APRILIA RS 457, NOVÁ KAPITOLA SÁGY APRILIA RS

  • SPOLEČNOST APRILIA DOPLŇUJE SVOU NEJSPORTOVNĚJŠÍ RODINU A VSTUPUJE DO NOVÉHO SEGMENTU, KTERÝ HLEDÍ VSTŘÍC NOVÝM GENERACÍM A TRHŮM BUDOUCNOSTI
  • NOVÉ RS JE SKUTEČNÝ SPORTOVNÍ MOTOCYKL. VÝKONNÝ A ZÁBAVNÝ, S NEJLEPŠÍM POMĚREM VÝKONU A HMOTNOSTI VE SVÉ TŘÍDĚ. JE HRAVÝ A LEHKÝ, S DŮMYSLNÝMI TECHNICKÝMI ŘEŠENÍMI ODVOZENÝMI PŘÍMO Z NEJVYŠŠÍCH TŘÍD A AGRESIVNÍ LINIÍ V ČISTÉM STYLU RS.
  • PRAVÉ RS SVÝM RÁMEM, ODPRUŽENÍM A TECHNIKOU: DVOUVÁLCOVÝ, KAPALINOU CHLAZENÝ MOTOR SE ČTYŘVENTILOVÝM ČASOVÁNÍM A DVOJITÝM HORNÍM VAČKOVÝM HŘÍDELEM (DOHC), RÁM Z HLINÍKOVÉ SLITINY A KOMPLETNÍ ELEKTRONICKÝ BALÍČEK ŘÍZENÍ S FUNKCÍ RIDE-BY-WIRE, NASTAVITELNOU KONTROLOU TRAKCE A TŘEMI JÍZDNÍMI REŽIMY.

Aprilia RS 457 se hodlá stát novým technologickým a stylistickým měřítkem pro mladé motocyklisty na celém světě, novým klíčem k Aprilia verzi sportovního světa.

RS 457 je pro značku Aprilia historickým krokem, a to nejen z technologického hlediska. Nový dvouválcový sportovní motocykl Aprilia totiž oslovuje nové cíle a trhy, aby uspokojil rostoucí celosvětovou poptávku po jednoduchých, ale zábavných, technologicky a stylisticky průkopnických motocyklech zaměřených na široké segmenty trhu.

Michele Colaninno – CEO Piaggio Group

“V posledních letech značka Aprilia zažila intenzivní obnovu, která byla podpořena také neustálým pokrokem v závodním světě. Nedávné představení rodiny 660, nejprve RS a Tuona a později Tuaregu, rozšířilo její cílovou skupinu a vytvořilo plnohodnotnou a konkurenceschopnou nabídku. Nyní jsme připraveni udělat další krok směrem k budoucnosti s tímto úžasným motocyklem vyvinutým výhradně v Noale, který dokáže povzbudit a nadchnout mladé lidi a otevřít jim obrovský potenciál na nových trzích, blízkých i vzdálených. Je to krok blíže ke globalizaci značky, která měla vždy ve své DNA dokonalou kombinaci technologie, zábavy a pohledu do budoucnosti.”

Zkratka RS představuje sportovní pojetí značky Aprilia. Tyto motocykly jsou navrženy tak, aby ohromovaly, a jejich inovace vycházejí z dlouhé a úspěšné závodní historie, která formovala jedinečnou motocyklovou kulturu značky Aprilia. Aprilia se tak stala vysněným objektem celých generací, včetně mladších jezdců s výjimečnými motocykly.

Současně je Aprilia předním hráčem ve světě závodů a dominuje v kategoriích dvoutaktních motocyklů. Poté, co potvrdila svou technologickou převahu vítězstvím v závodech SBK, se prosadila i v MotoGP. Nyní se Aprilia vrací ke svému základnímu poslání s projektem pro novou generaci motocyklistů, který spojuje znalosti nashromážděné na tratích po celém světě.

Obrovský úspěch modelu Aprilia RS 660 (nejprodávanějšího sportovního motocyklu v Evropě) způsobil od roku 2020 revoluci ve světě sportovních motocyklů střední třídy a vytvořil nový segment.

