Upravený Indian Chief od Tank Machine x Rise Designs předán šťastnému vítězi loterie na hlavním pódiu
Praha, 6. července 2022 – V prosinci 2021 společnost Indian Motorcycle ve spolupráci s Wheels & Waves pověřila čtyři evropské úpravce, aby navrhli svou vizi přestavby modelu Indian Chief pro znovuobnovený festival Wheels and Waves. Více než 35 000 lidí pak hlasovalo pro svůj oblíbený návrh a z kombinace jejich hlasů a hlasů odborné poroty vyšel koncept „GRIND Machine“ od Tank Machine x Rise Designs jako vítězný návrh. Reálný stroj „GRIND Machine“, dokončený za pouhé tři měsíce, pak měl svou premiéru na vernisáži výstavy Artride během festivalu Wheels and Waves ve čtvrtek 30. června a byl předán vítězi loterie Fabienu Orquinovi na hlavním pódiu festivalu v sobotu 2. července.
Firmu Tank Machine založil Clément Molina v roce 2015 a zaměřil se na design motocyklů, jejich přestavby a vývoj kitů Plug & Play. Ve světě je již dobře známý svými mnoha vynikajícími úpravami modelů Indian Motorcycle. Jeho návrh Indianu Chief se prosadil v silné konkurenci, stal se vítězným konceptem a následně proměnil skutečnost.
„Bylo mi ctí, že jsem byl vybrán jako jeden ze čtyř zakázkových úpravců Indianu Chief,“ řekl Molina. „Jako specialista, který miluje práci na motorkách od Indian Motorcycle, jsem byl z této příležitosti opravdu nadšený, což navíc umocnilo partnerství s Wheels and Waves – událostí, která mě tolik baví.“
Molina pracoval od začátku s vizí Indianu Chief inspirovaného minulostí, ukotveného v současnosti a hledícího do budoucnosti, přičemž se spojil s Antoninem Bazinem ze studia Rise Designs, aby zakomponoval do projektu jeho styl „Board Culture“ a připomněl tak druhou tvář festivalu Wheels & Waves.
„Byli jsme opravdu šťastní, že jsme vyhráli a dostali příležitost realizovat náš návrh, i když bylo velkou výzvou dokončit projekt za pouhé tři měsíce na výstavu Artride,“ pokračuje Molina. „Ale ten proces byl příjemný: přemýšlet o motorce, detailech, pracovat s různými materiály, jako jsou skateboardové desky, vyrábět nové díly a pak všechno dolaďovat. Bylo potěšením odhalit dokončený motocykl na festivalu Wheels and Waves a poté jej předat Fabienovi. Je skvělé vědět, že tomu skutečně rozumí a oceňuje čas a úsilí, které jsme do stavby vložili. Je to pro mě ideální nový majitel – inženýr, technik motorů a opravdu dobrý člověk.“
Fabien Orquin, automobilový inženýr z francouzského města Rouen, náhodně vybraný z tisíců hlasujících, vyhrál VIP výlet na festival Wheels & Waves 2022, aby si tuto událost užil a převzal upravený Indian Chief.
„Když mi řekli, že jsem vyhrál, prostě jsem tomu nemohl uvěřit, bylo to neuvěřitelné,“ řekl Orquin. „Jsem tak šťastný, že tento úžasný motocykl bude můj a o to víc, že vznikl podle návrhu, pro který jsem hlasoval. Bylo také skvělé setkat se s Clémentem a pobavit se s ním o procesu návrhu a stavby. Všechno na motorce je úžasné, pokaždé, když se podívám, objevím další detail.“
Týmy designérů a konstruktérů v Indian Motorcycle při vývoji modelu Indian Chief vždy myslely na úpravce. Jejich klíčového motta „Zachovat model co nejjednoduší, aby se na něm dalo snadno pracovat a upravovat ho,“ firma Tank Machine dokonale využila.
„Na sériovém motocyklu je tolik pěkných částí, a hlavně ta nejpodstatnější a nejkrásnější: motor,“ řekl Molina. „Indian Chief je opravdu snadné odstrojit a získat tak skvělý základ. Naší myšlenkou bylo odstranit spoustu věcí, ponechat jen to nejnutnější a pak opět postavit stroj s jinou rovnováhou a přidat detaily, které skutečně změní výsledný vzhled.”
Jedinečný vzhled motocyklu GRIND Machine začíná u terénních pneumatik Continental TKC, obutých na černých vyplétaných ráfcích Excel, které doplňují jiné vidlice, jiné zadní odpružení a jednomístné sedlo. Tím pádem se mění celá stavba i celkové proporce motocyklu.
Širší řídítka a nižší objímky od Tank Machine dotváří dobový styl, který se odráží také v prachovkách vidlic a srolovaném ponču, připevněném pomocí popruhů na držáku vlastní výroby. Zadní tlumiče Öhlins piggyback s delšími horními úchyty mírně zvedají motocykl a zlepšují jízdní vlastnosti.
Jednomístné sedlo, kompletně navržené v Tank Machine, má na základně decentně vygravírovaná jména partnerů projektu, zatímco polstrování sedla s hnědým koženým vrchním dílem a boky z voskovaného materiálu podtrhuje retro vzhled bobberu. Otvírák na lahve, pověšený na pravé straně sedla vystihuje atmosféru after-ride party na festivalu Wheels & Waves a zároveň spojuje motocykl s jeho novým majitelem. „Mým koníčkem je vaření vlastního piva, a když jsem viděl otvírák, opravdu mě to rozesmálo,“ říká Orquin.
Čistý vzhled odstrojeného bobberu podtrhují ručně vyráběné minimalistické blatníky, miniblinkry na vidlicích a sedle, mini zadní světlo a LED světlomet s kruhovým denním svícením. Žluté světlo PIAA pak dodává stroji retro nádech.
Styl „Board Culture“ studia Rise Designs se odráží v použití dřevěné desky skateboardu a protiskluzové pásky, zdobící střed palivové nádrže a obě strany sedla, které jsou připevněny kovovými držáky inspirovanými skateboardovými trucky. Vliv Wheels and Waves dále umocňují rukojetí řídítek Vans a na míru vyrobené stupačky, inspirované pedály kol BMX.
Ve spolupráci s Rise Design je navržen také hliníkový ochranný kryt motoru s kartáčovaným povrchem, přičemž stejný materiál je i na krytu výfuku, víčku palivové nádrže a částech motoru, a dodává modernímu stroji oldschoolový vzhled. Texturované a matné povrchy jsou použity také na různých krytech a zejména na ocelovém rámu, kde matný povrch odhaluje krásu klasických tvarů a svarů. K retro závodnímu vzhledu přispělo to, že standardní výfukové svody dostaly omotávky a koncovky nahradily kratší tlumiče SuperTrapp.
Díky barevnému provedení od Rise Designs, které se vyznačuje broušeným kovovým základem, zelenými pruhy s červenými akcenty, najdete na motocyklu zajímavé detaily, kterých si všimnete až při druhém nebo třetím pohledu zblízka. Pro GRIND Machine jsou typické prvky jako ozdobný červený škrticí ventil, seříznutý kryt primárního pohonu a loga tvůrce vygravírovaná do černého krytu řemenice a krytů motoru.
Indian Chief “GRIND Machine”