Nové Piaggio MP3 310

LEHČÍ A AGILNĚJŠÍ VERZE ORIGINÁLNÍHO TŘÍKOLOVÉHO SKÚTRU PŘICHÁZÍ SE ZCELA NOVÝM DESIGNEM PŘEJÍMAJÍCÍM SPORTOVNÍ STYL JEHO VĚTŠÍCH SOUROZENCŮ MP3 400 A 530 A ŘADOU INOVATIVNÍCH TECHNOLOGICKÝCH PRVKŮ, JAKO JE ZCELA NOVÝ MOTOR O OBJEMU 310 CM3.

ŘADA MP3, ZNÁMÁ SVÝMI UNIKÁTNÍMI SKÚTRY, KTERÉ LZE ŘÍDIT S ŘIDIČSKÝM OPRÁVNĚNÍM SKUPINY B DÍKY EXKLUZIVNÍ TŘÍKOLOVÉ TECHNOLOGII PIAGGIO, JE NYNÍ JEŠTĚ KOMPLEXNĚJŠÍ A POKROČILEJŠÍ.

ULTRAMODERNÍ HI-TECH MOTOR S OBJEMEM 310 CM3 JE NEJNOVĚJŠÍM PŘÍRŮSTKEM ŘADY HPE, KTERÝ POZVEDÁ VŠECHNY ASPEKTY ZÁŽITKU Z JÍZDY. VÝKON, KOMFORT A JÍZDNÍ VLASTNOSTI JSOU LEPŠÍ, A SPOTŘEBA PALIVA JE NIŽŠÍ.

VE VERZI SPORT JE NAVÍC SYSTÉM POKROČILÉ KONEKTIVITY PIAGGIO MIA SOUČÁSTÍ STANDARDNÍ VÝBAVY.

NOVÉ PIAGGIO MP3 310 JE V ČR DOSTUPNÉ ZA 199 900 KČ A PIAGGIO MP3 310 SPORT ZA 209 900 KČ.

Piaggio MP3 310

  • Nový sportovní design
  • Nový motor 310 hpe
  • Full LED osvětlení
  • LCD přístrojový panel
  • Nové uživatelské rozhraní
  • Bezklíčový systém
  • Nové, pohodlnější sedlo
  • Nová řada dedikovaného příslušenství

Svět skútrů Piaggio MP3, prvního tříkolového skútru na světě, se neustále vyvíjí a inovuje. Po uvedení nových “maxi” verzí s motoru o objemu 400 a 530 cm3 v roce 2022 přichází značka Piaggio se zcela novým Piaggiem MP3 310, třetí generací nejlehčího a nejagilnějšího stroje, který změnil městskou mobilitu a nastavil nové standardy v komfortu,bezpečnosti a radosti z jízdy!

S příchodem nového Piaggia MP3 310, které přejímá řadu technologických vylepšení od svých “větších sourozenců” a nabízí ještě prémiovější pocit a sportovní design inspirovaný automobilovým světem, je celá řada MP3 nyní soudržnější, modernější a technologicky pokročilejší. Nabízí tak komplexní škálu strojů pro všechny, kteří hledají praktičtější a bezpečnou alternativu k automobilu.

Piaggio MP3 310 je kompaktní, sportovní a dynamický skútr, který zachovává vysokou úroveň komfortu a technologických prvků, jež jsou typické pro větší GT skútry. Nové Piaggio MP3 310 však tyto vlastnosti zpřístupňuje všem. Lze jej totiž řídit s řidičským oprávněním skupiny B, díky exkluzivní tříkolové technologii Piaggio. Přední zavěšení na kloubovém čtyřúhelníku a dvě přední kola jsou unikátní a charakteristické prvky, které zajišťují stabilnější zatáčení než u jakéhokoli jiného skútru a vynikající přilnavost, která se projeví zejména na mokrém asfaltu nebo v podmínkách s nízkou přilnavostí.

Kompaktní rozměry a ovladatelnost Piaggia MP3 310 oceníte jak při manévrování na místě, například při parkování, tak i při jízdě, kde vyniká ještě vyšší agilitou.

Piaggio MP3 310 je vybaveno zcela novým motorem, nejnovějším přírůstkem do výjimečné rodiny HPE (High Performance Engine). Motor, homologovaný podle normy Euro 5+, má zvýšený zdvihový objem (310 cm3 namísto 278 cm3 předchozího motoru) a disponuje řadou prvků, které byly navrženy tak, aby zlepšily zážitek z jízdy nejen z hlediska výkonu, ale také komfortu a ovladatelnosti. To vše navíc při snížené spotřebě paliva.

Jedinečný styl inspirovaný automobilovým světem

Design modelu Piaggio MP3 310 se na první pohled odlišuje od svých předchůdců. Jde o výrazný krok kupředu pro kompaktní verzi modelu MP3, která se poprvé vyznačuje stejným prémiovým stylem jako její větší „sourozenci“ a doplňuje tak řadu, která se pyšní nezaměnitelným rodinným charakterem.

Přední část skútru byla kompletně přepracována, je nyní širší a lépe ochrání jezdce, s novým horizontálním předním světelným modulem s LED technologií. Uprostřed štítu je menší, sportovnější vzduchový vstup, charakterizovaný trojrozměrnou voštinovou mřížkou. Pod nimi se nachází vertikální spoiler, který je výsledkem propracovaných aerodynamických studií. V kombinaci se zcela novými bočními deflektory zajišťuje lepší stabilitu a přispívá k vyšší maximální rychlosti. Nový je také čelní štít, jehož tvar je navržen tak, aby zaručoval maximální ochranu při zachování kompaktních rozměrů.

Stroj také odkazuje na některé z nejnovějších trendů v automobilovém designu, od výrazné sportovní přední části po blatníky, které ve verzi Sport obsahují barevně sladěné prvky, a ráfky s novým designem pěti rozdělených paprsků, což je další jasný odkaz na svět luxusních sportovních sedanů.

Odvážná přední část je v kontrastu se štíhlou, aerodynamickou zádí, která elegantně integruje pohodlné madlo pro spolujezdce a končí moderním LED zadním světlometem.

Pohodlí a funkčnost

Piaggio MP3 310 je také vybaveno zcela novým uživatelským rozhraním. Ve středu se nachází velká přístrojová deska s 5” LCD displejem, který zobrazuje všechny potřebné informace: digitální tachometr a otáčkoměr jsou viditelné ve středu, s celkovým a denním počítadlem ujetých kilometrů, teploměrem vzduchu, digitálními hodinami, ukazateli hladiny paliva a teploty chladicí kapaliny spolu s ikonou varování před možností náledí a ikonou “servis”. Panel zobrazuje širokou škálu informací o jízdě, které lze vybírat pomocí tlačítka MODE na pravém řídítku: nejvyšší rychlost, průměrná rychlost, okamžitá spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd a úroveň nabití baterie. Kontrolky monitorují všechny funkce, jako jsou “kontrola vstřikování”, rezerva paliva, tlak oleje, aktivace ABS a imobilizér. Ovládací prvky na řídítkách a palubní desce byly přemístěny, aby byly praktičtější a funkčnější.

Nad přístrojovou deskou je praktická odkládací schránka s přihrádkou a USB portem, ideální pro dobíjení smartphonu nebo jiných zařízení.

K tomu všemu je Piaggio MP3 310 vybaveno bezklíčovým systémem zapalování, který umožňuje zapnout motor bez nutnosti vložení klíče, což zjednodušuje všechny úkony jako startování motoru, otevírání sedla, palivové nádrže a uzamykání řízení, a to vše s dálkovým ovladačem pohodlně v kapse. Klasický zapalovací spínač s klíčem je nahrazen praktickým otočným ovladačem. Pro spuštění skútru jej stačí stisknout (což aktivuje funkci povolení startu) a otočit do polohy ON. Motor se startuje obvyklým tlačítkem na pravém řídítku.

Sedlo se sezením ve dvou úrovních má novou pěnovou strukturu navrženou pro vyšší pohodlí a je tvarováno tak, aby umožňovalo snadný a bezpečný pocit kontaktu s vozovkou a zároveň zajišťovalo dostatečnou bederní oporu pro řidiče. Pozice spolujezdce je uvolněná, a to i díky praktickým výklopným stupačkám, které po zaklopení dokonale splývají s kapotáží.

Úložný prostor pod sedlem je mimořádně prostorný, snadno pojme integrální helmu nebo dvě jet helmy, stejně jako další předměty. Sedlo je vybaveno pružinou, která jej drží v otevřené poloze. Praktický a nenápadný skrytý háček na tašky se nachází integrovaný na zadní straně předního štítu.

Verze a barvy

Nové Piaggio MP3 310 je k dispozici ve dvou různých verzích: Piaggio MP3 310 a Piaggio MP3 310 Sport, přičemž druhá verze se vyznačuje ještě sportovnějšími detaily.

Piaggio MP3 310

Ikona městské elegance, Piaggio MP3 310, je k dispozici ve dvou lesklých barvách: Bianco Luna a zcela nové Grigio Grafite. Obě varianty jsou kombinovány s novými povrchovými úpravami v saténově šedé barvě. Sedlo je speciálně navrženo s novými texturami a kontrastním šedým prošíváním, které ladí s povrchovými úpravami.

Piaggio MP3 310 Sport

Piaggio MP3 310 Sport má ještě výraznější charakter, podtržený dedikovanými barvami pro tento model: matný kovový odstín Nero Meteora je doplněn o zcela nové lesklé barevné provedení Grigio Mercurio a matnou Blu Zaffiro.

Verze Sport je doplněna o sportovní modré akcenty, jako je kontrastní prošívání sedla a detaily na černých kolech. Povrchové úpravy střídají lesklou a matnou černou, což ještě více zvýrazňuje elegantní linie skútru.

Přední brzdové kotouče s vlnitým profilem a stupačky s hliníkovými vložkami jsou součástí standardní výbavy, stejně jako systém konektivity Piaggio MIA.

Motor Piaggio 310 HPE – všechny výhody nižších otáček motoru

Nový Piaggio MP3 310 je poháněn zcela novým kapalinou chlazeným čtyřtaktním jednoválcovým motorem se čtyřmi ventily a elektronickým vstřikováním, jež je výsledkem cenných znalostí výzkumného a vývojového centra skupiny Piaggio.

Motor 310 hpe, nejnovější přírůstek do moderní rodiny vysokovýkonných motorů Piaggio (High Performance Engines), je založen na specifické konstrukční filozofii, která má za cíl výrazně zlepšit zážitek z jízdy ve všech směrech: vyšší komfort, lepší ovladatelnost, nižší hlučnost a snížená spotřeba paliva. To vše je doprovázeno znatelným zlepšením výkonu.

Těchto cílů bylo dosaženo zvýšením objemu motoru z 278 cm3 u předchozího motoru 300 HPE na 310 cm3 u této verze. Zvýšení bylo dosaženo zachováním vrtání a zvýšením zdvihu. To vedlo k motoru s méně „ostrou“ charakteristikou, zaměřenému spíše na lepší ovladatelnost než na dosažení nejvyššího možného maximálního výkonu. Přesto tento motor dosahuje působivých 19,4 kW (26,4 koní) při 7500 ot./min. Maximální točivý moment je 27,3 Nm, dosažený při 6000 ot./min. Tyto hodnoty jsou okamžitě patrné při akceleraci z klidu. Maximální rychlost je také vyšší, a to díky zlepšené aerodynamice stroje. Z předchozí rychlosti 120 km/h se zvýšila na nových 129 km/h.

V porovnání s předchozím motorem má ten nový mírně vyšší hodnoty maximálního výkonu a točivého momentu, které jsou dosaženy při nižších otáčkách. To je výsledek tzv. downspeedingu (snížení otáček motoru), což vede k výraznému zlepšení výkonu a ovladatelnosti, ale také ke zvýšení celkové účinnosti a komfortu, přičemž dochází k výraznému snížení vibrací a hluku.

Komplexní přepracování motoru, včetně skříně klikové hřídele, umožnilo zásadní změny v architektuře jednoválcového motoru, jako je například odsazení pístu. Toto řešení, které posouvá pracovní osu pístu vůči ose klikové hřídele, snižuje tření mezi pístem a válcem během nejkritičtější fáze jízdy, což vede k celkovému snížení tření a tím ke snížení spotřeby paliva. Tyto hodnoty jsou nižší než u motoru 300 HPE, přičemž se spotřeba snížila z 31,2 km/l na 32,2 km/l v cyklu WMTC.

Hluk při startování byl také velkým tématem. Odstranění dekompresoru a použití silnějšího startéru spolu s odlehčeným pohonným hřídelem zajišťují rychlejší a tišší start. Konstrukce dělené skříně převodovky byla rovněž přepracována s cílem snížit hlučnost.

Ostatní vlastnosti motoru zůstávají nezměněny, včetně rozvodového systému s jedním vačkovým hřídelem (SOHC) s válečkovými zdvihátky a řízením motoru pomocí nejnovější generace řídicí jednotky Magneti Marelli MIUG4, která pomáhá zlepšit celkovou účinnost.

Motor 310 hpe nabízí stejnou spolehlivost jako ostatní moderní vysokovýkonné motory, přičemž údržba je plánována každých 10 000 km.

Maximální bezpečnost: tři kola, ABS a ASR

Obě verze modelu Piaggio MP3 310 jsou vybaveny systémem ABS proti zablokování kol, který je integrován s kontrolou trakce ASR (Acceleration Slip Regulation). Systém ASR, který byl poprvé představen na skútrech právě firmou Piaggio, lze snadno deaktivovat a zajišťuje bezpečnost tím, že zabraňuje smyku zadního kola na nebezpečných površích, jako je mokrý asfalt.

Tříkanálový systém ABS, vyvinutý ve spolupráci s firmou Continental, maximalizuje aktivní bezpečnost tím, že zabraňuje zablokování kol při brzdění a zajišťuje plnou kontrolu nad strojem za všech okolností. Piaggio MP3 používá brzdový systém se třemi kotouči, přičemž přední kotouče mají průměr 258 mm a zadní 240 mm. Ještě větší bezpečnost a plynulejší jízdu zajišťují velká 13” přední kola.

Úspěch Piaggia MP3 je také výsledkem exkluzivní patentované technologie Piaggio pro dvě nezávislá naklápěcí přední kola, která jsou řízena unikátním zavěšením se čtyřramenným spojením, které skupina Piaggio navrhla a vyvinula jako první výrobce na světě, aby zajistila maximální potěšení z jízdy v naprosté bezpečnosti. Naklápěcí mechanismus je tvořen čtyřmi hliníkovými rameny spojenými čtyřmi čepy, které jsou pevně připojeny k centrální ose, a dvěma bočními osami připojenými k ramenům pomocí čepů a ložisek. Uvnitř bočních os rotuje řídicí trubka pro pravou i levou stranu ve stylu klasického jednoručního zavěšení.

Blokační mechanismus pro přední zavěšení, což je charakteristický prvek tříkolového italského skútru, transformuje Piaggio MP3 310 ze statického stavu do dynamického. Jakmile skútr nastartujete, zůstane v rovnováze na třech kolech bez potřeby stojanu (který je přesto k dispozici). Pro normální jízdu stačí akcelerovat nebo použít tlačítko na řídítkách. To znamená, že nikdy nemusíte dávat nohu na zem a můžete Piaggio MP3 310 zaparkovat kdekoli snadno a bez námahy.

PIAGGIO MIA: neustálé připojení přes smartphone

Systém konektivity PIAGGIO MIA, který je nabízen jako standardní výbava u verze Sport, umožňuje připojit váš smartphone k palubní elektronice Piaggio MP3 310 prostřednictvím Bluetooth, a nabízí tak exkluzivní funkce pro ještě příjemnější a zábavnější jízdu.

PIAGGIO MIA a nová aplikace Piaggio jsou speciálně navrženy pro připojení mobilních zařízení iOS nebo Android k novému Piaggiu MP3 310 a využívají potenciál, který nabízí nová digitální přístrojová deska.

Jakmile svůj smartphone připojíte (spárováním se skútrem prostřednictvím aplikace Piaggio, kterou si můžete stáhnout z App Store nebo Google Play) všechna oznámení o příchozích hovorech a zprávách se zobrazí na přístrojové desce. Systém také umožňuje správu hovorů pomocí specifického tlačítka pro konektivitu na pravém řídítku a využití hlasových příkazů pro volání nebo přehrávání hudby aktivací playlistu. Abyste mohli plně využít všech těchto funkcí, nabízí Piaggio MP3 310 jako příslušenství speciální dedikovanou Jet helmu s integrovanými sluchátky a Bluetooth interkomem.

Kromě funkcí správy hovorů a hudby, které využívají digitální přístrojovou desku skútru, umožňuje multimediální platforma PIAGGIO MIA použít speciální aplikaci pro zobrazení ještě širšího spektra informací o trase a stavu vozidla. Aplikace také disponuje praktickou funkcí ukládání polohy skútru při vypnutém zapalování, což pomůže najít skútr v nejrušnějších částech města. Aplikace může také zobrazit otáčky motoru, okamžitý výkon a točivý moment, aktuální a průměrnou spotřebu paliva, napětí baterie a hodnocení jízdního stylu. Všechna data jsou zaznamenávána aplikací a lze je konzultovat přímo na smartphonu prostřednictvím přehledných statistik každé jízdy a intuitivních infografik. Aplikace vám také umožňuje pohodlně aktivovat funkce Bike Finder a Follow Me, které rozsvítí blinkry a zatroubí na klakson, aby bylo možné snadno najít vaše vozidlo i v těch nejplnějších parkovištích, a zapnout potkávací světla.

Celá řada doplňků a příslušenství

Nová řada příslušenství pro Piaggio MP3 310 vychází ze specifické designové filozofie, a kombinuje tak bezkonkurenční pohodlí pro bezstarostnou jízdu a skutečnou každodenní použitelnost, aby byla v souladu s jeho rolí ideálního městského společníka.

32litrový top box: Díky systému rychlého upevnění lze snadno připevnit na nosič zavazadel integrovaný v madle pro spolujezdce, bez nutnosti montážní sady. Má dostatek prostoru pro helmu Demi Jet Mirror a vyznačuje se horním krytem lakovaným ve stejné barvě jako skútr, včetně pohodlné opěrky zad, která zvyšuje komfort jízdy spolujezdce, ve stejném materiálu a barvě jako sedlo.

Větší čelní štít: Vyrobený z vysoce kvalitního, 4mm silného nerozbitného materiálu, poskytuje lepší ochranu před větrem a nepříznivým počasím, s plochou o 28 % větší než standardní čelní štít. Velká pozornost byla věnována i estetice, s designem a povrchovou úpravou, která dokonale ladí se skútrem.

Kryt na nohy Comfort+: Prémiový koncept zaměřený na maximální pohodlí při jízdě po celý rok. Je navržen tak, aby přesně padl na tvar vozidla, je voděodolný, modulární a snadno sbalitelný. Je potažen TPU a obsahuje inovativní systém proti větru s výztužnými deskami.

Modul pro správu vyhřívaných doplňků: Pro zajištění maximálního komfortu za všech podmínek je k dispozici sada vyhřívaných doplňků. Vyhřívaná vložka do krytu Comfort+ a vyhřívané rukojeti lze spravovat a nastavit na tři úrovně teploty přímo z palubní desky skútru pomocí intuitivních piktogramů.

Řada doplňků je doplněna o elektronický zabezpečovací systém, multimediální platformu Piaggio MIA, sportovní stupačky s hliníkovými vložkami (standardně u verze Sport) a venkovní plachtu.

S řadou Piaggio MP3 přichází také nová kolekce přileb, která nabízí špičkový design, bezpečnost, pohodlí a maximální ochranu.

Přilby Piaggio Demi Jet Mirror jsou vyrobeny z ABS materiálu s povrchovou úpravou z umělé kůže našité na skořepinu. Inovativní, prodyšný 3D vnitřní materiál je odnímatelný a omyvatelný. Čiré hledí s antireflexní úpravou a mikrometrický uzavírací systém s hliníkovými přezkami zajišťují maximální pohodlí při jízdě. K dispozici ve třech různých barvách, homologováno podle normy ECE 22.06.

Snadno nasaditelné, pohodlné a lehké letní rukavice z řady Piaggio poskytují vynikající citlivost při používání ovládacích prvků na řídítkách a pohodlí při jízdě na Piaggiu MP3. Bezpečnost je zaručena díky oděruvzdornému (ale pružnému) materiálu, velkým vyztuženým plochám na dlani a měkkým gumovým chráničům kloubů, které jsou při používání téměř neviditelné. Rukavice jsou certifikovány podle normy EN 13459.

Piaggio Parka je bunda pro jízdu ve městě s vysoce kvalitním designem a špičkovým materiálem. Třívrstvá tkanina o gramáži 200 g/m² je vybavena laminovanou membránou „H2Out“, která je 100% nepromokavá. Lehké tenké ochranné náplety na loktech a ramenou zajišťují přiléhavé a pohodlné nošení. Přizpůsobená odnímatelná vnitřní podšívka Blu Navy, nastavitelná a odnímatelná kapuce. Certifikace podle normy EN 17092.

Piaggio MP3 310

Piaggio MP3 310 Sport