Stejný vítězný vzorec se opakuje i u modelu Aprilia RS 457, který začal jako zcela nový projekt, koncipovaný a vyvíjený tam, kde vznikají všechny motocykly Aprilia, včetně motocyklů MotoGP. Nová Aprilia je ideálním spojovacím článkem mezi prvními 125 motory a RS 660. Doplňuje rodinu RS, do které patří výkonné superbiky V4 a technologicky nejvyspělejší RS-GP, vítězný model MotoGP.

Aprilia RS 457 hovoří jazykem mladších jezdců, lidí, kteří chtějí začít jezdit na kapotovaných motocyklech, a využívá všech zkušeností společnosti při navrhování a konstrukci skutečného sportovního stroje. Předností této novinky je lehkost s nejvyšším možným poměrem výkonu a hmotnosti u motocyklu, který lze řídit s řidičským průkazem A2, snadná ovladatelnost a technologická výbava. Model RS 457 je navržen tak, aby doprovázel motocyklisty při jejich pokrocích na silnici i na okruhu. Ergonomie přinášejí clip-on řídítka namontovaná nad horními brýlemi, což je řešení pro závodní stroje poskytující nejlepší kompromis mezi sportovním charakterem a jízdním komfortem.

Styl nového modelu RS 457 navazuje na legendární řadu RS, supersportovní motocykly, které se zapsaly do historie, počínaje dvojitou přední kapotáží a konče tlumičem výfuku a výfukem 2 v 1.

Přední full LED světlomet se chlubí světelným podpisem typickým pro větší supersportovní motocykly Aprilia, zatímco přední směrovky jsou integrovány do světelného podpisu předního světlometu. Přístrojová deska využívá elegantní a praktický 5palcový barevný přístrojový panel TFT, zatímco ovládací prvky na řídítkách jsou podsvícené.

Aprilia RS 457 je poháněna nejmodernějším, kapalinou chlazeným paralelním dvouválcovým motorem s dvojitým časováním vačkového hřídele a čtyřmi ventily na válec, který dosahuje výkonu 35 kW, což je maximální možný výkon pro motocykl s řidičským oprávněním A2. Kromě údaje o čistém výkonu je tu také hmotnost motocyklu: 159 kg suchá hmotnost, která se zvyšuje na 175 kg s provozními kapalinami. Poměr výkonu a hmotnosti motocyklu Aprilia RS 457 je prostě bezkonkurenční, protože konstruktéři v Noale se zaměřili na maximum možného a toho dosáhli. Všechna uvedená čísla se během silničního vývoje v sídle společnosti Aprilia v Noale take promítla do čistého výkonu.

Nový motor je spojen s pevným hliníkovým rámem, díky čemuž je Aprilia RS 457 ve svém segmentu jedinečná. Do tohoto řešení byly vloženy veškeré konstrukční zkušenosti značky Aprilia, zdokonalené během desetiletí vítězství na všech světových závodních tratích. Kliková skříň funguje jako nosný prvek, což je řešení převzaté z modelu RS 660, které zajišťuje nízkou hmotnost, dynamické vlastnosti a potěšení z jízdy, které značku proslavily.

Vidlice o průměru 41 mm má zdvih 120 mm a nastavitelné předpětí. Totéž platí pro monoshock, který pracuje na ocelové kyvné vidlici s nastavitelným předpětím a se zdvihem 130 mm. Brzdový systém je vybaven předním kotoučem o průměru 320 mm s radiálním čtyřpístkovým třmenem ByBre. Vzadu brzdí třmen ByBre ocelový kotouč o průměru 220 mm. Tomu všemu napomáhá dvoukanálový systém ABS s dvojí mapou použití, na obou kolech nebo pouze na předním. Na 17palcových sportovních ráfcích jsou obuty pneumatiky o rozměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu, což jsou ideální rozměry pro vynikající přilnavost při zachování agility.

Elektronická výbava motocyklu Aprilia RS 457 odpovídá skutečnému sportovnímu motocyklu, který je určen pro široké spektrum motorkářů a je zcela věrná tradici značky Aprilia. Systém Ride by Wire – který Aprilia jako první zavedla jak v MotoGP s futuristickým modelem RS Cube, tak v sériové výrobě – řídí motor pomocí tří jízdních režimů, které zasahují do průběhu výkonu a točivého momentu a kontroly trakce, nastavitelné ve třech úrovních a které lze také vypnout. Quickshifter se dodává jako příslušenství.

Odhalení:

Fotogalerie: