Wheel Lift Control), regulace brzdného účinku motoru (Engine Braking Control) a systém asistence při brzdění se smykem (Brake Slide Assist). Nechybí ani plně nastavitelný tempomat. Brzdové třmeny Brembo Stylema® ve spojení s nastavitelnou brzdovou páčkou Brembo MCS s možností úpravy rozsahu i brzdného poměru zajišťují špičkový brzdný výkon s možností individuálního nastavení i při maximálním zatížení. Pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 poskytují závodní výkon na okruhu a zároveň jsou plně homologované pro silniční provoz.

Obchodní ředitel společnosti Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Nový Speed Triple 1200 RX nabízí maximální zážitek z jízdy – jak na silnici, tak na závodní trati. Díky špičkovým technologiím, prémiové výbavě a sportovní jízdní pozici bude tento model nepochybně na seznamu přání každého fanouška okruhových dnů. Vzhledem k tomu, že po celém světě bude k dispozici pouze 1200 kusů, ti, kdo si zajistí včasnou objednávku, opravdu vystoupí z davu.“

VÝKONNĚJŠÍ NEŽ KDY DŘÍVE

S výkonem 183 k při 10 750 ot./min nabízí nový motor o 3 k více než předchozí generace modelu Speed Triple. Zlepšil se také točivý moment – nyní činí 128 Nm při 8 750 ot./min, což je nejen o 3 Nm více než u dosavadního modelu, ale navíc přichází v nižších otáčkách.

Využitím poznatků a zkušeností získaných při vývoji závodních motorů pro závod Moto2™ byl motor modelu Speed Triple 1200 navržen tak, aby nabízel vyšší výkon, větší odolnost a zároveň byl kompaktní a lehký.

Nový výfukový systém s optimalizovaným průtokem a kompaktní, lehký tlumič Akrapovič zlepšují proudění spalin a centralizují hmotu pro vyšší výkon – přičemž zachovávají charakteristický tříválcový zvuk modelu Speed Triple.

PRECIZNÍ OVLADATELNOST

Nejmodernější semi-aktivní podvozek Öhlins® Smart EC3 využívá pokročilou technologii tzv. spool ventilu, která zajišťuje ještě rychlejší odezvu a vyšší komfort. Výsledkem je dokonale vyladěné chování motocyklu, přesná kontrola a dynamická odezva v každé situaci.

Součástí systému je také rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), které průběžně monitoruje a automaticky upravuje tlumicí charakteristiku odpružení. Ať už jedete po rovině, brzdíte do zatáčky, držíte stopu uprostřed oblouku nebo z něj akcelerujete, systém neustále přizpůsobuje tlumení tak, aby v každé situaci poskytoval ideální jízdní vlastnosti. Jezdci si nyní mohou nastavení přizpůsobit pomocí intuitivního menu na TFT displeji, přičemž motocykl průběžně sleduje jízdní podmínky a v reálném čase upravuje tlumení pro dosažení maximálního výkonu a kontroly.

Speed Triple 1200 RX je také vybaven elektronicky nastavitelným tlumičem řízení Öhlins SD EC, který je plně integrován se semi-aktivním odpružením Öhlins Smart EC3 a zajišťuje hladkou a předvídatelnou ovladatelnost v jakékoli situaci. Brzdové třmeny Brembo Stylema ve spojení s páčkou Brembo MCS poskytují špičkový brzdný výkon a možnost individuálního nastavení chodu brzd. Celkovou výbavu doplňují pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 v základní výbavě, které díky dvousložkovému složení zajišťují optimální přilnavost, stabilitu a dlouhou životnost.

RX nabízí naprosté soustředění na jízdu díky clip-on řídítkům, které jsou oproti modelu RS pro rok 2025 posazeny o 69 mm níže a 52 mm více vpřed. Horní brýle jsou precizně frézované a nesou laserem gravírované logo Speed Triple 1200 RX. Spodní brýle byly upraveny tak, aby umožnily instalaci tlumiče řízení. Jejich povrchová úprava nyní dostala elegantní, decentní černý tón, který vytváří kontrast se zlatými vidlicemi Öhlins.

ODVÁŽNÝ DESIGN A AGRESIVNÍ VZHLED

Speed Triple 1200 zaujme ostrými liniemi a výrazným postojem. Má výrazně tvarovanou nádrž a minimalisticky pojatou zadní část, která plynule navazuje na zadní světlo a držák registrační značky – výsledkem je nápadná a sebevědomá silueta.

Nový model navazuje na 30 let designové DNA řady Speed Triple a zachovává typické dvojité přední světlomety a jednostrannou kyvnou vidlici, které podtrhují jeho moderní, agresivní vzhled i vysoký výkonnostní potenciál.

Design modelu pro rok 2025 posouvá sportovní charakter na novou úroveň – hliníkový rám typu twin-spar a nová lehká kola snižují gyroskopické síly, což zajišťuje rychlejší nájezd do zatáček a vyšší obratnost. Průjezd oblouky je tak plynulý a bez námahy. Nový kryt sedla navíc opticky zostřuje zadní část motocyklu.

Přestože je Speed Triple vybaven pokročilými technologiemi a elektronickým odpružením, zůstává jedním z nejlehčích motocyklů ve své třídě – s pohotovostní hmotností pouhých 199 kg včetně paliva. Přispívá k tomu i lithium-iontová baterie, která je výrazně lehčí než běžná olověná.

Od zrcátek na koncích řídítek až po precizně tvarovanou kyvnou vidlici – důraz na detail, kvalita zpracování a celkové provedení nemají konkurenci.

TECHNOLOGIE ZAMĚŘENÉ NA JEZDCE

Novinky pro rok 2025 přinášejí také novou generaci výkonnostní elektroniky, kterou si jezdec může přizpůsobit nezávisle na zvoleném jízdním režimu. Nový systém kontroly zvedání předního kola využívá údaje ze šestiosé inerciální měřicí jednotky (IMU) ke zjištění náklonu motocyklu a nabízí čtyři úrovně nastavení.

Systém regulace brzdného účinku motoru je nastavitelný podle preferencí jezdce a doplňuje upravitelné mapy plynu. Díky tomu si může každý přizpůsobit chování motoru svému jízdnímu stylu i aktuálním podmínkám.

Funkce Brake Slide Assist, dostupná výhradně v režimu Track, optimalizuje nastavení ABS pro jízdu na okruhu tím, že umožňuje větší prokluz předního kola a větší odlehčení zadního kola. Výsledkem je maximální výkonnost na trati při minimálním zásahu systému do jízdy, přičemž si motocykl zároveň zachovává bezpečnostní rezervu pro případ neočekávaných situací.

S pěti jízdními režimy (Rain, Road, Sport, Track a Rider), optimalizovaným náklonovým ABS, přepínatelnou náklonovou kontrolou trakce a rychlořazením Triumph Shift Assist pro řazení nahoru i dolů ve standardní výbavě nabízí Speed Triple vše, co je potřeba pro maximální výkon i bezpečnost za všech podmínek.

Design 5″ TFT přístrojového panelu poskytuje okamžitý přístup ke všem klíčovým informacím a ovládá se pomocí intuitivního pětisměrného joysticku a podsvícených tlačítek. Ve standardní výbavě je integrován systém My Triumph Connectivity, který umožňuje navigaci s postupnými pokyny a také ovládání telefonu a hudby.

Pro delší jízdy je k dispozici plně nastavitelný tempomat a nově také funkce Emergency Deceleration Warning, která v případě prudkého brzdění nebo rychlého zpomalení aktivuje vysokofrekvenční blikání brzdového světla a tím varuje ostatní účastníky provozu.

Model Speed Triple 1200 pro rok 2025 nabízí bezklíčové ovládání zapalování, zámku řízení a víčka palivové nádrže. Pro vyšší úroveň zabezpečení lze bezdrátovou funkci jednoduše deaktivovat jediným stiskem tlačítka.

CENA A DOSTUPNOST

Speed Triple 1200 RX bude k dispozici od 549 000 Kč od června 2025.

Více informací naleznete na webových stránkách www.triumphmotorcycle.cz nebo u svého nejbližšího autorizovaného prodejce značky Triumph

SPECIFIKACE – SPEED TRIPLE 1200 RX

MOTOR A PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený, řadový tříválec, 12 ventilů, DOHC
Objem 1160 cm³
Vrtání 90 mm
Zdvih 60,8 mm
Kompresní poměr 13,2:1
Maximální výkon 183 k / 180,5 bhp (134,6 kW) @ 10 750 ot./min
Max. točivý moment 128 Nm @ 8 750 ot./min
Palivový systém Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým řízením škrticí klapky
Výfuk Nerezový výfukový systém typu 3 do 1 s podvěšeným primárním tlumičem a bočně umístěným sekundárním titanovým tlumičem Akrapovič
Koncový převod Řetěz s X-kroužky
Spojka Mokrá, vícelamelová, s asistenční a antihoppingovou funkcí
Převodovka 6stupňová

 

PODVOZEK
Rám Hliníkový rám typu twin-spar, šroubovaný hliníkový podsedlový rám

 

Kyvná vidlice Hliníková, jednostranná
Přední kolo Lité hliníkové, 17 x 3,50″
Zadní kolo Lité hliníkové, 17 x 6,00″
Přední pneumatika Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 120/70ZR17 58W
Zadní pneumatika Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 190/55ZR17 75W
Přední odpružení Öhlins 43mm plně nastavitelné USD vidlice NIX30 EC (SV) se spool ventilem, zdvih 120 mm, elektronické tlumení komprese/odskoku SmartEC3 OBTi
Zadní odpružení Öhlins TTX36 EC (SV) monoshock s přepákováním a technologií spool ventilu, zdvih zadního kola 120 mm, elektronické tlumení komprese/odskoku SmartEC3 OBTi
Tlumič řízení Öhlins SD EC s elektronickým řízením tlumení SmartEC3 OBTi
Přední brzdy Dvojice plovoucích kotoučů Ø 320 mm, třmeny Brembo Stylema monoblok, OC-ABS, radiální brzdová pumpa Brembo MCS
Zadní brzy Jeden kotouč Ø 220 mm, dvoupístkový třmen Brembo, OC-ABS

 

Přístrojový panel Plnobarevný 5″ TFT displej
ROZMĚRY & HMOTNOST
Délka 2090 mm
Šířka (řídítka) 825 mm
Výška bez zrcátek 1059 mm
Výška sedla 830 mm
Rozvor 1445 mm
Úhel hlavy řízení 23,9 °
Závlek 104,7 mm
Pohotovostní hmotnost 199 kg
Kapacita nádrže 15,5 l
SERVIS
Servisní interval 16 000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) a standardní dvouletá tovární záruka
SPOTŘEBA A EMISE (EU)
Spotřeba paliva 5,5 l / 100 km (51,4 mpg)
Emise 127 g/km

EURO 5+

Údaje o emisích CO₂ a spotřebě paliva jsou měřeny podle nařízení 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro účely srovnání – nemusí odpovídat reálné spotřebě při běžném provozu.